Skip to content

שירי מימון, הדיווה של המדינה

עשר שנים אחרי שפרצה לחיינו, הגשימה מימון את המטרה: מופע הבכורה בסיבוב החדש שלה מוכיח כי היא אחת מזמרות הנשמה המצליחות והמוכשרות במיינסטרים הישראלי. יובל אראל חזה בדיווה עושה את זה באולם "הבימה" בת"א, במופע שאינו נופל מכל אוף ברודוויי או לאס ווגאס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
כריזמה. מימון ב"הבימה". צילום: יובל אראל

כשפרצה שירי מימון לתודעה הציבורית לפני עשור, היא התגלתה כמיניאטורה מלאת כריזמה, בעלת רצון ושאיפות לצד יכולת ווקאלית יוצאת דופן. כעת, עשר שנים אחרי, נחשפת שירי מחדש על כל גווניה – כזמרת, כפרפורמרית, ובעיקר כאחת הנשים הדומיננטיות במוזיקה הישראלית הפופולארית של ימינו.

מימון, עשר שנים פלוס לאחר אותו ערב בחוף ניצנים של גמר "כוכב נולד", אחרי חמישה אלבומים, הראשון הוכתר כזהב, הרביעי – כפלטינה (עם שמעון בוסקילה), שחקנית קולנוע, טלוויזיה ותיאטרון, תארים מכובדים רבים הן בשלולית המקומית כזמרת השנה מספר פעמים והן בתחרות ה-MTV, ייצוג ישראל באירוויזיון והופעות בחו"ל. תוסיפו לכך את העונה האחרונה בערוץ השני שם כיכבה כשופטת ב"אקס פאקטור" וכמנטורית שהמועמדת שלה, עובדת סיעודית זרה מהפיליפינים בשם רוז פוסטאנס קטפה את המקום הראשון בביצוע שירים באיכות שאיננה נופלת מווקליסטיות בינלאומיות.

מדובר באנטרטיינמנט מקצועי לעילא ולעילא, זמרת מבצעת מהכי טובות שיש בישראל, עם שורת להיטים ותארים מכאן ועד השורות האחרונות באולם המרכזי על שם חנה רובינא בתיאטרון הלאומי "הבימה"בת"א. עיצוב במה גלאמורי והעמדת הנגנים במיקום הנכון בכל שיר ושיר, הרבה מחשבה ועבודת הכנה הושקעו במופע שאינו נופל מכל אוף ברודוויי או לאס ווגאס – בהדר ובמיינסטרים הנוטף ממנו.

תשוקה. מימון. צילום: יובל אראל

אני הייתי מצרף לכל הרזומה הזה את העובדה שהיא בחורה חטובה, בעלת הופעה שובת עין, אם צעירה שסדר יומה עמוס לא פחות ממנכ"ל חברה כלשהי, פותחת את יום שישי בחמש לפנות בוקר עם העולל ומגיעה בשעה עשר בערב רעננה ומלאת אנרגיות לבמה של "הבימה", שם מצפים לה 900 ממעריציה ובמיוחד מעריצותיה לצד אורחים רבים שהתכבדו או כובדו ליטול חלק בחוויית מופע הבכורה המבקש להחזיר את שירי ללוח ההופעות ברחבי הארץ כעומדת בפני עצמה, נטו, שירי, השירים והליווי המוזיקלי.

שירי מימון מספרת על התוכניות לקראת המופע: "אחרי אלפי הופעות הגיע הרגע שחיכיתי לו. המופע החדש שלי. מדהים להגיע לבמה עם שירים מארבעה אלבומים ועם התשוקה והרצון להודות לקהל שלי, שמאפשר לי כל פעם מחדש לעשות את מה שאני הכי אוהבת. לשיר".

אז מה היה לנו? האמת שנחמד להתרווח מפעם לפעם על כיסאות מרופדים באולם מחודש, לברוח לשעה קלה ממוזיקת השוליים ולטעום מהתותים בשמנת של המיינסטרים הפופולארי. מופע חדש הקורץ קריצה רבת משמעות בסגנון ובמראה לאותם מופעי אנטרטיינמנט נוסח דיוות שירה, תשבץ מוזיקלי הסוקר את הקריירה המוזיקלית של שירי מימון מהאלבום הראשון ספוג הלהיטים, נוגע באלבומה השני, נותן כבוד אדיר לדרך שעברה במסע המוזיקלי המשותף עם הזמר והמלחין שמעון בוסקילה בשלל ביצועים מהאלבום ומהמופע המשותף שלהם. וגם יוצר מחווה ומעין טפיחה עצמית על הכתף כאשר שירי מארחת את רוז פוסטנאס, עד ההדרן הסוחף עת קהל מעריצות נוהר לקדמת הבמה עם הסמארטפונים שלופים כדי הצטרף אליה בשירי הסיום.

מחווה. מימון עם רוז פוסטאנס. צילום: יובל אראל

וכן, לא לשכוח את אותם רגעי אתנחתא בהם סיפרה שירי כמה סיפורים לקהל, חלקם עצובים עד דמעות כמו לפני הביצוע לשיר שאת מילותיו כתבה ללחנו של חזי שקד – "כשהלכת", לזכרו של חבר מהתיכון שנהרג במלחמה, שיר שבצעה כחלק מקדם האירוויזיון בשנת 2008. סיפורים אחרים משעשעים עד ביזאריות כאשר סיפרה כי באחת ההופעות לצידו של  בוסקילה באחת מערי הפריפריה שלא נקבה בשמה, הבחינה כי הם ניצבים מעל נחיל מקקים אדיר שכיסה את הבמה ואף טיפס עליהם.

המופע הזה מוכיח כי שירי מימון היא אחת מזמרות הנשמה המצליחות והמוכשרות במיינסטרים הישראלי. לקהל העצום הניזון מתוכניות הריאליטי ומשידורי הטלוויזיה המסחרית, שירי מימון היא מודל לזמרת מצליחה המתהלכת בשביל בטוח הרצוף בלהיטים. ניתן בקלילות להשוותה לדיוות מעבר לים כסלין דיון, או להבדיל באלף אלפי הבדלות לוויטני יוסטון המנוחה. אין ספק כי המטרה של שירי מימון סומנה והיא בדרך הנכונה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן