Skip to content

מסתמן: הסכם הבנות בין עובדי משרד החוץ לבין האוצר

במטה השביתה מדגישים: "עד שזה לא נגמר – זה לא נגמר". החשש הוא מפני משבר של הרגע האחרון ומדרישות בלתי צפויות שיעלה האוצר לפני החתימה על ההסכם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בסיומו של עוד לילה, של משא ומתן, מתגבשות הבנות מול האוצר. כך אומרים במטה השביתה של משרד החוץ.

בפגישה הלילה נועדו נציגי השובתים עם הממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם, ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן. את הדיון ניהל השופט בדימוס סטיב אדלר, נשיא בית הדין הארצי לשעבר – שהוא המגשר בסכסוך העבודה של עובדי משרד החוץ. במהלך הדיון נרשמה התקדמות משמעותית בסוגיות שעל הפרק והצדדים הגיעו להסכמות שאמורות להוביל לסיום השביתה במשרד החוץ.

השביתה הגיעה עד לאבי רואד בלונדון. האם רואים את הסוף? (צילום: עובדי משרד החוץ)
השביתה הגיעה עד לאבי רואד בלונדון. האם רואים את הסוף? (צילום: עובדי משרד החוץ)

היום בשעות הצהריים אמורים נציגי השובתים להיפגש שוב עם האוצר וההסתדרות – כדי לנסח את מסמך העקרונות עליהם הסכימו ולחתום על הסכם הבנות שיסיים את השביתה. עם זאת, מדגישים במטה השביתה: "עד שזה לא נגמר – זה לא נגמר". החשש הוא מפני משבר של הרגע האחרון ומדרישות בלתי צפויות שיעלה האוצר לפני החתימה על הסכם ההבנות.

עד עתה הסתכם הנזק הכלכלי משביתת עובדי משרד החוץ, שנכנסת ליומה השישי, בעשרות מיליוני דולרים. בנוסף לכך נגרם נזק מדיני מביטול אירועים מדיניים רבים – ובין השאר ביטולם של ביקורים מדיניים בארץ וביטול של נסיעות מדיניות של ראש הממשלה באמריקה הלטינית ושר הביטחון באיטליה. 103 שגרירויות ונציגויות ישראל ברחבי העולם סגורות ומסוגרות מאז תחילת השביתה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן