Skip to content

נתניהו: לא תהיה עסקה בלי תמורה. או שזה ייסגר או שזה יתפוצץ

ארה"ב במאמץ אחרון להצלת השיחות. וושינגטון הציעה שישראל תשחרר אסירים בתמורה להמשך המשא ומתן ובתמורה להתחייבות פלסטינית שלא לפנות למוסדות האו"ם ולבקש הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית. ישראל הסכימה להצעה האמריקנית. בינתיים השהה מזכיר המדינה, ג'ון קרי, את שובו לארה"ב וממתין באירופה לתשובה מהפלסטינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאמצים אחרונים מצד ארה"ב, להציל את השיחות בין ישראל לפלסטינים ולמצוא מתווה מוסכם להמשך השיחות. ארה"ב הבהירה לישראל כי אם ייכשלו השיחות, היא לא תוכל למנוע מן הפלסטינים לפנות לאו"ם ולשדרג את מעמדם כחברה מלאה במוסדותיו.

החגיגות במוקטעה בסיבוב הקודם של שחרור האסירים (צילום: נירה ידין)
החגיגות במוקטעה בסיבוב הקודם של שחרור האסירים (צילום: נירה ידין)

בינתיים הבהיר הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בישיבת שרי הליכוד כי לא תחתם עסקה בלי תמורה. "ייתכן שהדיונים בנושא שחרור האסירים יימשכו בימים הקרובים", אמר נתניהו. "או שזה ייסגר או שהמגעים יתפוצצו – אך בכל מקרה לא תהיה עסקה בלי תמורה ברורה. נתניהו ביקש מהשרים שלא להתבטא בנושא המשבר בשיחות עם הפלסטינים, עד שיתבהר המצב והבטיח שאם יהיה שחרור נוסף של אסירים, הוא יובא לאישור הממשלה.

אמש היו אמורים להשתחרר 26 המחבלים האחרונים במסגרת הפעימה הרביעית שעליה הוסכם בתחילת השיחות. עד עתה השתחררו 80 מחבלים-רוצחים. בישראל מסרבים לבצע את המהלך, אלא אם יתחייבו הפלסטינים להאריך את המשא ומתן עם ישראל. עד עתה לא התקבלה תשובה מהפלסטינים להצעה שבאה מוושינגטון, לפיה ישראל תשחרר אסירים בתמורה להמשך המשא ומתן ובתמורה להתחייבות פלסטינית שלא לפנות למוסדות האו"ם ולבקש הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית. ישראל מצידה הסכימה להצעה האמריקנית. בינתיים ממתין גם מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, באירופה לתשובה מהפלסטינים – ודחה את שובו לארה"ב.

על פי דיווחים פלסטינים, שאין להם אישור, ישראל תסכים במסגרת העסקה המתגבשת לשחרר כ-400 אסירים, ביניהם כמה אזרחים ישראלים ו-26 האסירים שהיו אמורים להשתחרר במסגרת הפעימה הרביעית, ועוד מאות אסירים נוספים.

בישיבת הממשלה לא התייחס נתניהו לשיחות עם הפלסטינים אלא למצב בגבול עם סוריה ולגינויים שספגה ישראל במועצת זכויות האדם. "בסוף השבוע חווינו תקרית אש בגבולנו בגולן", אמר נתניהו. "צה"ל סיכל ניסיון לחדור את הגבול ופגע באנשים שהתקרבו לגדר. נמשיך להגיב לכל ניסיון לפגוע בנו, וכמידת יכולתנו, כמדיניות יזומה, נסכל את ההתקפות האלה בטרם יתרחשו. זו תמצית של המדיניות השוטפת שלנו, והיא פועלת ומשיגה תוצאות.

"בסוף השבוע מועצת זכויות האדם של האו"ם גינתה את ישראל חמש פעמים – זה בשעה שהטבח בסוריה נמשך, במזרח התיכון תולים אנשים חפים מפשע ומתנכלים לזכויות האדם. במדינות רבות סוגרים את כלי התקשורת החופשיים ומועצת זכויות האדם של האו"ם החליטה לגנות את ישראל על איזה סגירת מרפסת. זה אבסורד. מצעד הצביעות הזה נמשך ואנחנו נמשיך להוקיע אותו ולחשוף אותו".

בתוך כך, נשיא המדינה, שמעון פרס, שהגיע היום לביקור ממלכתי באוסטריה אמר בפגישת עבודה מדינית ראשונה, עם יו"ר הארגון לביטחון ושיתוף פעולה של אירופה למברטו זנייר, כי הוא מקווה שהיום או מחר תהיה התפתחות חיובית בנוגע למשא ומתן. הנשיא עדכן את זנייר על המאמצים לקידום תהליך השלום ואמר:  "המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים נמצא בעיצומו, הצדדים פועלים מסביב לשעון במאמצים נרחבים להביא לפריצת דרך, אך התהליך טרם הסתיים. קשה להתגבר על הפערים, ואני מקווה כי היום או מחר תהיה התפתחות חיובית בנוגע למשא ומתן".

זנייר השיב לנשיא כי הארגון לביטחון ושיתוף פעולה אזורי ישמח לכל התקדמות במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. "אנו מפתחים רעיונות ופתרונות לשיתוף פעולה במזרח התיכון ורואים בישראל בישראל מקור חשוב לשיתוף פעולה לקידום הביטחון והכלכלה במזרח התיכון".

1 Comment

  1. גידי
    30 במרץ 2014 @ 15:04

    כמה טיפשים יהודים יכולים להיות…כנראה שהרבה. את אבו מאזן ובכלל את הפלסטינים מעניין רק שחרור אסירים לא שלום ולא בטיח. ראו מה קרה בשלוש פעימות אחרונות מה התקדמנו…הכול רק כדי לקבל שחרור רוצחים רביעי ,לעשות פיצוץ ושוב משא ומתן לשחרור רוצחים.אם הכוונה של נתניהו למשוך זמן שיגיד.ממתי משא ומתן לשלום קשור לשחרור טרוריסטים רוצחים…!!!
    הפלסטינים הם אספסוף שלא מסוגל לנהל מדינה,טוב להם לקבל תרומות מאירופה אמריקה והנסיכויות ,למה לעבוד קשה ולנהל מדינה ?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן