Skip to content

חוזרים לעבודה. הסתיימה שביתת עובדי משרד החוץ

על פי ההסכם ישתפרו תנאי הפנסיה ותנאי השירות ונחתם נייר עקרונות שיהווה בסיס להסכם קיבוצי עם העובדים. על ההסכם חתמו יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות והממונה על השכר באוצר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר שנה של סכסוכים ועיצומים ו-11 ימי שביתה שבמסגרתה נסגרו 103 שגרירויות ישראל בעולם, נחתם הערב (רביעי) מסמך עקרונות המסיים באורח מידי את שביתת עובדי משרד החוץ. המסמך נחתם בין הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי אמסלם, לבין יושב ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אבי ניסנקורן. לפני החתימה התגלעו חילוקי דעות לגבי התשלום לעובדים עבור ימי השביתה.

כרזות שחורות על בניין משרד החוץ במהלך השביתה (צילום: עובדי משרד החוץ)
כרזות שחורות על בניין משרד החוץ במהלך השביתה (צילום: עובדי משרד החוץ)

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן והממונה על השכר באוצר, עו"ד קובי אמסלם, חתמו על נייר עקרונות שיהווה בסיס להסכם קיבוצי עם עובדי משרד החוץ. בכך מסתיימת השביתה והעובדים חוזרים לעבודה באופן מיידי. המגשר בין הצדדים היה השופט בדימוס, סטיב אדלר. 

ההסכם מתבסס על ארבעה נדבכים:

  • מודל תעסוקתי חדש ליציאת שליחים לחו"ל – להנהלת המשרד תהיה היכולת לנהל את כוח האדם בצורה מיטבית.
  • חיזוק מודל הפנסיה של התא המשפחתי – מביא לידי ביטוי את המאפיינים הייחודים של עובדי משרד החוץ.
  • שיפור תנאי השירות בחו"ל, ועידוד כספי ליציאה לשליחות בדגש על מדינות קשות שירות.
  • חיזוק הדרג הזוטר במשרד – יקוצר פרק הזמן הנדרש לקידום לדרגה הבאה.

 יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן אמר עם חתימת ההסכם: "ההסכם שנחתם מביא בשורה משמעותית לעובדי שירות החוץ של מדינת ישראל. ההסכם מחזק את רווחתם של שליחי המדינה שעושים מלאכתם נאמנה לילות כימים למען המדינה הרחק מביתם. ברצוני להודות למגשר, השופט בדימוס סטיב אדלר, שהיה שותף לאורך כל הדרך כדי שהסכם זה יצא לאור. עוד ברצוני להודות לדני בונפיל, יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות על הנחישות והעבודה המסורה וליו"ר הסתדרות המח"ר, יעל רון".

יאיר פרומר, יו"ר ועד עובדי משרד החוץ אמר: "לאחר שנה של סכסוך עבודה ומאבק קשה להצלת הדיפלומטיה הישראלית, לוחמי החוץ של ישראל רשמו היום שורה של הישגים משמעותיים. אני מקווה כי ההסכם שנחתם יאפשר לנו להמשיך לגייס לשורותינו את העובדים הטובים ביותר בשירות הציבורי. אנחנו גאים מאד בכל עובדי משרד החוץ שהפגינו נחישות חסרת תקדים וידיעה לכל אורך הדרך שהצדק ינצח ומודים לאותם עשרות אלפים בארץ ובחו"ל שתמכו במאבק וסייעו להצלחתו. מדינת ישראל הכירה בחשיבותו של השירות הדיפלומטי של לוחמי החוץ, הנאבקים בקו החזית של ישראל יום יום בכל מדינות העולם. מרגע זה יחזרו הדיפלומטים לעמוד על משמר הביטחון הלאומי של ישראל מסביב לגלובוס ומסביב לשעון".

הממונה על השכר במשרד האוצר, עו"ד קובי אמסלם: "בתום משא ומתן ארוך הגענו להסכם שיחזק את שירות החוץ ויסייע לשליחי המדינה בעולם לעבוד לאורך זמן בשירות הדיפלומטיה הישראלית".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, בירך על סיומה של שביתת העובדים במשרד החוץ. השר ליברמן אומר כי ההסכם שנחתם הוא הסכם טוב הן לעבודת המשרד והן לעובדים במשרד. ההסכם יוצר מודל תעסוקתי חדש שנותן מענה לצרכים המקצועיים של משרד החוץ ומודל כלכלי שנותן מענה לצרכי העובדים, בכל רמות השכר במשרד החוץ. חבל שהדברים נעשו תוך פגיעה בציבור הרחב אך מה שחשוב עכשיו הוא שציבור עובדים יעיל ואיכותי יוכל  להמשיך ולפעול לחיזוק מעמדה ולייצוגה הראוי של מדינת ישראל בעולם.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן