Skip to content

אליפות אירופה בהרמת משקולות: יום ראשון לתחרות

אליפות אירופה בהרמת משקולות, שמתקיימת בתל אביב, החלה היום רשמית לאחר טקס הפתיחה בשעה 16:00. סיכום היום הראשון באירוע הספורט הנצפה ביותר שהתקיים אי פעם בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אליפות אירופה בהרמת משקולות תל אביבערוץ "יורוספורט" החל לשדר שידורים חיים מהתחרויות לכל אירופה, אסיה, דרום וצפון אמריקה וכן לרשתות טלוויזיה שחברות באיגוד השידור האירופאי ה- EBU. ערוץ הספורט הישראלי רכש גם הוא את זכויות השידור וישדר מדי ערב בשידור חי את כל תחרויות הגמר במשקלים השונים. בנוסף לשידור החי, מתוכננים בערוץ "יורוספורט" עוד 26 שעות של שידור חוזר.

על פי נתוני ערוץ "יורוספורט", באליפות אירופה הקודמת שהתקיימה לפני שנתיים צפו כ- 38 מיליון צופים באירופה. ההערכות הן כי השידורים מתל אביב יזכו לחשיפה דומה באירופה ולחשיפה נוספת של כ- 30 מיליון צופים ברחבי העולם. זהו אירוע הספורט הנצפה ביותר שהתקיים אי פעם בישראל.

אליפות אירופה בתל אביב היא הגדולה מכל קודמותיה: משתתפות 40 מדינות, ששלחו לישראל 145 משקולנים ועוד 114 משקולניות.

נשים עד 48 ק"ג: זהב ראשון לאיטליה באליפות אירופה בהרמת משקולות

מרימת המשקולות ג'ני פאגליארו מאיטליה, המתחרה במשקל עד 48 ק"ג, זכתה לפני שעה קלה במדליית הזהב הראשונה באליפות.

האיטלקיה בת ה-26 הניפה 82 ק"ג ודחקה 98 ק"ג ובסה"כ השיגה משקל של 180 ק"ג. היא הקדימה את הפולניה מזרנה קארפינסקה, אשר הניפה 81 ק"ג ודחקה 96 ק"ג ובסה"כ 177 ק"ג. השתיים הקדימו את האלופה האולימפית, הטורקיה נורצ'אן טאילן, אשר הסתפקה במדליית הארד עם 79 ק"ג בהנפה ועוד 96 ק"ג בדחיקה ובסה"כ 175 ק"ג.

גברים עד 56 ק"ג: זהב גם לרומניה

פלורין קרוייטרו, בן ה-21 מרומניה, זכה הערב במדליית הזהב השנייה שהוענקה באליפות. קרוייטרו המתחרה במשקל עד 56 ק"ג, זכה בזהב אחרי שהניף 122 ק"ג ודחק 137 ק"ג ובסה"כ השיג משקל של 259 ק"ג.
קרויטרו זכה בזהב בהנפה, כשהוא מקדים את הטורקי איסמט אלגול שהניף 115 ק"ג, ואת הבולגרי טום גוגבור שהניף גם הוא 115 ק"ג.

הרומני לא הצליח להתברג בין שלושת הראשונים בדחיקה, אבל זכה בזהב הכללי בזכות התוצאה הטובה בהנפה. הארמני סמבט מרגריאן, זכה בזהב בדחיקה עם 147 ק"ג, אולג סירגי ממולדובה זכה במדליית הכסף בדחיקה עם 146 ק"ג ובארד זכה מירקו סקרטינו מאיטליה עם 143 ק"ג. האיטלקי דורג שני בסיכום שני הסגנונות עם 257 ק"ג והארמני דורג שלישי עם 256 ק"ג.

* * *

מחר יחלו התחרויות בשעה 15:00, עם מקצה הנשים ב-53 ק"ג, בו תתחרה גם הישראלית אוקסנה זולוטובה.

האליפות מתקיימת באולם "תיכונט" החדש, שברחוב שושנה פרשיץ' 3, בתל אביב. הכניסה לתחרויות חופשית ובחינם. האימונים נערכים באולם האנגר 1 בתל אביב, שקירותיו שקופים, כך שהעוברים ושבים בנמל תל אביב יוכלו לראות את מיטב מרימי המשקולות ביבשת בשעת האימונים.

את ישראל ייצגו ארבעה ספורטאים: אנטולי מושיק (עד 85 ק"ג), דוד ליטבינוב ואיגור אולשנצקי (מעל 105 ק"ג) ואוקסנה זלוטובה (עד 53 ק"ג).

* * *

[related-posts title="עוד בספורט:"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן