Skip to content

פרס: "קבוצה מסוכנת ופרחחית רוצה לשבור את צה"ל"

"מוכרחים לשים קץ לתופעה הזו בכל דרך חוקית, בכל דרך אנושית ובכל הדרכים האחרות שישנן", אומר הנשיא פרס מבייג'ינג - בה הוא שוהה במסגרת ביקורו הממלכתי בסין. "לא היה כדבר הזה ואסור שיהיה עוד. הנזק הוא בל יתואר, גם לביטחון ישראל גם לאחדות העם וגם לעתיד ילדינו. אני קורא לכולם לא לתת לכרסום הקטן הזה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה, שמעון פרס – הנמצא בביקור ממלכתי בבייג'ינג בירת סין – מגנה בחריפות את אירועי האלימות והוונדליזם שאירעו אתמול ביישוב יצהר, במהלכם השחיתו מתיישבים את מוצב צה"ל שנועד לשמור עליהם.

נזעק מביקורו בסין, נגד האלימות ביצהר. שמעון פרס (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
נזעק מביקורו בסין, נגד האלימות ביצהר. שמעון פרס (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

"כשמדינת ישראל נוסדה הייתה אחדות מוחלטת של העם סביב צה"ל שהגן על המדינה, והקריב את חיי חייליו", אמר הנשיא פרס. "הייתה אז הסכמה כללית, איש לא העז ולא העלה על דעתו להרים יד או קול על צה"ל. צה"ל תמיד היה  הדבר המאחד ביותר. הזדעזעתי לשמוע שקבוצה מסוכנת ופרחחית רוצה לשבור את הדבר היקר ביותר לנו, מבחינת הקיום שלנו, מבחינת  הכבוד ומבחינת האחדות.

"העם מוכרח להתאחד כאיש אחד כנגד התופעה המזיקה הזו", אמר פרס. "מוכרחים לשים קץ לתופעה הזו בכל דרך חוקית, בכל דרך אנושית ובכל הדרכים האחרות שישנן. לא היה כדבר הזה ואסור שיהיה עוד. הנזק הוא בל יתואר גם לביטחון ישראל גם לאחדות העם וגם לעתיד ילדינו. אני קורא לכולם לשמור על אחדותנו ולגלות אחריות. לא לתת לכרסום הקטן הזה להפוך להיות תולעת בביטחונה של מדינת ישראל".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון אמר בטקס קליטת מטוס השמשון, בבסיס חיל האוויר: "אותה רוח מפעמת שתלווה אותנו גם עתה, שעה שאנו נאלצים להילחם בטרור מבית – באותם פורעי חוק שתוקפים את מפקדי וחיילי צה"ל ומשמר הגבול, מפקדים וחיילים אשר עושים לילות כימים על מנת לשמור על ביטחונה של ישראל וביטחונם של אזרחיה. מדינת ישראל לא תסבול פעילות עבריינית שכזו, שהיא טרור לכל דבר ועניין. אנו משקיעים, ונמשיך להשקיע, את מיטב המשאבים העומדים לרשותנו כדי להילחם בחורמה בתופעות אלו ולטפל ביד קשה בקבוצה קיצונית ואלימה אשר כל קשר בינה לבין מוסר יהודי וערכים יהודיים אינו קיים. מקומם של פורעים אלו לא איתנו. נפעל בכל האמצעים כדי להניח את ידנו עליהם ולהושיב אותם מאחורי סורג ובריח, ולא פחות חשוב מכך – להניח את ידנו ולטפל גם במי שמזין אותם בשנאה ושולח אותם, ולו בקריצה, לבצע את אותן פעולות טרור".

השר לביטחון הפנים, אהרונוביץ', אומר כי מי שפוגע בחיילים או בשוטרים הוא טרוריסט לכל דבר וכי על גורמי האכיפה לפעול על פי הגדרה זו. בתכנית "בחצי היום" ברשת ב' אמר השר אהרונוביץ' לאסתי פרז כי יש התקדמות בחקירת הגל העכור של פשעי השנאה האלה וכי בימים הקרובים יהיו מעצרים. לדבריו, כל מי שהתפרע ופגע באנשי ביטחון או בציוד צבאי ישלם מחיר כבד.

גם שרת המשפטים, ציפי לבני, התבטאה בחריפות נגד התופעה. בטקס הרמת כוסית לכבוד חג הפסח, במשרד המשפטים בירושלים, אמרה השרה: "שני התפקידים שלקחתי בממשלה הם שניים שנועדו לתת תוכן לצמד המילים 'יהודית ודמוקרטית'. אני מאמינה שהכל קשור, שמדובר בתהליך שנוגע לנושאים עדינים, ואני מאמינה שאנחנו חייבים להגיע להסדר.

"הכל קשור ולכן, אנחנו רואים תופעות שנובעות מכך שלא הגענו להסדר", אמרה לבני. האירועים שקרו ביצהר הן דוגמה טובה, כי אני לא חושבת שאפשר לדבר על דמוקרטיה במדינה שבה כשאתה עובר קו מסוים, שעוד לא נמצא במציאות אבל משורטט עדיין במפות – פתאום הריבון מתחלף וגדלה אידיאולוגיה שלא מכירה בשלטון החוק, לא מכירה בנו ולא מכירה בכל מה שאנחנו אמורים לייצג.

״זו בעיה שאנחנו לא יכולים לעצום עיניים מולה, אסור לנו לעצום עיניים וכל מי שמאמין בדמוקרטיה ושלטון החוק לא יכול להשלים עם זה", אמרה שרת המשפטים. "אנחנו חייבים להבין שזה חלק מהמאבק שאנחנו, כמשרד המשפטים, חייבים לעשות. אני מקווה שאני אוכל גם בתפקידי השני להגיע להסדר שפעם אחת ולתמיד ישים לזה סוף".

מוקדם יותר כתב שר החוץ, אביגדור ליברמן, בדף הפייסבוק שלו: "מי שמתפרע ופוגע בחיילי צה״ל ובאנשי כוחות הביטחון, כמו שעשו החוליגנים ביצהר – לא רק שהוא לא חלק מהמחנה הלאומי, הוא גם לא ציוני ופוגע בהתיישבות ובמדינת ישראל יותר מכל אויבינו. על מערכת אכיפת החוק למצות עם הפורעים הללו את מלוא חומרת הדין".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן