Skip to content

אוגדה חדשה הוקמה כמענה להתחזקות הג'יהאד העולמי בסוריה

כך גילה היום אלוף פיקוד הצפון, יאיר גולן, במהלך סיור שערך נשיא המדינה לאורך הגבול הסורי. הנשיא, שמעון פרס: "חאפז אל אסד היה מנהיג עיקש אך שמר על הסדר בגבול. את מקומו ממלא עכשיו בלאגן. סוריה לא תחזור להיות מה שהייתה, זה נגמר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

" אנו עדים לתהליך התחזקות של הג'יהאד העולמי ולהתלכדות של גורמים אסלאמיים רדיקאליים דבר שהצריך הקמת אוגדה שתיתן מענה לאתגרים הביטחוניים החדשים". כך אמר היום אלוף פיקוד הצפון, יאיר גולן, במהלך ביקור שערך נשיא המדינה שמעון פרס, בפיקוד הצפון.

"החודש האחרון היה החודש האלים ביותר בגזרה הזו בשנים האחרונות" אמר האלוף יאיר גולן. "במהלך חודש מרץ אירעו מספר אירועים ביטחוניים ביניהם, הנחות מטענים ופתיחה באש על חיילי צה"ל מעבר הגבול הסורי.  כתוצאה מהפעלת אחד המטענים  אף נפצעו ארבעה חיילים ואחד עדיין מאושפז ברמב"ם. הגבול הצפוני עובר שינוי כנגזרת ממלחמת האזרחים בסוריה".

אוגדה חדשה בפיקוד הצפון. סיור נשיא המדינה בגבול עם סוריה (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
אוגדה חדשה בפיקוד הצפון. סיור נשיא המדינה בגבול עם סוריה (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

בסקירה הביטחונית ששמע הנשיא, מפי הקצינים הבכירים בשטח, נאמר כי גדר המערכת החדשה שהוקמה לאורך הגבול עם סוריה, היא ביטוי ההבנה של צה"ל את השינוי המתחולל בגזרה. "קיים איום מורכב מצידה השני של הגדר", נאמר בסקירה. "בצד השני פועלים כוחות רשע הנלחמים זה בזה, ואל מול זה נמצאים חיילי צה"ל ועושים ימים כלילות בכדי לוודא ששום דבר לא ייכנס לשטחינו. בעקבות ההבנה של השינויים בגזרה הקמנו אוגדה חדשה שתוכל להתמודד בצורה יעילה יותר מול האתגרים הביטחוניים החדשים".

געגועים לחאפז. נשיא המדינה שמעון פרס על הגבול הסורי (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
געגועים לחאפז. נשיא המדינה שמעון פרס על הגבול הסורי (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

בסיור שערך הנשיא לאורך הגבול ברמת הגולן השתתפו סגן הרמטכ"ל, אלוף גדי אייזנקוט ואלוף  פיקוד הצפון, יאיר גולן. במסגרת הביקור צפה הנשיא בתרגיל של חיילי אגוז על הגבול הסורי, סקר תערוכת אמצעים ייחודית עם טכנולוגיות מתקדמות ובירך את החיילים בקשר לרגל חג הפסח.

בתום התרגיל לקח הנשיא את מכשיר הקשר ובירך את החיילים מעל גלי האתר: "בוקר טוב, כאן נשיא המדינה צופה בכם בגאווה גדולה.  מחר כל בני ישראל יחגגו את הסדר בלב שלם ובטוח בזכותכם. אתם תהיו כאן כרגיל ותשמרו על העם.  בכדי שתהיה לנו מדינה דמוקרטית יהודית, צריך קודם כל מדינה בטוחה ואתם נותנים את הביטחון לכל אדם. אתם עושים  ימים כלילות על הגבול בצורה יוצאת מן הכלל.  זהו עונג לראותכם ועונג לדעת שיש מי ששומר על ישראל, דור צעיר ומופלא. רוצה לאחל לכל אחד מכם, ולבני משפחתם חג פסח שמח. היו ברוכים".

לאחר התרגיל והסקירה בשטח הרים הנשיא כוסית עם החיילים הקרביים השומרים על הגבול, יחד עם המפקדים הבכירים. סגן הרמטכ"ל, האלוף גדי אייזנקוט נשא דברים ואמר: "העוצמה האמתית של צה"ל היא האנשים, האיכות, המקצועיות והמחויבות של דור המפקדים והחיילים המגנים על המדינה. הביטוי הכי טוב לעשייתנו הביטחונית כאן בגזרת הגולן היא אלפי המטיילים הפוקדים את האתרים בה".

הנשיא שהתרשם מאוד מהיכולות המתקדמות של הכוחות בגזרה, התייחס בדבריו לאיומים מהצד הסורי ואמר:"חאפז אל אסד היה מנהיג עיקש אך שמר על הסדר בגבול. את מקומו ממלא עכשיו בלאגן. סוריה לא תחזור להיות מה שהייתה, זה נגמר. הצעירים הערבים הצליחו להפיל את הדיקטטורים אך לא בסוריה. בסוריה אף אחד לא יודע מול מי הוא נלחם, ארגוני הטרור נמצאים בהרבה מדינות ומורכבים מהרבה גורמים. הם אכזריים ופנאטים ולא קל להילחם בהם. כל זה מוטל עליכם מידי יום, מערכת השיקולים שלכם היא קריטית. ירייה מוקדמת עלולה להפר איזון, ירייה מאוחרת יכולה לפספס הזדמנות. עם ישראל סומך עליכם ויודע כי ללא צה"ל לעם ישראל לא הייתה תקומה. אנו לא יכולים לדעת מה יקרה מחר, אבל אנו כן יודעים כי אתם ערוכים לכל תרחיש. אני מאחל לכם בשם כל עם ישראל חג של ביטחון ושלום".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן