Skip to content

חיל הים נערך ככוח תקיפה בעת מלחמה ובינתיים, יגן על אסדות הנפט

ישראל נערכת למלחמה כשחיל הים יהווה כוח תקיפה ולא רק הגנה. החיל נערך מבצעית להגנה ותקיפת מטרות באמצעות טילים שישוגרו גם ממסוקי קרב. הכוונה לתת מענה גם לאיומים על אסדות קידוח של גז ונפט שפועלות וממוקמות הרחק מחופי ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל נערכת למלחמה כשחיל הים יהווה כוח תקיפה ולא רק הגנה. החיל נערך מבצעית להגנה ותקיפת מטרות כנראה באמצעות טילים שישוגרו גם ממסוקי קרב. הכוונה לתת מענה גם לאיומים על אסדות קידוח של גז ונפט שפועלות וממוקמות הרחק מחופי ישראל

מאת אליק מאור

חיל הים ביצע שדרוג של טילי "ברק", המשמשים להגנת ספינותיו, ובימים אלו נערך החיל להפכם למבצעיים. כך מדווח דובר צה"ל. טילי הברק נועדו לפגוע במטרות ים –ים וים – יבשה. הניסיון הוא להפעילם גם מהאוויר.

בכיר מהחיל צוטט כי "שדרוג הטילים נעשה על מנת לתת מענה מבצעי טוב יותר ואנו רוצים אותו על הספינות כמה שיותר מהר". הבכיר הוסיף ש"חיל הים מתכנן לייצר עליונות ימית ולמנוע פגיעה בכוחות צה"ל". לגבי מהות השדרוג רמז הבכיר שהחיל "לא יהיה עוד צי שמגן רק על החופים, אלא כזה שנמצא בכל מקום".  שילוב ירי הטילים מהאוויר והרמיזה שהחיל יהיה בכל מקום, מעיד כנראה על שילוב מסוקי קרב מוטסים מספינות חיל הים.

על שינוי נוסף מרמז המידע באתר לפיו, חיל הים עושה מאמצים רבים על מנת לקדם החלטת ממשלה ועוסק בהגנה על מאזן האנרגיה וסוגיית המים הכלכליים של ישראל, במרחק של עד 200 מיל (כ322 ק"מ א.מ), מחופי ישראל. החלטת הממשלה שקובעת את זכותה של המדינה להגן על משאביה הכלכליים בתחומי המים הבילטראליים שלה, העניקה לדברי צה"ל, את הסמכות לחיל לפעול על מנת להגן על אסדות קידוח שונות. "לכך יש לחיל תכנית ברורה", מצוטט אותו בכיר בחיל הים.

שילוב מסוקי קרב בספינות חיל הים. צילום דובר צהל
שילוב מסוקי קרב בספינות חיל הים. צילום דובר צהל

לאחרונה פורסם במגפון על הסכם הצפוי להיחתם בעת ביקור ראש הממשלה, נתניהו בעת ביקורו הקרוב באי, בין ישראל לקפריסין, בו תאשר קפריסין לישראל להקים תחנת שילוח למטוסי קרב שלה באי. במסגרת מערך זה שידרג חיל הים את מערך טילי הברק. "במלחמה הבאה חיל הים יהיה ערוך עם סדר כוחות שיוכל להשפיע מהותית בכל הזירות בכלל ובזירה הימית בפרט", אומר הבכיר ומוסיף "כי יש באזור (מזרח התיכון, במיוחד לאחר ההפיכה במצריים וסוריה – א.מ), יותר פוטנציאל לאמל"ח בלי בעלים, והצד השני רוכש יותר ויותר אמצעים שעלולים להיות איום, כולל טילי חוף – ים מתקדמים".

בנוגע לשילוב החיל עם זרוע אווירית מוטסת, מתייחס הבכיר בביטאון במחנה בסוף השבוע לחיל האוויר באומרו כי "ישנם מערכים יבשתיים ואוויריים שאנחנו בחיל הים, מנסים להביא לים. מדובר במערכות שיכולות לתקוף מהים ליבשה בשילוב עם האוויר, במערכות הגנה הדדית בין הזרועות ובמכ"מים שיתמכו באוויר מהים". "ולכן", מסיים הבכיר את דבריו ואומר: "ישנו ניסיון להתאים גם טילים כמו טיל ההגנה "ברק"  כך שיותאמו להפעלה גם מהאוויר וגם מהים, לפי הצורך המבצעי"

 

 

 

1 Comment

  1. Tuco
    12 בפברואר 2012 @ 7:58

    לדעתך תשובה ישלם בסוף החודש את החשבון למדינה על אבטחת האסדות שלו או שברור שזה על חשבון המיסים שלנו?
    הים מלא בגז, וחשבון החשמל שלנו עולה בעשרות אחוזים.
    אם חיל הים משרת את אזרחי המדינה, הוא בכלל צריך להטביע את האסדות של תשובה, ימח שמו לעד

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן