Skip to content

פרושאור במועה"ב: התומכים בפיוס מעניקים לגיטימציה לטרור

שגריר ישראל באו"ם, בנאום ראשון מאז המשבר במו"מ עם הפלסטינים: "בכל פעם שישראל מסכימה לעשות ויתורים משמעותיים, הפלסטינים מחפשים דרכים יצירתיות למשוך זמן, וכשמתקרב תאריך היעד ויש צורך במנהיגות אמיצה, הם נוטשים את הסיפון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בנאום ראשון מאז המשבר בשיחות עם הפלסטינים, אמר שגריר ישראל לאו"ם, רון פרושאור, כי לפלסטינים יש ריטואל קבוע בניהול משא ומתן: "באים בדרישות, מורחים את הזמן, בורחים". על הסכם הפיוס: "בזמן שאנחנו מדברים, מיליוני דולרים מועברים לרשות הפלסטינית. כיצד יגיב משלם המיסים בלונדון, לוקסמבורג ופריז, כשהוא יגלה שהוא שותף לירי רקטות לעבר אזרחים ישראלים ולחטיפה של חיילים ישראלים?"

בהתייחסו למשבר בשיחות עם הפלסטינים, אמר פרושאור: "בכל פעם שישראל מסכימה לעשות ויתורים משמעותיים, הפלסטינים מחפשים דרכים יצירתיות למשוך זמן, וכשמתקרב תאריך היעד ויש צורך במנהיגות אמיצה, הם נוטשים את הסיפון. ב-2014, למרבה הפלא, לריטואל התווספו גם חתימה על הסכם עם החמאס וריצה לאו"ם".

"באים בדרישות, מורחים את הזמן, בורחים". רון פרושאור (צילום: ויקיפדיה)
"באים בדרישות, מורחים את הזמן, בורחים". רון פרושאור (צילום: ויקיפדיה)

פרושאור הוסיף: "בזמן שאנחנו מדברים, מיליוני דולרים מועברים לרשות הפלסטינית. עתה, לאחר הסכם הפיוס, המימון הזה יועבר לחמאס. כל אלה בקהילה הבינלאומית אשר תומכים בהסכם הפיוס מעניקים לגיטימציה לטרור.

"אם העולם באמת מחויב לשלום, עליו להפסיק לשלוח אצבע מאשימה כלפי ישראל בכל הזדמנות, ולקדם פתרון אמיתי שכולל הכרה באחריות של הפלסטינים למעשיהם וגינוי פומבי של טרור וירי לעבר אוכלוסיה אזרחית", אמר פרושאור. "ישראל מעוניינת לנהל משא ומתן עם ישות פלסטינית לגיטימית אחת, ולא עם נציגים של ארגון טרור".

פרושאור הזכיר את סעיף 7 מתוך אמנת החמאס הקורא להשמדת ישראל: "יום הדין לא יגיע עד אשר המוסלמים לא יילחמו ביהודים ויהרגו אותם". הוא הדגיש כי חמאס וגם חיזבאללה נתמכים על ידי איראן, המממנת הראשית של הטרור בעולם. "איראן ראויה לאוסקר על המשחק הטוב ביותר בתפקיד המדינה המתונה והפייסנית. רק לפני חודש צה"ל השתלט על ספינת נשק שנשלחה על ידי איראן כדי לחמש את חמאס בעזה. זאת, עוד לפני שהזכרנו את מצב זכויות האדם וחופש הביטוי באיראן, ואת אלף ה"אסירים הפוליטיים" הכלואים בה, ביניהם 35 עיתונאים".

שגריר ישראל באו"ם הדגיש את מעורבותה של איראן בסוריה ואמר כי רוחאני ואסד הם אחים בדם ושותפים לאסון ההומניטרי החמור ביותר בעולם היום: "אתמול ציינו את יום השואה בישראל, וזכרנו את ההרס שיכולים להפיץ משטרים הקוראים להשמדתנו. ואני שואל את הנציגים היושבים כאן, האם העולם באמת למד משהו מהעבר?"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן