Skip to content

צמרת המדינה חגגה עצמאות עם 120 החיילים המצטיינים

"היום אתם הערובה לביטחוננו. אני מתרגש מכם וגאה בכם. בניו ובנותיו של עם שזכה לתחייה", אמר נשיא המדינה לחיילים. חגיגת יום העצמאות המרכזית של מדינת ישראל, שהפכה למסורת, התחילה בטקס החיילים המצטיינים המסורתי והמשיכה באירוע "שרים עצמאות" בהשתתפות כל הצמרת המדינית-ביטחונית בישראל וכמחווה לזמר אריק איינשטיין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"בשמם של אזרחי ישראל אני מצדיע לכם! אתם הערובה לביטחוננו". כך אמר נשיא המדינה, שמעון פרס ל-120 החיילים המצטיינים, אותם אירח בבית הנשיא.

הנשיא, הרמטכ"ל והחיילים המצטיינים (צילום: חיים צח/לע"מ)
הנשיא, הרמטכ"ל והחיילים המצטיינים (צילום: חיים צח/לע"מ)

חגיגת יום העצמאות המרכזית של מדינת ישראל, שהפכה למסורת, התחילה בטקס החיילים המצטיינים המסורתי והמשיכה באירוע "שרים עצמאות". בחגיגה בבית הנשיא השתתפה כל הצמרת המדינית-ביטחונית בישראל: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הרמטכ"ל רא"ל בנימין (בני) גנץ ואלופי המטה הכללי בעבר ובהווה.

הטקס נפתח במטס כבוד מיוחד של מבנה מסוקי קרב של חיל-האוויר, כהצדעה ל-120 החיילים המצטיינים המייצגים את כלל זרועות הצבא,  שנבחרו בקפידה והומלצו ע"י מפקדיהם לקבל אות הצטיינות מהנשיא על שירות משמעותי ותרומה יוצאת דופן לצה"ל ולמדינת ישראל.

בתום המטס סקרו הנשיא פרס והרמטכ"ל את שורות המצטיינים נשיא המדינה בדבריו לחיילים המצטיינים: "אני מתרגש מכם וגאה בכם. בניו ובנותיו של עם שזכה לתחייה. גבורת לוחמי צה"ל היא הון אנושי העולה בערכו על כל הון אחר. אתם 120 המצטיינים בצבא שהסטנדרט שלו נמצא ברף העליון של התנדבות וחירוף נפש. אתם משמשים מופת לחבריכם, כי כל דור מתעלה על קודמו וכל דור חדש נישא על כתפי הדורות שקדמו לו.

"הדור שלכם ערוך יותר, מצויד יותר, מהיר יותר, מדויק יותר, מגוון יותר, מעודכן יותר", אמר הנשיא. "דור שרגליו נטועות על קרקע  המציאות, אך ראשו כבר נטוע בעתיד. צה"ל וזרועות הביטחון מוערכים היום בעולם ככוח המעולה ביותר במלחמה בטרור, וכארגון היודע להפיק עוצמה מעוז. היום אתם הערובה לביטחוננו. הרתעה לאויבנו. ההבטחה לשלומנו. גשר לשלום וביטחון, והבטחת בטחון גם לעת שלום. צה"ל הקנה לכם ערכים חשובים. אהבת מולדת, אחוות לוחמים, ערבות הדדית, שאיפה לשלום. בשמם של אזרחי ישראל, אני מצדיע לכם ולמפקדיכם! אין כמוכם! ממשכן נשיאי ישראל, מירושלים, אני מברך את הוריכם ובית ישראל כולו בחג עצמאות שמח! יחי צבא ההגנה לישראל! תחי מדינת ישראל!"

פרס וריטה שרים יחד (צילום: חיים צח, לע"מ)
פרס וריטה שרים עצמאות (צילום: חיים צח, לע"מ)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך גם הוא את החיילים המצטיינים ומשפחותיהם ואמר: "אני גאה להיות ראש ממשלת ישראל תמיד אבל במיוחד ביום הזה. החיילים המצטיינים שלנו פועלים באוויר בים ביבשה בכדי להבטיח את בטחון המדינה. אני יודע שיש על מי לסמוך כשאנחנו שולחים אתכם למשימות בכל מקום. אני רוצה להודות להורים שלכם שגידלו וחינכו אתכם לתרום למדינה, תודה בשם אזרחי ישראל". על שיר השיירה שאותו בחר לשיר, עם הזמר שלומי סרנגה, אמר נתניהו: "כולנו חלק מהשיירה הזאת שמבטאת את הכמיהה לחזור לארץ ישראל ולבנות פה את החיים הלאומיים שלנו. נדאג שהשיירה הזו תימשך לנצח".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון בירך את החיילים ואמר: "זה יום של גאווה למדינת ישראל. לפגוש כאן את החיילים האלו, שביחד עם חבריהם מפגינים ראש גדול, לוקחים אחריות ושומרים על ביטחונה של ישראל, זה מרומם את הנפש. מדינת ישראל יכולה להתגאות בחיילים ובמפקדים ולהמשיך לפרוח ולשגשג."

בתום דבריו של נשיא המדינה עלה לבמה הרמטכ"ל ובירך את החיילים: "המצטיינים העומדים כאן היום מייצגים את רבבות מפקדינו וחיילינו העומדים על משמרתם גם בשעה זו. ביבשה באוויר ובים, לאורך גבולותינו בחזית, בעורף ובמטה פועלים כוחותינו במסירות ובעוז רוח שאין כדוגמתם. בזכותם ובזכות עשייתם לכל אורך השנה אנו יכולים לחגוג היום את עצמאותנו- ובזכותם נוכל להמשיך ולחגוג את חירותינו גם בשנים הבאות".

מיד לאחר סיום המסדר התקיים המופע "שרים עצמאות עם נשיא המדינה", שהתקיים השנה במחווה מיוחדת לזמר המנוח וענק התרבות אריק איינשטיין, על מדשאת בית הנשיא. הזמרת ריטה ביצעה דואט מיוחד עם נשיא המדינה לשיר "עוף גוזל" כמחווה לאריק איינשטיין; הזמר שלומי סרנגה שר יחד עם ראש הממשלה את "שיר השיירה"; קובי אפללו שר יחד עם שר הביטחון את "אמא אדמה" והזמרת יובל דיין שרה יחד עם הרמטכ"ל את "שיר של אחרי מלחמה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן