Skip to content

גובשו הקריטריונים לקבלת הטבת מע"מ בשיעור 0%

תינתן העדפה ברורה ומשמעותית ליוצאי שירות צבאי ואזרחי לפיה: תושב ישראל ששירת שירות צבאי/לאומי/אזרחי יזכה להטבת מע"מ בשיעור 0% ברכישת דירה ראשונה, לדירה ששוויה עד 1.6 מיליון שקלים כולל מע"מ ובכפוף לערך למ"ר כפי שיקבע ע"י השמאי הממשלתי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר האוצר יאיר לפיד.
שר האוצר יאיר לפיד

בתום דיונים ממושכים בין לשכת שר האוצר והדרג המקצועי במשרדו לבין היועץ המשפטי לממשלה וצוותו, גובשו הקריטריונים לזכאות למע"מ בשיעור 0% לרוכשי דירה ראשונה. הפרמטר המרכזי שעמד בלב המחלוקת היה בדבר סוגיית השירות הצבאי או האזרחי כתנאי יסודי לקבלת ההטבה. בנושא התקיימו דיונים רבים, כאשר היועץ המשפטי לממשלה סירב לאשר קריטריונים אשר אינם מקנים הטבה מסוימת לכל חלקי האוכלוסייה.

שר האוצר עמד על דעתו כי יש לייצר העדפה ברורה ומשמעותית למי שתרם למדינה ושירת שירות צבאי או אזרחי. בסיכומו של דבר הושגה פשרה לפיה:

העדפת המשרתים

תושב ישראל ששירת שירות צבאי/לאומי/אזרחי יזכה להטבת מע"מ בשיעור 0% ברכישת דירה ראשונה, לדירה ששוויה עד 1.6 מיליון שקלים כולל מע"מ ובכפוף לערך למ"ר כפי שיקבע ע"י השמאי הממשלתי.

מי שלא שירת בצבא

תושב ישראל שלא שירת שירות צבאי/לאומי/אזרחי, גובה ההטבה שיעמוד לזכותו יהיה ברכישת דירה ראשונה, לדירה ששוויה עד 600 אלף שקלים בלבד כולל מע"מ.

קריטריונים נוספים

הקריטריונים הנוספים לקבלת ההטבה עומדים בעינם, בהתאם להחלטת הממשלה, כך שההטבה תינתן לכל אחד מאלו:

• זוג נשוי לרבות ידועים בציבור שלו ילד אחד לפחות והורה במשפחה חד הורית שלו ילד אחד לפחות בחזקתו, העומדים בתנאים הבאים: מלוא הזכויות בדירה נרכשו על ידי בני הזוג והדירה היא דירה ראשונה של הזוג, כמו כן מעולם לא הייתה בבעלות מי מבני הזוג דירת מגורים לרבות שכל אחד מבני הזוג לא ביצע עסקת לרכישת דירה אשר בוטלה.

• זוג נשוי, לרבות ידועים בציבור, ללא ילדים, כאשר אחד מבני הזוג מעל גיל 35 ומלוא הזכויות בדירה נרכשו על ידי בני הזוג והדירה היא דירה ראשונה של הזוגץ כמו כן מעולם לא הייתה בבעלות מי מבני הזוג דירת מגורים, לרבות שכל אחד מבני הזוג לא ביצע עסקת לרכישת דירה אשר בוטלה.

• רווק/ה מעל גיל 35, כאשר מלוא הזכויות בדירה נרכשו על ידי בני הזוג והדירה היא דירה ראשונה של הזוג, כמו כן מעולם לא הייתה בבעלות מי מבני הזוג דירת מגורים, לרבות שכל אחד מבני הזוג לא ביצע עסקת לרכישת דירה אשר בוטלה.

• אדם שזכאי לקצבת נכות כללית בהתאם לחוק הביטוח הלאומי, התשנ"ה -1995 (להלן- חוק הביטוח הלאומי), או אדם בדרגת נכות של 75% לכל הפחות והינו זכאי לקצבת נפגעי עבודה בהתאם לחוק הביטוח הלאומי, או לקצבה לפי חוק הנכים, כמי שעמד בתנאי השירות הצבאי/לאומי/אזרחי.

הערות הציבור

תזכיר החוק המלא, הכולל את שאר התנאים לעסקה וביניהם מפרט הדירה המינימלי ותנאים נוספים יופץ ביומיים הקרובים להערות הציבור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן