Skip to content

אז מה אתם עושים בקיץ הקרוב?

מצעד להיטים וגל חסר תקדים של אמנים והופעות מחו"ל עומד להציף את הפארקים, האולמות והמועדונים בתל-אביב והסביבה. יובל אראל עושה סדר ומגיש מפת דרכים של המופעים, הכוכבים והמחירים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חלומות לפעמים מתגשמים, הידיעות על המופעים הצפויים בימי הקיץ המתחמם הולכות ומצטברות. הפעם זה לא מקרי, נראה שמדובר במגמה. כמה חברות הפקה מקומיות – שוקי וויס, אודי אפלבאום, נרנג'ה, פרוגסטייג, משה יוסף ועוד, ותיקות לצד חדשות, מרימות בעיטת ווליי אדירה בשנת 2014 על מנת להביא את המיטב שניתן לקהל הישראלי בשלל סגנונות מוזיקליים.

יתגלגלו בפארק הירקון. רולינג סטונס. צילום: מארק סליגר, יח"צ

מסתבר שהאמנים הבינלאומיים לא מוותרים על הנחיתה כאן במסגרת סבבי ההופעות הבינלאומיים שלהם, כמובן שהכל תלוי בבוקינג הנכון ובתזמון לאורך המסלול, קפיצה קטנה מטורקיה או ממזרח אירופה בדרך לאסיה יכולה להניב מופע פארק או אחר לקהל הישראלי.

האם זה כדאי? כמובן שזה כדאי, כי גם בהשוואה למחירים היקרים  עדיין אפשר להגיע בקלות יחסית לכל אחד מהמופעים המתוכננים ומיד בסיומו להוריד כמה שוטים בפאב השכונתי. מה עוד? אפשר לנסות להתברג באחת החברות העושות עסקים סביב המופעים, חשבתם פעם על האפשרות למכור מרצ'נדייז או סתם כוסות בירה ונקניקיה בלחמניה תוך כדי צפייה באחד המוזיקאים הנערצים? ואם אתם בוגרי טירונות רובאי 5 או קורס מכ"ים צבאי יש לכם אפשרות להידחף לאחת מחברות האבטחה.

קשת המחירים תלויה בכל כך הרבה גורמים, היא נעה ממאה שקלים פלוס למופע צנוע באחד המועדונים הקטנים ועד קרוב לשלושת אלפים שקלים ביציע VIP  או בשורה ראשונה במופעים הגדולים, כל אחד לפי יכולתו הכלכלית ומידת הערצתו למוזיקאי או ההרכב.

הרשימה המלאה (כפוף לשינויים של הרגע האחרון) של הצפוי לנו מעכשיו ועד חום יולי אוגוסט ומעבר לכך:

יפתח את העונה. טימברלייק. צילום: יח"צ

ג'סטין טימברלייק שנחשב ובצדק לאחד מגדולי הכוכבים הגבריים בתחום ה-RnB  האמריקני ובעולם הרחב, יפתח את עונת המופעים ויגיע לישראל להופעה אחת ויחידה בפארק הירקון, ב-28 במאי.

כרטיסים: 375 – 1255 שקלים.

פרודיג'י הפעם זה רשמי: הלהקה הבריטית הענקית תגיע להופעה אחת בישראל כחלק מסיבוב הופעות עולמי. המופע יתקיים ב-29 במאי בגני התערוכה תחת כיפת השמיים. כמי שזכה לראות את פרודיג'י בפארק הירקון, אני יכול רק לומר – לנשום.

כרטיסים: 325 – 454 שקלים.

רולינג סטונס אכן האבנים המתגלגלות יופיעו בתל אביב, בפארק הירקון, ב-4 ביוני. מדובר בהפקה הכי יקרה ויוקרתית שהיתה כאן – והמחירים בהתאם.

כרטיסים: 695 – 2850 שקלים.

PIXIES + SOUNDGARDEN שתי ענקיות הגראנג' מגיעות לישראל בבחינת חלום שהופך למציאות. בהפקה מושקעת של שוקי וויס פרודוקשיין יתקיים באיצטדיון בלומפילד פסטיבל בן יומיים, שבמסגרתו יופיעו שני הרכבי הענק הללו לצד הרכבים נוספים. הפיקסיס יפתחו ב-17 ביוני ולמחרת יעלו חברי סאונדגרדן להגשמת חלומם של עשרות אלפים, על הבמה שתוקם באיצטדיון היפואי.

כרטיסים משולבים: 555 – 725 שקלים.

גוגול בורדלו אחרי יומיים של רוקנרול(ר) בבלומפילד, המסיבה עוברת להיכל הרוק בארבי לאפטר פארטי עם להקת המסיבות הכי טובה שאנחנו מכירים – גוגול בורדלו.  19 ביוני.

כרטיסים: 153 שקלים.

הופעת בכורה בישראל. לנה דל ריי. צילום: יח"צ

M Ward מת'יו סטפן וורד הוא אחד האמנים החשובים והמשפיעים בתחיית האלט-קאנטרי והפולק של שנות האלפיים. מאז יציאת אלבום הבכורה שלו, Duet for Guitars 2 הוא הספיק לשחרר שמונה אלבומי סולו, מרביתם נחשבים ליצירות קנוניות בתרבות האמריקנית. מתיו יופיע ב-25 ביוני בתיאטרון גשר ביפו.

כרטיסים: 169 שקלים.

Erik Truffaz חצוצרן הג'אז הצרפתי חוזר לישראל לאור ההצלחה בביקורו הקודם. טרופז יוצר לחנים מקוריים בגרוב ג'אז נקי ומדויק, מתובל בנגיעות של פופ, רוק, היפ הופ ודאנס, ובשילוב קטעים אינסטרומנטליים לצד שירים, אלתור וירטואוזי ומעודן, וצליל מובחן ומגובש. ההרכב זוכה להצלחה בינלאומית באירופה ובקנדה. טרופז והקוורטט שלו יופיעו ב-26 ביוני באמפי וואהל בפארק הירקון.

כרטיסים: 259 שקלים.

GONG אחד ההרכבים החשובים ביותר בעולם הפרוגרסיב, הג'אז והפריסטייל, מגיע לישראל עם האיש החשוב ביותר בהרכב – דיויד אלן, למופע אקסטראווגנזי הכולל ביצוע יצירות מכל הזמנים, כשהנגנים עטויים בתלבושות המטורפות האופייניות. אסור לפספס. גונג תעלה לבמה ב-3 ביולי במועדון רדינג 3 בנמל תל-אביב.

כרטיסים: 244 שקלים.

The Brian Jonstown Massacre להקת הקאלט של אנטון ניוקומב חוזרת לביקור שני בישראל לכבוד אלבומם Revelations, שיצא במאי. הבריאן ג'ונסטון מסאקר ידועה בסגנון הייחודי שלה: תמהיל אקלקטי של בלוז, פולק, שוגייז ורוקבילי מתובל בפסיכדליה, מה  שהפך אותה לשם דבר בקרב חובבי הרוק ברחבי העולם. הלהקה תופיע ב-15 ביולי במועדון בארבי. מופע חימום – של המפשעות.

כרטיסים: 159 שקלים.

עדיין בועטים. הפיתויים. צילום: יח"צ

ניל יאנג אחד מאבות המזון של הרוקנ'רול האמריקני, נחשב לאחד המבצעים הגדולים של העשורים האחרונים. יאנג יגיע לישראל במהלך סיבוב הופעות עולמי עם להקתו "קרייזי הורס" למופע של פעם בחיים. המופע יתקיים ב-17 ביולי בפארק הירקון.

כרטיסים: 400 – 1,400 שקלים.

הבקסטריט בויז –  להקת הבנים המצליחה ביותר בכל הזמנים תסגור בישראל את סיבוב ההופעות הבינלאומי שלה – IN A WORLD LIKE THIS  בשלוש הופעות – 29, 30 ו-30 ביולי באמפי פארק רעננה. הלהקה מצליחה גם בישראל: התוכנית המקורית היתה הופעה אחת – ולאור הביקוש נוספו עוד שתיים.

אמריקה הלהקה שחתומה על שורה אינסופית של להיטי ענק שעדיין מושמעים ללא הרף – A Horse with No Name, I need you, Sister Golden Hair, ועוד רשימה ארוכה. אמריקה היא חלק בלתי נפרד מפנתיאון הרוק העולמי. 7 באוגוסט באמפי פארק רעננה.

כרטיסים: 190 – 380 שקלים.

לנה דל ריי  – הזמרת והיוצרת המצליחה מגיעה לראשונה לישראל ותופיע ב-20 באוגוסט בגני התערוכה, תל אביב.

כרטיסים: 400 –  1,000 שקלים.

הפיתויים, הפלטרס והסופרימס שלושה הרכבי אפרו אמריקנים, מהטובים שנוצרו בשנות השישים – ועדיין בועטים, רוקדים ושרים מוזיקת נשמה. יגיעו לישראל למופע משותף יחיד ממש בשוליים בין הקיץ לסתיו – 1 בנובמבר בהיכל נוקיה.

כרטיסים:  200 –  790 שקלים.

1 Comment

  1. יפה
    14 במאי 2014 @ 15:05

    מצחיק ועצוב שההופעות הפכו לסמל של דבר הפוך ממה שהאמנים הזקנים האלה ייצגו בתחילת דרכם. ההופעות היום פונות רק לשבעים , לעשירים ולבורגנים מהעשירונים העליונים. ממש "רוקנרול"…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן