Skip to content

המשטרה סגרה את הר הבית בעקבות מודעה פיקטיבית

במודעה, שפורסמה באתר הנקרא "הר הבית שלנו", נקראים הבאים לבצע "טיהור המקום מאויבי ישראל וגזלני אדמות, ובניית בית המקדש על חורבות המסגדים". מקורבי פייגלין מסרו, כי הם יבקשו מהמשטרה לחקור מי עומד מאחורי הפרובוקציה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במודעה, שפורסמה באתר הנקרא "הר הבית שלנו", נקראים הבאים לבצע "טיהור המקום מאויבי ישראל וגזלני אדמות, ובניית בית המקדש על חורבות המסגדים". מקורבי פייגלין מסרו, כי הם יבקשו מהמשטרה לחקור מי עומד מאחורי הפרובוקציה

מאת ניצן קידר

המשטרה הודיעה הבוקר (א') כי לא תאפשר היום כניסת יהודים להר הבית, בעקבות פרסום מודעה פיקטיבית באתר אינטרנט, שבה לכאורה קורא ראש חטיבת "מנהיגות יהודית" בליכוד, משה פייגלין, לעלות על הר הבית ולטהר אותו.

יהודים עולים להר הבית דרך השביל המוביל לשער המוגרבים (צילום ויקימדיה)
יהודים עולים להר הבית דרך השביל המוביל לשער המוגרבים (צילום ויקימדיה)

במודעה הפיקטיבית, שפורסמה באתר הנקרא "הר הבית שלנו", נקראים הבאים לבצע "טיהור המקום מאויבי ישראל וגזלני אדמות, ובניית בית המקדש על חורבות המסגדים". עוד נכתב בה, כי בכוונת הבאים "להודות ולהלל את בורא עולם על שזכו להכניס עשרות חברי מרכז חדשים, שעולים להר הבית לבקש על העתיד ולהתפלל לשלום עם ישראל, לביטול גזירת גירוש מגרון ושאר יישובי ארץ ישראל".

פייגלין, אגב, אכן תיכנן לעלות להר הבית, כפי שהוא נוהג בכל חודש ביום הזה (י"ט בחודש, על פי התאריך העברי), אך הבוקר הגיע למקום וכניסתו לא התאפשרה.

מקורביו של פייגלין מסרו, כי הם יבקשו מהמשטרה לחקור מי עומד מאחורי הפרובוקציה, ואף הבהירו כי המודעה כלל לא יצאה מטעמו או מטעם חטיבת "מנהיגות יהודית". הם גם קראו למשטרה לחקור את הנושא ולברר מי פירסם את המודעה הפיקטיבית. פייגלין אכן נוהג לעלות להר הבית במועד קבוע, אך לא מפרסם את הנושא, ועולה רק עם קומץ מקורבים.

במשטרה הסבירו את סגירת האתר לתפילות יהודים ולביקורי תיירים ואמרו: "המשטרה לא תאפשר לעשות בהר הבית וברחבת הכותל, הקדושים לכל הדתות, כול שימוש פוליטי או הסתה ותנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה למניעתם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן