Skip to content

ליברמן לימין באירופה: אל תחברו ל"יוביק" ול"שחר הזהוב"

בפגישה עם עם נשיא הבונדסראט בגרמניה, סטפן וייל, קרא ליברמן למפלגות הימין האירופאיות שלא להקים סיעות משותפות עם מפלגות כמו "יוביק" בהונגריה, "השחר הזהוב" ביוון ומפלגות אחרות מן הסוג הזה שנבחרו לפרלמנט האירופי והן אינן לגיטימיות. "סיעה שבה תהיה שותפה גם מפלגה מן הסוג הזה תהיה פסולה מבחינתנו", אמר ליברמן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ, אביגדור ליברמן אומר כי מפלגות ימין אירופאיות, שישתפו פעולה עם המפלגות הניאו נאציות "יוביק" מהונגריה ו"השחר הזהוב" מיוון – תהייה פסולות מבחינתה של ישראל.

מודעת בחירות של "יוביק" בבחירות לפרלמנט האירופי
מודעת בחירות של "יוביק" בבחירות לפרלמנט האירופי

ליברמן נפגש היום במשרד החוץ בירושלים עם נשיא הבונדסראט (הבית העליון של גרמניה) וראש ממשלת סקסוניה תחתית, סטפן וייל.

השר ליברמן אמר לנשיא וייל כי ישראל רואה חשיבות גדולה ביחסים הטובים עם גרמניה וכי על שתי המדינות להמשיך ולטפח יחסים אלו.

ליברמן ונשיא הבונדסראט: "התחזקותן המשמעותית של מפלגות בעלות אופי ניאו-נאצי וגזעני מטרידה" (צילום: יוסי זמיר)
ליברמן ונשיא הבונדסראט: "התחזקותן המשמעותית של מפלגות בעלות אופי ניאו-נאצי וגזעני מטרידה" (צילום: יוסי זמיר)

שר החוץ התייחס במהלך הפגישה לבחירות שהתקיימו בשבוע שעבר לפרלמנט האירופי ואמר כי התחזקותן המשמעותית של מפלגות בעלות אופי ניאו-נאצי וגזעני מטרידה מאוד וכי על מדינות אירופה לבחון היטב את המגמות שהביאו לכך וכיצד ניתן להתמודד איתן. הוא אמר לנשיא הבונדסראט וייל כי הוא קורא למפלגות הימין האירופאיות שלא להקים סיעות משותפות עם מפלגות כמו "יוביק" בהונגריה או "השחר הזהוב" ביוון ומפלגות אחרות מן הסוג הזה שנבחרו לפרלמנט האירופי והן אינן לגיטימיות. "סיעה שבה תהיה שותפה גם מפלגה מן הסוג הזה תהיה פסולה מבחינתנו", אמר השר ליברמן.

גם נשיא המדינה שמעון פרס קיים הבוקר פגישת עבודה מדינית עם נשיא הבונדסראט וייל. בפגישתם דנו השניים בחיזוק היחסים בין ישראל וגרמניה המדגישים אתגרים ומטרות משותפות ושיתופי פעולה במגוון תחומים.

"ישראל מעריכה את עמידתה של גרמניה לצד ישראל. גרמניה יציבה ואחראית, נאבקת בגזענות ואנטישמיות", אמר הנשיא פרס. "אני מקווה כי נמשיך להעמיק את היחסים האסטרטגיים בין ישראל לגרמניה ואת היחסים הכלכליים. מדינת ישראל שואפת לשלום, ואיננו רוצים להיכנע לטרור".

נשיא הבונדסראט הודה לנשיא פרס ואמר: "גרמניה משקיעה רבות לשמר את זיכרון השואה ואת היחסים עם מדינת ישראל. אנו יודעים כי עבור הביטחון של המזרח התיכון כולו, שלום הוא חשוב ביותר. אנו עוקבים אחר תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, ומקווים לראות כי יחזור למסלולו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן