Skip to content

קורס ראשון ליועצי שרים לזיהוי איומים ואבטחה של השר הממונה

יועציו של שר השיכון אורי אריאל היו הראשונים שעברו את ההכשרה במכללה של תעש לאבטחה ולוחמה בטרור (לוט"ר). הקורס המיוחד התקיים לראשונה אחרי ביטול האבטחה הצמודה על השרים. בתכנית הלימודים מתמקדים בין השאר בפעולות מניעה בכל השלבים בשגרת יומו של שר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשבוע שחלף הסתיים קורס ראשון להתנהגות מונעת אבטחתית של יועצי שרים, במכללה של תעש לאבטחה ולוחמה בטרור (לוט"ר). הסדנה נבנתה מראש והותאמה כהכשרה ייעודית, כאשר כל התכנים, שגובשו מראש היו מוקדים לעבודת שר.

שיעורים עיוניים ומעשיים

הקורס המיוחד התקיים לראשונה אחרי הבחירות ולאחר ביטול האבטחה הצמודה על השרים. מי שהיו פורצי הדרך ועברו ראשונים את ההכשרה היו צוות יועצי שר השיכון אורי אריאל. הם הגיעו למשך יומיים למכללת תעש לאבטחה ולוט"ר ובמהלכם עברו שיעורים עיונים ומעשיים כיצד לזהות איומים על השר אותו הם מלווים בדרך קבע, ואת דרכי ההתמודדות מולם.

יועצי השר אורי אריאל - הראשונים שעברו את קורס האבטחה (צילום: תעש)
יועצי השר אורי אריאל - הראשונים שעברו את קורס האבטחה (צילום: תעש)

מכללת תעש לאבטחה ולוט"ר מתמחה במתן ייעוץ והדרכה לגורמים שונים בארץ ובעולם בתחום האבטחה ובהתמודדות עם אירועי טרור ומצבי חירום. הקורסים השונים מבוצעים במתכונת סדורה ובמתודולוגיה מקצועית המותאמת ללקוחות מהמגזר הממלכתי, המוסדי, הציבורי, והפרטי.

הפקת לקחים

בתוכנית הלימודים בסמינר ליועצי השר היו נושאים המתמקדים בפעולות מניעה בכל השלבים בשגרת יומו של שר. בנוסף קיימו הפקת לקחים מאירועי התנקשויות באישי ציבור ברחבי העולם וביניהם גם רצח ראש ממשלת ישראל יצחק רבין ז"ל בשנת 1995.

אחד מיועצי השר שנכח בקורס הדגיש, כי היה מדובר בסמינר חשוב שהקנה לצוות העוזרים כלים להתמודדות עם מצבים משתנים ובלתי צפויים "בסופו של דבר אנו מסתובבים עם השר לאורך כמעט כל שעות היממה ונמצאים במגע המוני עם קהל ללא שום סינון ובקרה. הקורס נתן כלים חשובים שסייעו לנו לזהות איומים מבעוד מועד וכיצד לפעול חס וחלילה במקרה של אירוע אמת. אמנם לא הפכנו למאבטחים אבל כמובן שזה שינה את תפיסת העבודה שהייתה קיימת אצלנו עד היום".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן