Skip to content

ישראל הצטרפה כחברה מלאה למועדון פריז

המועדון מסדיר תשלום חובות של מדינות מתפתחות. ישראל היא החברה ה-20 במועדון, לצד ארה"ב, גרמניה, צרפת ומדינות מפותחות נוספות, ולצד הבנק העולמי וקרן המטבע הבינלאומית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
החשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו
החשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו

מדינת ישראל הצטרפה היום כחברה מלאה למועדון פריז. החשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו חתמה בפריז על הצטרפותה של ישראל, במעמד נשיא המועדון ומנכ"ל משרד האוצר הצרפתי רמון פרננדס וראשי המשלחות של המדינות החברות במועדון. ישראל היא החברה ה-20 במועדון, לצד ארה"ב, גרמניה, צרפת ומדינות מפותחות נוספות, ולצד הבנק העולמי וקרן המטבע הבינלאומית המלווים את פעילות המועדון. עד כה השתתפה ישראל בפגישות המועדון במעמד של מלווה.

הסדרים בסכום של 573 מיליארד יורו

מועדון פריז פועל להסדרת תשלום חובות של מדינות מתפתחות. המועדון שנוסד בשנת 1956, הגיע ל- 429 הסדרים עם 90 מדינות חייבות, בסך כולל של 573 מיליארד יורו. הסדרי החוב כוללים דחייה בתשלום חובות, פריסת חובות והפחתת חובות. על מנת להיות זכאיות להסדר חוב במסגרת המועדון, נדרשות המדינות החייבות לבצע צעדים ורפורמות לייצוב ושיקום מצבן הפיננסי.

מידע על מצבן הכלכלי של מדינות

הצטרפותה של ישראל למועדון כחברה מלאה תאפשר להגביר את השפעתה על עיצוב הסדרי החוב המתגבשים במועדון, שהחלטותיו מתקבלות פה אחד. בנוסף, ההשתתפות בדיוני המועדון המסווגים תחשוף את ישראל למידע רב ביחס למצבן הכלכלי של מדינות שונות. דיוני המועדון יאפשרו לישראל להסדיר חובות כלפיה, פעולה המקבלת משנה תוקף בעקבות הגדלת היקף ערבויות המדינה לעסקאות ייצוא בחודשים האחרונים.

שר האוצר, יאיר לפיד: "הצטרפותה של ישראל למועדון פריז מצביעה על חוסנה הכלכלי ומהווה הוכחה נוספת שמקומה של מדינת ישראל הוא לצד המדינות החזקות בזירה הבין לאומית. הפעילות של ישראל במסגרת המועדון תהווה המשך לפעילות המדינה בארגון ה-OECD״

החשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו: "כניסתנו למועדון תאפשר לישראל השפעה על עיצובם של הסדרי חוב כחלק מהקהילה הפיננסית הבינלאומית, ולהשתמש ביתרון לגודל של המועדון לצורך החזרתם של כספי חוב לישראל אם יהיו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן