Skip to content

14 הסכמים נחתמו היום בין ממשלות ישראל לרומניה

ראש הממשלה נתניהו וראש ממשלת רומניה חתמו על הצהרה משותפת המדגישה את היחסים הטובים בין המדינות ואת שיתוף הפעולה בנושאים אסטרטגיים ואזוריים. הממשלות גם הדגישו את השאיפה לחזק עוד יותר את היחסים בין המדינות ואת הקשרים בין העם היהודי לעם הרומני, המבוססים על זיקה בת מאות שנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לא פחות מ-14 הסכמים נחתמו היום בין ממשלות ישראל ורומניה, במסגרת מפגש שערכו חברי שתי הממשלות היום בירושלים.

ראש הממשלה נתניהו וראש ממשלת רומניה ויקטור פונטה קיימו פגישת עבודה משותפת ובמקביל נפגשו שרי הממשלה עם עמיתיהם הרומנים. לאחר מכן התקיימה ישיבת ממשלה משותפת.

צילום משותף של שתי הממשלות (צילום: חיים צח/לע"מ)
צילום משותף של שתי הממשלות (צילום: חיים צח/לע"מ)

ראש הממשלה נתניהו וראש ממשלת רומניה חתמו על הצהרה משותפת המדגישה את היחסים הטובים בין המדינות ואת שיתוף הפעולה בנושאים אסטרטגיים ואזוריים. הממשלות גם הדגישו את השאיפה לחזק עוד יותר את היחסים בין המדינות ואת הקשרים בין העם היהודי לעם הרומני, המבוססים על זיקה בת מאות שנים ומקורם בקהילה גדולה של ישראלים שמוצאם ברומניה ובקהילה חזקה יהודית ברומניה, המבקשת לשמר את המסורת ומורשת היהודיות. כמו כן ציינו הממשלות את הרצון לחזק את היחסים באמצעות שיתופי פעולה במגוון רחב של תחומים, ביניהם: בתחום יחסי הביטחון, הכלכלה והחוץ, תרבות ומורשת, חינוך וחילופי נוער, מדע והשכלה גבוהה, חברה ורווחה.

 במפגש חתמו שרים מממשלת ישראל עם מקביליהם הרומנים על שורה של הסכמים לשיתוף פעולה – בין השאר בתחום יחסי החוץ; בתחום הביטחון ובכלל זה במאבק בטרור; בתחום הכלכלי ובכלל זה הגברת הסחר בין המדינות וכן בתחומי הסייבר, האנרגיה, הגנת הסביבה, החקלאות, החינוך ובדגש על החינוך הטכנולוגי והסכם לשיתוף פעולה בין 'יד ושם' למשרד החינוך הרומני בתחומי הוראת השואה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן