Skip to content

שני פעילי טרור חוסלו בתקיפת צה"ל בעזה

דובר צה"ל מסר כי השניים עסקו בתכנון פיגועי טרור חמורים והיו מעורבים בירי לעבר ישראל בשבועות האחרונים. יעלון: "איננו מתכוונים לעבור לסדר היום על כל ירי לעבר ישראל או ניסיון פגיעה באזרחינו וחיילי צה"ל, נרדוף ונכה ביד קשה את כל מי שיעשה או יתכנן זאת, כפי שפעלנו היום"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני פלסטינים נהרגו היום (שישי) אחר הצהרים בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי כלי טיס של חיל האוויר חיסל את שני פעילי הטרור, אסאמה אל-חסומי (25) ומוחמד אל-פציח (23), אשר היו מעורבים בשבועות האחרונים בירי לעבר ישראל. דובר צה"ל הוסיף כי השניים עסקו בימים האחרונים בתכנון פיגועי טרור חמורים כנגד תושבי מדינת ישראל.

דובר משרד הבריאות הפלסטיני, אשרף אלקדוואה, מסר כי כלי הטיס ירה לעבר רכב אזרחי שנסע על ציר סמוך לחוף הים, לא רחוק מביתו של סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה. לפי הדיווחים שני המחוסלים מתגוררים בשכונת השיח' רדואן צפונית לעזה.

סיכול בעזה (צילום: דובר צה"ל)
סיכול בעזה (צילום: דובר צה"ל)

זמן קצר לאחר התקיפה פרסם שר הביטחון משה יעלון הודעה בה נאמר כי "לפני שעה קלה פגע והרג כלי טיס של חיל האוויר פעיל טרור ברצועת עזה, שהיה אחראי בימים האחרונים לשיגור רקטות לעבר יישובי דרום הארץ ותכנן לבצע פעילויות טרור נוספות כנגד אזרחי ישראל". יעלון הוסיף כי "איננו מתכוונים לעבור לסדר היום על כל ירי לעבר ישראל או ניסיון פגיעה באזרחינו וחיילי צה"ל, נרדוף ונכה ביד קשה את כל מי שיעשה או יתכנן זאת, כפי שפעלנו היום. אנו רואים בחמאס אחראי למתרחש מרצועת עזה, ואל לו לבחון את סבלנותנו ונחישותנו. נוסיף לפעול באחריות ובשיקול דעת כדי לאפשר לתושבי עוטף עזה ויישובי הדרום, ולאזרחי ישראל בכלל, להמשיך בשגרת חייהם".

צוות הסהר האדום הפלסטיני פועל לאחר הסיכול (צילום Gaza news now)
צוות הסהר האדום הפלסטיני פועל לאחר הסיכול (צילום Gaza news now)

מוקדם יותר הבוקר התפוצץ מטען סמוך לכוח צה"ל שעסק בפתיחת ציר שגרתית ליד גדר המערכת בדרום רצועת עזה. איש מחיילי הכוח לא נפגע וצה"ל השיב באש טנקים לעבר נקודות חשודות באזור. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי בעקבות הירי שבוצע מזרחית לחאן יונס נפצעו חמישה בני אדם, בהם ילד בן 8, שתי נשים ושני צעירים בשנות העשרים לחייהם. לפי עדויות שפורסמו בכלי התקשורת בעזה, צה"ל ירה עשרה פגזים לעבר בתים ולעבר רחבת מסגד בעיירה חוזאעה.

דובר צה"ל הדגיש כי "צה"ל ימשיך לפעול בנחישות וככל שיידרש כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס, על כל שלוחותיו, הוא הכתובת ועליו האחריות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן