Skip to content

שר הביטחון: נגבה מחמאס מחיר כבד מאוד

הכריז על מצב מיוחד בעורף וביישובים ובמועצות אשר נמצאים בטווח של עד 40 קילומטרים מגבול רצועת עזה. "להתנהגות הנכונה של האוכלוסייה יש חלק מכריע ביכולת שלנו לא לספוג נפגעים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר הביטחון משה (בוגי) יעלון (צילום דן בר דב)
שר הביטחון משה (בוגי) יעלון (צילום דן בר דב)

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הכריז היום על מצב מיוחד בעורף ביישובים ובמועצות אשר נמצאים בטווח של עד 40 קילומטרים מגבול רצועת עזה. ההכרזה יצאה לפועל לאחר שהשר סיים דיון בהשתתפות מפקד פיקוד העורף האלוף איל איזנברג, מנכ"ל משרד הביטחון דן הראל וראש רשת חרום לאומית (רח"ל), על ההתפתחויות האחרונות בעימות מול חמאס.

"ערוכים להרחיב את המערכה"

בעת הדיון אמר שר הביטחון: "אנחנו נערכים למערכה מול חמאס, שלא תסתיים בתוך ימים ספורים. חמאס מוביל את העימות הנוכחי למקום בו הוא שואף לגבות מחיר מהעורף שלנו. יש צורך באורך נשימה. להתנהגות הנכונה של האוכלוסייה יש חלק מכריע ביכולת שלנו לא לספוג נפגעים, ולהישמע להוראות פיקוד העורף ביחס לקרבה ולכניסה למרחבים ממוגנים.

"בשעות האחרונות תקפנו בעוצמה ופגענו בעשרות נכסי חמאס, וצה"ל ממשיך במאמץ ההתקפי, באופן שיגבה מחמאס מחיר כבד מאוד. לא נסבול ירי טילים רקטות לעבר יישובי ישראל, ואנו ערוכים להרחיב את המערכה בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להמשיך ולהכות בחמאס. אני מבקש לחזק את תושבי הדרום ואת ראשי הרשויות והמועצות, אשר מגלים מנהיגות ואחריות ומסייעים לנו להמשיך במאמץ ההתקפי".

הופסקה תנועת הרבות

על פי הנחיית פיקוד העורף, הופסקה תנועת הרכבות בקטע שבין אשקלון לשדרות, לשני הכיוונים, עד להודעה חדשה. הרכבות תחלנה ותסיימנה נסיעתן בתחנת אשקלון/

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן