Skip to content

ליברמן: לא פוסל אפשרות למנדט או"ם על עזה

"האשראי המדיני שקיבלנו עד עכשיו מאפשר לצה"ל לפעול כבר שבוע רביעי ברצועה", אומר ליברמן. "עובדה שעד עכשיו במועצת הביטחון לא היו החלטות לגבי המבצע אלא רק הודעות לתקשורת. היום כל פורום בינלאומי שמתכנס מבין את הדרישה הישראלית לפירוז הרצועה ממנהרות ומרקטות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 "יש לשקול אפשרות להחזיר את השליטה של עזה לאו"ם. אני לא פוסל את האפשרות הזו". כך אומר הבוקר שר החוץ, אביגדור ליברמן, בוועדת החוץ והביטחון.

ליברמן: "דרישות ארגוני הטרור - 'נון סטרטר'" (צילום ארכיון: שחר עזרן)
ליברמן: "דרישות ארגוני הטרור - 'נון סטרטר'" (צילום ארכיון: שחר עזרן)

"בשלב זה אנחנו מבצעים הערכות מחדש ברצועה, אך המבצע טרם הסתיים", אמר ליברמן. "מבחינתנו ישנן מספר אפשרויות פעולה להמשך: אופציה ראשונה היא הסדרה; אופציה שניה היא הכנעת החמאס ואופציה שלישית היא המשך ה'לימבו' הזה שהם יורים ואנחנו מגיבים. האופציה השלישית מבחינתי בכלל לא רלוונטית. כי היא משאירה לחמאס את היוזמה ואתה למעשה רק מגיב. מדינה נורמלית לא יכולה להתנהל על פי הרצונות של ארגון הטרור. לגבי שני האופציות הראשונות ברור שדרישות של ארגוני הטרור במצרים הן 'נון סטרטר'.

ליברמן בוועדת חו"ב: "כל שרי החוץ מבינים שהדרישה לפירוז היא יותר מלגיטימית" (צילום: דוברות הכנסת)
ליברמן בוועדת חו"ב: "כל שרי החוץ מבינים שהדרישה לפירוז היא יותר מלגיטימית" (צילום: דוברות הכנסת)

"היעד מבחינתנו הוא השגת שקט, חיסול איום הרקטות ומניעת ההתעצמות", אמר ליברמן. "מבחינתי כל אין דיסוננס בין העמדות שאני מציג בחוץ לעומת אלו שאני אומר בקבינט. לגבי הפן המדיני: זהו  אתגר מורכב. האשראי המדיני שקיבלנו עד עכשיו הושג בעבודת דיפלומטית של אנשי משרד החוץ דבר שמאפשר לצה"ל לפעול כבר שבוע רביעי ברצועה. עובדה שעד עכשיו במועצת הביטחון לא היו החלטות לגבי המבצע אלא רק הודעות לתקשורת. היום כל פורום בינלאומי שמתכנס מבין את הדרישה הישראלית לפירוז הרצועה ממנהרות ומרקטות. כל שרי החוץ מבינים שהדרישה לפירוז היא יותר מלגיטימית. צריך להגיד ביושר כי לשיתוף הפעולה שלנו עם ארה"ב יש משקל מכריע יחד עם פעילות הדיפלומטים שלנו.

"אומנם מרבית הדיווחים בתקשורת הבינלאומית על הנעשה בעזה משקפת את הפגיעה בבלתי מעורבים אך אין כאן דיווח חד כיווני", אמר ליברמן. "גם הנרטיב שלנו מקבל ייצוג. התקשורת שמדווחת מעזה משתפת פעולה עם חמאס. לא תראו שם את פגיעה באלו שמפגינים נגד חמאס וגם לא תראו את הירי מתוך המסגדים.

"מה יקרה ביום למחרת ? יש לשקול אפשרות להחזיר את השליטה של עזה לאו"ם. אני לא פוסל את האפשרות הזו", אמר שר החוץ. "הקהילה הבינלאומית תמיד באה בדרישה שישראל תחזור לגבולות 67 תוך פירוק כל הישובים. ואומנם במקרה של עזה חזרנו לאותם גבולות וגם פירקנו את כל הישובים. ומה קיבלנו בתמורה ?  18 אלף טילים רקטות. חייבים להתפקח מהאשליה שחזרה לגבולות 67 זו ערובה לשקט ויציבות".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, בתגובה לדבריו של שר החוץ, אביגדור ליברמן, שהציע לשקול להעביר את ניהול הרצועה לידי האו"ם: "מוזר ששר החוץ, שדאג להרוס את יחסינו עם הקהילה הבינלאומית, משליך על הקהילה הבינלאומית את יהבו, ומצפה שהאו"ם יפתור את הבעיות של מדינת-ישראל.

"הרי גם ליברמן יודע שלפני כשנתיים, עצרת האו"ם הכירה במדינה פלסטינית, הכוללת את עזה והגדה, ושהאו"ם אינו מכיר בעזה כגורם נפרד מהרשות הפלסטינית", אומרת גלאון. "אף גורם חיצוני לא יוציא עבור ישראל את הערמונים מהאש, ושום דבר אינו תחליף להידברות ישירה עם הרשות. הפיתרון היחיד האפשרי בנקודת הזמן הזו, כדי למנוע סבב דמים נוסף הוא החלת ריבונות פלסטינית על עזה והגדה וחיזוק הגורמים המתונים ברשות, בגיבוי מלא של הליגה הערבית והקהילה הבינלאומית".

2 Comments

  1. יפה
    4 באוגוסט 2014 @ 15:07

    מה שמפתיע הוא שמגהפון נותן במה לשטויות המנפולטיביות של שר התעמולה הישראלי. ליברמן , באופן עקבי , בוחר תמיד את התוכניות הכי מופרכות ומנותקות מהמציאות ומביע אותן בקול רם רק כדי לייצר חזות פיקטיבית.

    • צבי זינגר
      4 באוגוסט 2014 @ 15:32

      מה את מציעה? לא לסקר את ועדת החוץ והביטחון?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן