Skip to content

נתניהו: "ישראל תסייע בהעברת ציוד הומניטרי לתושבי רצועת עזה"

כך הבטיח ראש הממשלה לנשיא הצלב האדום הבינלאומי, פטר מאורר. נתניהו טען כי גם עכשיו החמאס מונע כניסה של ציוד הומניטארי לתוך עזה. שר הביטחון למאורר: "אנחנו מקווים להפסקת אש לטובת שני הצדדים, אבל אנחנו לא בטוחים מה יהיה בעתיד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ישראל תסייע ככל יכולתה בהעברת ציוד הומניטארי לתושבי רצועת עזה". כך הבטיח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנשיא הוועד הבינלאומי של הצלב האדום, פטר מאורר. ראש הממשלה אמר למאורר כי ישראל עושה כל מאמץ להימנע מפגיעה באזרחים, בניגוד לחמאס שמבצע פשע מלחמה כפול – יורה במכוון על אזרחים ישראלים בזמן שהוא מסתתר מאחורי אזרחים בעזה.

נתניהו מציג לנשיא הצלב הבינלאומי עדויות על השימוש של חמאס בתושבי עזה כמגן אנושי. (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
נתניהו מציג לנשיא הצלב הבינלאומי עדויות על השימוש של חמאס בתושבי עזה כמגן אנושי. (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

נתניהו ציין עוד שישראל נענתה פעם אחר פעם להצעות להפסקות אש הומניטאריות, לרבות זאת שהציע הצלב האדום – ואילו חמאס הפר את ההפוגות ההומניטאריות האלה פעם אחר פעם. יתר על כן, הדגיש נתניהו, כי החמאס מונע עכשיו כניסה של ציוד הומניטארי לתוך עזה.

נתניהו ביקש מנשיא הוועד הבינ"ל של הצלב האדום לסייע בהשבת גופותיהם של סמל ראשון אורון שאול ז"ל ושל סגן הדר גולדין ז"ל שנהרגו במבצע צוק איתן.

פגישת יעלון-מאורר. "מנסים לשמור על הפסקת האש ולהרגיע את המצב". (צילום: אלון בסון/משרד הביטחון)
פגישת יעלון-מאורר. "מנסים לשמור על הפסקת האש ולהרגיע את המצב". (צילום: אלון בסון/משרד הביטחון)

נשיא הצלב האדום מאורר נפגש גם עם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בלשכתו בקריה בתל אביב. במהלך המפגש הוצגו לנשיא הצלב האדום נתונים אודות חפירת מנהרות טרור התקפיות לתוך שטח ישראל, והשימוש של חמאס במתקנים אזרחיים ובאוכלוסייה הפלסטינית כמגן אנושי, על מנת לירות לעבר ישראל.

במהלך המפגש אמר שר הביטחון: "אנחנו מעריכים את עבודתך ועבודתו של הצלב האדום. בחודש האחרון נלחמנו ברצועת עזה כתוצאה מפרובוקציות של ארגון הטרור חמאס. היה עלינו להגן על עצמנו, וזה מה שעשינו בחודש האחרון. יש מורכבות להילחם נגד ארגוני טרור אשר משתמשים באזרחיהם כבמגן אנושי כדי לתקוף את אזרחי ישראל.

"עמדה ברורה נגד פשעי המלחמה של החמאס". ריבלין ומאורר (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
"עמדה ברורה נגד פשעי המלחמה של החמאס". ריבלין ומאורר (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

"למרבה הצער, בלחימה שכזו נפצעו ונהרגו אזרחים בלתי מעורבים בצד שלהם, וזו התוצאה של שיטת הפעולה של חמאס", אמר שר הביטחון. "עשינו כל שיכולנו, על פי המוסר והערכים שלנו ועל פי החוק הישראלי והבינלאומי, כדי להימנע מנפגעים. אנחנו מצטערים על כל אזרח שנפגע, אבל זו התוצאה של דרך הלחימה של חמאס. אנחנו מנסים לשמור על הפסקת האש ולהרגיע את המצב, אבל אינני יודע מה תהיה התוצאה של השיחות הנוכחיות במצרים. אנחנו מקווים להפסקת אש לטובת שני הצדדים, אבל אנחנו לא בטוחים מה יהיה בעתיד.

"עשינו כל שיכולנו כדי להימנע ממשבר הומניטארי ולהיות בשיתוף פעולה טוב עם הצלב האדום", הדגיש השר יעלון. "עשינו הכול כדי לשמור על שיתוף הפעולה הזה במהלך הלחימה, ואנחנו מעריכים מאוד את עבודת הצלב האדום, באופן כללי ובמיוחד במהלך הלחימה".

גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש עם נשיא הצלב האדום, פטר מאורר. הנשיא אמר: "מדינת ישראל ומדינות העולם החופשי צריכים להביע עמדה ברורה נגד פשעי המלחמה שהחמאס ביצע הן כלפי אזרחי ישראל והן בשימוש הציני שהארגון עשה במתקנים אזרחיים, בתי ספר, בתי חולים ומרפאות, כדי ליזום פעולות טרור נגד אזרחים".

הנשיא הדגיש: "אף פעם לא הכרזנו מלחמה מול הפלסטינים או העולם המוסלמי, אך לצערי אנו נלחמים בטרור והתוצאות מכך הן נוראות. כשפונים אלינו במלחמה אנו משיבים במלחמה, לא בנקמה. אנו ברי מזל שאף טיל לא פגע באזרחנו. אתה רק יכול לדמיין לעצמך מה היה קורה אם 2000 הטילים שנורו לעבר מדינת ישראל היו פוגעים באזרחי מדינתנו".

נשיא הצלב האדום הודה לנשיא ריבלין ואמר :"יש בי תקווה  כי ניתן להתקדם בצעדים גדולים בחיזוק יחסינו על מנת שנוכל לפעול טוב יותר בעתיד, אם יהיו סבבים נוספים של אלימות שיובילו לתגובה מהירה נגד. כנשיא הצלב האדום אנו לא מאמינים בהבטחות שווא אך רוב הזמן אנו מתמודדים מול מצבים קשים. אנו מחויבים לעבוד לפי מסגרת כללי ועידת ג'נבה, שנותנת לנו את המנדט וארגוננו מחויב  למלא את תקוות הקרבנות ולמלא את העקרונות והערכים של האנושיות".

נשיא הצלב האדום הדגיש כי יחסי ארגון הצלב האדום וישראל חשובים לו מאוד. "אני מודה על שיתוף הפעולה שיש לנו עם ישראל. אשקיע מאמץ רב על מנת להעמיק  את היחסים ביננו. בשבועות האחרונים השגנו הרבה תודות לכך שיחסינו היו טובים עם ישראל. יש מקום לשיפור ואני מודה לכם על התגובה ועל הדיאלוג החשוב בינכם לבין הארגון שלנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן