Skip to content

רק בסיוע אמריקאי נמנעה החלטת חרם תחבורה כולל על ישראל

הצעת ההחלטה להחרים את ישראל, הועלתה ע"י נציגי מדינות ערב, ביחד עם נציגי נורווגיה ובריטניה, בכנס עולמי של איגוד עובדי התחבורה – המאגד כארבעה וחצי מיליון עובדים בכל העולם. משמעות החלטה כזאת, לו הייתה מתקבלת: מניעת פריקה והטענה של כל סחורה ישראלית, בכל נמל ימי או נמל תעופה בעולם כולו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שיתוף פעולה בין איגוד עובדי התחבורה של ישראל, עם האיגוד המקביל האמריקני, מנע קבלת החלטת חרם נגד ישראל, שהייתה יכולה לגרום נזקים אדירים למשק ולהביא לגל פיטורים של אלפי עובדים.

"השפעה הרסנית על המשק". אבי אדרי
"השפעה הרסנית על המשק". אבי אדרי

הצעת ההחלטה להחרים את ישראל, הועלתה ע"י נציגי מדינות ערב, ביחד עם נציגי נורווגיה ובריטניה, בכנס עולמי של איגוד עובדי התחבורה – המאגד כארבעה וחצי מיליון עובדים בכל העולם. משמעות החלטה כזאת, לו הייתה מתקבלת: מניעת פריקה והטענה של כל סחורה ישראלית, בכל נמל ימי או נמל תעופה בעולם כולו. "החרם – לו היה מוטל על ישראל – היה יכול להוות מכה אנושה על המשק הישראלי", אומר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, המייצג כ-30 אלף עובדי תחבורה בישראל. "די בכך שחברת 'צים' לא הייתה מקבלת שירות בשום נמל בעולם ודי בכך שכל חברה המוכרת סחורה להתנחלויות הייתה מוחרמת – כדי לחולל השפעה הרסנית על המשק. האיגוד העולמי של עובדי התחבורה הוא איגוד עם שיניים חזקות מאוד. לו האיום היה מתממש – זה היה מביא לגל פיטורים ענק במשק".

המשלחת הישראלית יצרה קשר עם המשלחת  האמריקנית בכנס ובמשך ארבעה ימים הצליחו שתי המשלחות, בשיתוף פעולה הדוק, לבטל את החלטת החרם – אך החלטת גינוי חריפה לישראל נשארה בעינה.

"האמריקאים היו נהדרים", אומר אדרי. "לא רק שהם סייעו לנו במניעת החרם. הם העלו הצעה משלהם לגנות את החמאס – ויצאו החוצה מהאולם, כשהתקבלה החלטת הגינוי נגד ישראל. המקרה הזה מדגים עד כמה אנו זקוקים לארה"ב. אנחנו זקוקים להם מאוד ברמת האיגודים המקצועיים ועל אחת כמה וכמה ברמה הלאומית".

ובינתיים, נציבות האיחוד האירופי הודיעה לישראל כי בקרוב ייכנסו לתוקפן תקנות חדשות האוסרות כליל על יבוא מוצרי חלב שמקורו בשטחים שנכבשו במלחמת ששת הימים. כפי שפורסם לראשונה במעריב, מדובר במחלבות הממוקמות מעבר לקו הירוק (מחלבות רמת הגולן, למשל), וגם במשקים המפיקים חלב או מוצריו או מוצרים מן החי, הנמצאים מעבר לקו הירוק. מדובר בכ-80 משקים כאלה, שיהיו הנפגעים העיקריים, כולל מפעל דגים במזרח ירושלים וחקלאים רבים. מעכשיו, המוצרים האלה כלל לא יוכלו להגיע לאירופה, והם מוחרמים כליל. בישראל גובר בינתיים החשש כי החרם האירופי יתרחב גם למוצרי העוף והיין.

[related-posts]

1 Comment

  1. ניר
    17 באוגוסט 2014 @ 18:21

    איך הרסתם לתומכי החרם מהשמאל הישראלי את מאבק לחרם על ישראל

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן