Skip to content

שר האוצר יוצא השבוע לשיחות מדיניות-כלכליות בגרמניה

יקיים סבב פגישות עם הצמרת המדינית- כלכלית- ביטחונית של גרמניה וידון עמם בהרחבת שיתופי הפעולה האסטרטגיים בין ישראל ויציג את היוזמה המדינית לפירוז רצועת עזה, שאותה הוא מקדם בימים אלו. השר יחתום עם שר האוצר הגרמני על הסכם למניעת כפל מס וינאם בטקס מיוחד, שיתקיים ברציף 17 בברלין, לזכר ששת המיליונים שנספו בשואה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר האוצר יאיר לפיד
שר האוצר יאיר לפיד

שר האוצר, יאיר לפיד, ייצא ביום רביעי השבוע לביקור בין יומיים בברלין שבגרמניה, במסגרתו יערוך סבב פגישות אינטנסיבי עם ראשי הממשל בתחומים המדיניים-ביטחוניים-כלכליים. השר ידון עמם בהרחבת שיתופי הפעולה האסטרטגיים בין ישראל וגרמניה, על רקע מבצע צוק איתן ועל האתגרים הביטחוניים עמם מתמודדת ישראל. כמו כן יציג לפיד לגורמי ממשל את היוזמה המדינית, אותה מקדם בימים אלו לכינוס ועידה בינלאומית, לפירוז רצועת עזה.

יוזמת לפיד

לפיד מוביל לאחרונה יוזמה מדינית בינלאומית כדי לקדם את פירוז עזה והעברת השליטה ברצועה לידי הרשות הפלסטינית, תוך כדי שמירה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל. על פי היוזמה, יש לקדם בהקדם כינוס ועידה בינלאומית באירוח מצרים ובהשתתפות פעילה של ארה"ב, האיחוד האירופי, רוסיה, מצרים ירדן הרשות הפלסטינית, ישראל ומדינות ערב מרכזיות בראשן ערב הסעודית. כחלק מהוועידה הבינלאומית ישתתפו גם המדינות התורמות שיספקו תמיכה כלכלית לשיקום הרצועה וליצירת שיתופי פעולה כלכליים באזור בניהן קנדה, נורבגיה, ויפן. מטרת הוועידה להכין מתווה לפרוז ושיקום עזה והחזרת השליטה לרשות הפלסטינית בתמיכה בינלאומית רחבה.

חיזוק הקשרים עם גרמניה

בזמן שהותו בגרמניה ייפגש השר לפיד עם שר החוץ הגרמני, פרנק וולטר שטיינמאייר, וידון עמו בחיזוק היחסים האסטרטגיים בין ישראל לגרמניה ובטקס משותף עם שר האוצר הגרמני וולפגנג שויבלה ייחתם הסכם למניעת כפל מס בין שתי המדינות, במטרה לעודד את הסחר בין שתיהן.

במסגרת פעילתו האינטנסיבית במלחמה נגד האנטישמיות, וכשר בממשלת ישראל יערוך לפיד טקס זיכרון ברציף 17 בברלין לזכרם של ששת המיליונים שנספו בשואה.

השר לפיד ימשיך בגרמניה גם במאמצי ההסברה של ישראל בעולם ויקיים סדרת ראיונות לתקשורת הגרמנית והבינלאומית לחיזוק עמדותיה של ישראל באירופה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן