Skip to content

נתניהו: "זו המכה הקשה ביותר שהארגון ספג מאז הקמתו"

במסיבת עיתונאים משותפת עם שר הביטחון יעלון, תקף נתניהו את חברי הקבינט המדיני, שמתחו עליו ביקורת. "אני מציע לחברי הקבינט לנהוג כמו שאני נהגתי. כשאני הייתי ראש אופוזיציה בזמן לחימה נתתי את כל הגיבוי לראשי הממשלה. כשהייתי חבר קבינט בזמן לחימה נתתי כתף ודיברתי פחות. אני מצפה מאחרים להיות אחראים ולא לזרוק מלל וסיסמאות ודברים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חמאס ספג בשבועות האחרונים את המכה הקשה ביותר שהארגון ספג מאז הקמתו. כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במסיבת עיתונאים שקיים הערב. נתניהו שב והדגיש, כפי שעשה זאת גם לפני כשלושה שבועות, כי אחת המטרות שלו היא השגת אופק מדיני חדש למדינת ישראל, לנוכח השינויים האזוריים. אולם מדבר אחד נמנע ראש הממשלה בתקיפות: מהתייחסות ישירה לשאלה האם מוחמד דף חוסל אמש – או לא. "אף אחד לא חסין", אמר וסירב להיכנס לפרטים.

"אף אחד אינו חסין". בנימין נתניהו ומשה (בוגי) יעלון (צילום ארכיון: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)
"אף אחד אינו חסין". בנימין נתניהו ומשה (בוגי) יעלון (צילום ארכיון: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)

 "זו המכה הקשה ביותר שהארגון ספג מאז הקמתו", אמר. "אני מזכיר לכם שאנחנו פירקנו את היכולות שלו ביהודה ושומרון ואת הניסיונות שלו לבצע שם הפיכה. כל זה עשינו לפני המבצע ותוך כדי המבצע. פגענו פגיעה קשה מאוד בחמאס. אנחנו נחושים להמשיך במערכה בכל האמצעים וככל שיהיה צורך. אנחנו לא נעצור עד שנבטיח ביטחון מלא וחיים שקטים לתושבי הדרום ולכלל אזרחי ישראל. החמאס חושב שהוא יתיש אותנו – הוא טועה", אמר נתניהו. "העם בישראל חזק. מול ההתשה, החמאס יקבל הכתשה – כתישה של התשתיות שלו, של המחבלים שלו, של המפקדים שלו.

"המדיניות שלנו כלפי החמאס היא פשוטה: יירו – יחטפו. ולא סתם יחטפו – יחטפו שבעתיים. ואם החמאס לא מבין את זה היום, הוא יבין זאת מחר – ואם לא מחר, אז מחרתיים. כי במזרח התיכון דרוש לא רק כוח צבאי – דרוש גם כוח התמדה, דרוש אורך רוח", אמר נתניהו. "פגענו בחמאס בצורה קשה ביותר בשדה הקרב. מנענו באמצעות כיפת ברזל פגיעה של אלפי רקטות ביישובינו, הרגנו מאות מחבלים, השמדנו אלפי משגרים והשמדנו את מערך המנהרות שחמאס בנה כדי לפגוע ביישובינו. זו המכה הקשה ביותר שספג חמאס מאז הקמתו. פירקנו את יכולותיו גם ביהודה ושומרון, שם ניסה לבצע הפיכה".

"סיסמאות ודברים נבובים"

נתניהו תקף במילים חריפות ביותר את השרים (שבשמם לא נקב), שמתחו ביקורת פומבית על מהלכי הלחימה ברצועת עזה. הוא הדגיש: "שיקול אחד בלבד עומד לנגד עיניי – טובתה של מדינת ישראל – והשיקול הזה הוא היחיד שמדריך אותי בקבלת ההחלטות. אני יודע שגם את שר הביטחון וגם את הרמטכ"ל. שום דבר אחר – לא התלהמות, לא מימין ולא משמאל – ואני מגנה כל התלהמות, ושום אינטרסים אחרים. רק האחריות לביטחונם ולשלומם של כלל אזרחי ישראל. בהתאם לכך אמשיך לפעול בנחישות, באחריות ובשיקול דעת".

מבלי להזכיר את נפתלי בנט ואת אביגדור ליברמן בשמם, אמר ראש הממשלה: "אני מציע לחברי הקבינט לנהוג כמו שאני נהגתי. כשאני הייתי ראש אופוזיציה בזמן לחימה נתתי את כל הגיבוי לראשי הממשלה. כשהייתי חבר קבינט בזמן לחימה נתתי כתף ודיברתי פחות. יש פה אחריות לי ולשר הביטחון יש שיקול דעת, אני מצפה מאחרים להיות אחראים ולא לזרוק מלל וסיסמאות ודברים נבובים שלא עומדים במרחב השיקולים המרחביים. אני בהחלט מעודד להעלות כל נושא, יש פורומים ראויים לדיון. אבל בחוץ לתת כתף ולדבר פחות".

על יחסי ישראל עם ארצות הברית, אמר ראש הממשלה: "אין משבר בין ישראל לארצות הברית – מתארים את זה כך אבל זה לא נכון. קיימתי היום שיחה טובה מאוד עם קרי, וגם אתמול ושלשום. הקשר הוא הרבה יותר חזק ואיתן ממה שחושבים". ראש הממשלה לא שכח לשבח את הנשיא אובמה ואת ממשלו על "הגיבוי שארה"ב נותנת לישראל בזירות לא פשוטות בזירה הבינלאומית" ועל אישור בקשתו ל-250 מיליון דולרים לכיפת ברזל והתמיכה בעמדת ישראל לפירוז עזה. "הקשר שלנו לארצות הברית ולערכיה בולט במיוחד לנוכח חגורת האש של חמאס וחיבאללה ודאעש. זה בסיס להמשך לחיזוקם של היחסים בין המדינות".

"דברי רהב שקריים"

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון אמר: "אנו פועלים בנחישות כדי להשיב את השקט והביטחון, ולא נעצור עד אשר כך יהיה. אנחנו לא מתכוונים להתפשר על כך, כפי שאמרנו לאורך כל המבצע. חמאס, שהפר אתמול את הפסקת האש, סבר שאזרחי ישראל ישברו. הוא טועה פעם אחר פעם בנוגע ליכולת העמידה של החברה הישראלית. הוא טועה פעם אחר פעם בנוגע לנחישותה של מדינת ישראל להשיב מלחמה שערה. חמאס סבר שיתיש אותנו באמצעות ירי לעבר ישראל – אך אני לא הייתי מציע לאיש להתחלף עם מי שנמצא היום ברצועת עזה.

"הכיוון שלנו ברור", אמר שר הביטחון. "היעד שלנו הוא ברור – להשיב את השקט והביטחון לישראל. כך אנו פועלים. כך גם יהיה. לא נתפשר ולא נעצור עד שנגיע ליעד הזה. אנו נרדוף את מחבלי חמאס ואת ראשי הארגון, ובכל הזדמנות שתהיה לנו, נתקוף אותם. עד עתה פגענו והרגנו מאות מחבלי חמאס בדרגי פיקוד שונים, ונמשיך לעשות זאת. חמאס מסתיר את היקף הנפגעים שלו, את שמותיהם ואת מועדי קבורתם, ולא בכדי – גם הוא מכיר בהיקפי הפגיעה הקשים בארגון ובתשתיות הטרור שלו. אל תתרשמו מדברי הרהב השקריים של מנהיגי חמאס, שנאמרים בחסות אזרחים המשמשים כמגן אנושי ומתוך מתקנים אזרחיים המהווים מחסה, בעיקר בבתי חולים.

"חשוב שתדעו זאת, אזרחי ישראל – היקף הפגיעות בחמאס הוא עצום. עצום", הדגיש השר יעלון. "המכות שהוא סופג הן קשות מאוד בכל מרחב הפעולה שלו, הן בשלילת היכולות שלו ופגיעה בנכסיו. רק ביממה האחרונה תקפנו למעלה ממאה מטרות טרור של חמאס בעזה. הם יורים לעברנו – וסופגים מנה אחת אפיים. אנו נמשיך כך ככל שיידרש, בכל ההיקף והעוצמה הנדרשים, ועד אשר ישובו השקט והביטחון".

"מסע של דחיינות"

שר הביטחון הדגיש כי תמונת המצב היא מורכבת. "במלחמות שכאלו נדרשים אורך רוח וסבלנות, עמידה איתנה ונחישות, הן של ההנהגה והן של האזרחים. אני משוחח לעיתים קרובות עם תושבי הדרום ועם ראשי הערים והרשויות וגאה לשמוע את דברי העידוד שלהם. את התמיכה. הם מעניקים לנו גיבוי להמשיך לפעול עד אשר ישובו השקט והביטחון לישראל. לכן אני לא ממליץ לחמאס לבחון את אורך הנשימה שלנו. אנו מוכנים למערכה ארוכה".

לשכת השר בנט הגיבה על דברי ראש הממשלה: "השר בנט סבור שלא מנהלים מו"מ עם ארגון טרור, נקודה. דעתו לא תשתנה".

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג אמר בתגובה למסיבת העיתונאים של רה"מ: "אזרחי ישראל ובפרט תושבי עוטף עזה לא קיבלו הערב כל מענה מראש הממשלה. ראינו ראש ממשלה שעסוק יותר ביחסים הרעועים עם חברי הקבינט שלו מאשר במתן פתרונות לציבור הישראלי. אין כל אופק בדבריו או תקווה להסדר ולא היה כל חדש. הציבור הישראלי קיבל הערב תמונה עגומה של ממשלה שאינה מסוגלת לנהוג באחריות משותפת גם בשעת מלחמה וזו כבר פגיעה אסטרטגית בביטחונה של מדינת ישראל". לדבריו, "זו אותה ממשלה שכשלה בשיחות מול הרשות הפלסטינית. יש ללכת לתכנית מדינית אמיצה בגיבוי בינ"ל שתחנוק את החמאס ותומכיו".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון: "לנתניהו היו 5 שנים להציג ולקדם אופק מדיני חדש לישראל, ובמקום זה קיבלנו מסע של דחיינות, התקרבנות וסרבנות מדינית. במשך 9 חודשים נתניהו ניהל  מו"מ של פול גז בניוטרל וסירב להכיר ביוזמת השלום של הליגה הערבית ובממשלת האחדות הפלסטינית".

 גלאון הוסיפה: "האם נתניהו, שהיה ראש-ממשלה הססן ופאסיבי, שהמושגים הזדמנות ולקיחת סיכון לא קיימים אצלו בלקסיקון, הפך להיות זה שיציג אופק מדיני חדש לישראל, או שמדובר בתעתוע חדש?

 "אין ולא יכול להיות כיסוי לדיבורים על אופק מדיני, ושקט ארוך טווח לתושבי הדרום, כל עוד נתניהו אינו הולך להסדר מדיני כולל וסופי עכשיו עם ממשלת אחדות הפלסטינית."

"האיסלם הפונדמנטליסטי הוא הרוע הסופי"

"רכבות עם יהודים לא ייצאו יותר משום רציף בשום מקום… נרדוף את מנהיגי החמאס, בדיוק כפי שארה"ב פעלה עם אוסאמה בן לאדן". כך אמר היום שר האוצר, יאיר לפיד. השר לפיד  נשא דברים בטקס, לזכר ששת המילונים שנספו בשואה, ברציף 17 בברלין – הרציף ממנו גורשו יהודי ברלין למחנות ההשמדה.

האיסלם הפונדמנטליסטי הוא הרוע הסופי, וכמו הרוע שקדם לו". יאיר לפיד (צילום ארכיון: דן בר דוב)
האיסלם הפונדמנטליסטי הוא הרוע הסופי, וכמו הרוע שקדם לו". יאיר לפיד (צילום ארכיון: דן בר דוב)

בפתח דבריו הדגיש לפיד כי ביטחון אזרחי ישראל הוא בידינו בלבד: "השואה לימדה אותנו שעלינו לשרוד בכל מחיר, ולהיות מסוגלים להגן על עצמנו בכל מחיר. רכבות עם יהודים לא ייצאו יותר משום רציף בשום מקום. בטחונה של מדינת ישראל ובטחונם של תושביה היו ולעולם צריכים להיות בידינו בלבד."

לפיד התייחס בנאומו לאתגר דעת הקהל העולמית. "פעם אחר פעם אנחנו שואלים את עצמנו מדוע רבים בעולם מעדיפים להאשים אותנו למרות שהעובדות אומרות אחרת. בכל העולם מוסלמים טובחים מוסלמים אחרים, בכל שבוע נהרגים בסוריה, בעיראק, בלוב, בניגריה יותר ילדים ממה שנהרגים בעזה בעשר שנים. בכל שבוע נשים נאנסות, הומסקסואלים נתלים על עמודי טלפון, נוצרים נרצחים מפני שהם מסרבים להמיר את דתם. העולם מתבונן בזאת, מביע את צערו המנומס, וחוזר באופן אובססיבי לגנות את ישראל על כך שהיא נאבקת על חייה.

"חלק מן הביקורת נובעת מאנטישמיות, ששבה והרימה את ראשה", אמר לפיד. "להם אנו אומרים: אנחנו ניאבק בכם בכל מקום. הימים שבהם יהודים ברחו מפניכם הסתיימו. אנחנו לא נשתוק למול כל גילוי של אנטישמיות בכל מקום בעולם ואנחנו מצפים מכל הממשלות, בכל המדינות, לעמוד אתנו שכם אל שכם ולהלחם בשדים האלה של העבר המאיימים לחזור לחיינו.

"מבקרים אחרים, נאורים יותר בעיני עצמם, מעדיפים להאשים רק אותנו במה שמתרחש בעזה פשוט מפני שהם יודעים שאנחנו היחידים שמקשיבים", אמר לפיד. "הם מעדיפים לכעוס עלינו דווקא מפני שאנחנו מחויבים לאותם ערכים שאנשי החמאס בזים להם".

בהמשך דבריו אמר השר לפיד: "בואו לא נשלה את עצמנו. הרוע נמצא כאן. הוא סביבנו. הוא מבקש לפגוע בנו. האיסלם הפונדמנטליסטי הוא הרוע הסופי, וכמו הרוע שקדם לו הוא למד להשתמש בכל הכלים שלנו נגדנו: כלי נשקו הם מצלמות הטלוויזיה שלנו, המוסדות הבינלאומיים שלנו, וועדות החקירה שלנו והמערכת המשפטית שלנו. כמו שהוא משתמש ברקטות ובמחבלים-מתאבדים, הוא משתמש בכך שאנחנו מסרבים להאמין שמישהו מסוגל להקריב את ילדי עמו רק כדי להשיג כותרת טובה או צילום טוב.

"כשאני עומד כאן, במקום הזה, אני אומר באופן ברור: מנהיגי ארגון החמאס, ארגון טרור אנטי מערבי ואנטישמי, אינם יכולים להרגיש בטוחים כל עוד הם ממשיכים לפגוע באזרחים חפים מפשע. בדיוק כפי שכל מנהיג אירופאי היה עושה, בדיוק כפי שארצות הברית פעלה עם אוסמה בן לאדן –  כך גם אנו, נרדוף כל אחד ממנהיגי חמאס.

"זהו הרוע עמו אנחנו מתמודדים, וישראל היא המוצב הקדמי במלחמה נגד הרוע הזה", אמר לפיד. "אירופה צריכה לדעת – אם הם יעברו אותנו, הם יגיעו אליכם. עלינו לעשות הכל כדי למנוע סבל ואת מותם של חפים מפשע, אבל אנחנו במקום הנכון כדי לומר ממנו לעולם: אנחנו לא נעלה עוד על הרכבת. אנחנו נגן על עצמנו מפני הרוע".

1 Comment

  1. מנחם רביב
    21 באוגוסט 2014 @ 0:13

    קראתי את הכתבה המרתקת בעיון רב!
    מסקנתי, כפי המרגיש לי, מערכת הבחירות נכנסה למסלול האל-חזור. (ממש כפי שדרשתי בקול פנימי זה 70 ימים).
    שחרור מחבלים מרצחים עם דם קרוש על הידיים, לפני קצת יותר משלושה חודשים בעיסקה מרושעת עם אבו מאזן,
    הזמינה עלינו את הצרות שחלפו עלינו בחודשים האחרונים.
    מי שרצח במזיד ובדם קר חייב לשלם את פסק הדין שנפסק כנגדו,אין הנחות לרוצחים שפלים.
    ההססנות של ביבי וסייעניו בנקודות זמן שונות בציר הזמן שחלף מאז, היוו מיטרד קריטי לחוסנה ולהרתעתה של ישראל. מנהיג ללא נחישות והחלטיות מייצר ומזמין זילזול כלפי עצמו וכלפי יתרת הגוורדיה העוטפת אוגדת אותו.
    מר בנימין נתניהו היקר! אם תש סוסך בסחיבת הציבור הנחוש על כתפיך הרחבות במעלה המעלות המורכבות, אשר עוד נכונו לנו בעתיד הקרוב לעין, אזי הואל בטובך להודיע על כך קבל עם ועולם ובא לציון גואל!
    חרצובות לשונו החדה כתער של שר האוצר שלנו, מקרבות אותו לאין ערוך אל היעד שאליו הוא כוסף זה זמן ועידן.
    רהיטות מילותיו ונחישותו הבלתי מתפשרת בנושאים קריטיים מציבה אותו לראשונה בהעדפותיי לגבי המועמד הראוי להיות ראש הממשלה הבא של ישראל 2015!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן