Skip to content

כתב אישום: נתן מקלט לרוצחי שלושת הנערים בשומרון

כתב אישום חמור הוגש בבית המשפט נגד וואיל קוואסמה, שהחביא בביתו את קרוב משפחתו, חוסאם קוואסמה, שנאשם בכך שהיה שותף ברצח שלושת הנערים וגופותיהם נטמנו בקרקע בבעלותו. בחיפה הוגש כתב אישום נגד שני צעירים מהכפר ג'סר א-זרקא שיידו אבנים ברכבים, הבעירו אש ותקפו שוטרים במחאה על מבצע צוק איתן ורצח הנער הפלסטיני בשועפט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום בגין מתן מקלט לרוצחי הנערים גילעד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח, הוגש היום (שלישי) לבית משפט השלום בירושלים על ידי פרקליטות מחוז ירושלים, נגד וואיל כראמה (43), תושב עאנתה החדשה שבמזרח ירושלים. כראמה מואשם גם בעבירה של שיבוש הליכי משפט.

מכתב האישום, עולה כי לאחר ה-12 ביוני השנה, היום בו נחטפו ונרצחו שלושת הנערים באזור גוש עציון. חוסאם קוואסמה, בן דודו של וואיל, פעל כשותף לביצוע הפיגוע יחד עם אחרים. ב-30 ביוני  נמצאו גופותיהם של שלושת הנערים בשטח שבבעלותו של חוסאם בחלחול. בעקבות מציאת הגופות בשטחו החל חוסאם להימלט מכוחות הביטחון. במועד שאינו ידוע במדויק, בין ה-4 ל-7 ביולי הגיע חוסאם יחד עם אחיו חסן לביתו של הנאשם בענאתה החדשה. חוסאם, שכרגיל עוטה זקן, הגיע לבית הנאשם כשראשו וזקנו מגולחים. הוא ביקש ללון אצל וואיל בשל חששו ממעצרים שנערכו באותה עת בעיר מגוריו, חברון, והביע חשש כי ייעצר. וואיל שידע כי חוסאם הוא פעיל חמאס נעתר לבקשתו.

למחרת, שוחח חוסאם עם וואיל וסיפר לו כי גופותיהם של שלושת הנערים היהודים שנחטפו נמצאו בקרקע אשר בבעלותו. חוסאם אמר לוואיל כי הוא נמלט מהרשות הפלסטינית, שכן הוא חושש שמא הם רוצים להתנכל לו על רקע מציאת הגופות בשטחו, וכן על רקע השתייכות חוסאם לארגון החמאס. לנוכח כל אלה, ביקש חוסאם להמשיך וללון בביתו של הנאשם והנאשם נעתר לבקשתו, כאשר הוא מודע לכך, כי הוא נותן מקלט לפעיל חמאס שהיה באותה עת מבוקש על ידי הרשויות ונמלט מפניהן.

חוסאם הסתתר בביתו של הנאשם עד 11 ביולי לפנות בוקר, אז הגיעו השב"כ וכוחות הביטחון לביתו של וואיל לעצור את חוסאם. כמו כן ביקשה התביעה מבית המשפט שיורה על המשך מעצרו של כראמה עד תום הליכים.

יידו אבנים, פצעו נוסעים ותקפו שוטרים

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום כתב אישום בבית המשפט המחוזי בחיפה, נגד שני צעירים תושבי הכפר ג'סר א-זרקא, סמוך לזיכרון יעקב, ובו מואשמים סוהיל עמאש בן 21 ומוחמד מרעי בן 20 מג'סר א-זרקא ביידוי אבנים לעבר כלי רכב שנסעו בכביש החוף כמחאה נגד מבצע "צוק איתן" בחודש שעבר. מעובדות כתב האישום שהוגש ע"י עו"ד עינב איטסקו-גולד עולה, כי ב-28 ביולי, בסביבות השעה 10:00, הגיעו שני הצעירים לאזורים ביישוב ג'סר א זרקא הקרובים לכביש החוף והחלו ליידות אבנים לעבר רכבים שנסעו בכביש. כתוצאה מיידוי האבנים נפגעו חלק מכלי הרכב שנסעו בכביש ונגרמו להם נזקים כגון נזקי פח ונזקים לשמשות ומראות. נהגת אחת אף נפגעה בצווארה כתוצאה מרסיסי זכוכית שעפו לעברה לאחר ששמשת רכבה נופצה כתוצאה מפגיעה של אחת האבנים.

אחד משמשות הרכבים שנופצה (צילום באדיבות אתר 04)
אחד משמשות הרכבים שנופצה (צילום באדיבות אתר 04)

עמאש הואשם גם כי ב-5 ביולי השנה, רכש דלק ומילא בקבוקונים בדלק. מאוחר יותר באותו יום החלה הפגנה סוערת באזור הגשר (המנהרה העוברת מתחת לכביש המהיר), בה השתתפו עשרות צעירים שהבעירו מדורה מרהיטים, זבל וחפצים דליקים. עמאש השליך למדורה מעת לעת את הבקבוקונים ואלו התלקחו, התפוצצו והוסיפו אש למדורה. מכתב האישום עולה כי הוא גם יידה אבנים לעבר שוטרים שהגיעו למקום וירה זיקוקים באוויר. לאחר חקירת שב"כ התבררה זהות השניים ושוטרי משטרת מחוז חיפה הגיעו על מנת לעצרם לחקירה. השניים נמלטו מפני השוטרים רכובים על גבי טרקטורון. במהלך המרדף נטשו הצעירים את הטרקטורון ומצאו מסתור תחת שיח גדול. כשהגיעו השוטרים אליהם התנהל מאבק אלים בינם לשוטרים ולבסוף נעצרו.

שני הנאשמים הואשמו בחבלה במזיד, בסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, בתקיפה הגורמת חבלה ממשית, בהפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו ובתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. כמו כן הואשם עמאש בהתקהלות אסורה ובהתפרעות. הפרקליטות ביקשה לעצור את שניהם עד תום הליכים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן