Skip to content

נתניהו: "אנו נלחמים מלחמה משותפת נגד אויבי האנושות"

"אם לא נתמודד עם אותם כוחות, הם יתקדמו, לא רק במזרח התיכון, אלא גם לאירופה, ארה"ב וכל מקום על פני כדור הארץ", אמר ראש הממשלה נתניהו, ליו"ר ועדת החוץ של הקונגרס האמריקני אד רויס ולחבר הוועדה אליוט אנגל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ישראל נלחמת נגד אוייבי האנושות". כך אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם יו"ר ועדת החוץ של הקונגרס האמריקני אד רויס ועם חבר בכיר בוועדה אליוט אנגל.

"אתגר לכל האומות התרבותיות". נתניהו והסנטורים רויס ואנגל (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
"אתגר לכל האומות התרבותיות". נתניהו והסנטורים רויס ואנגל (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

"אתם תומכים גדולים של ישראל", אמר נתניהו לשני הסנאטורים. "הדבר משקף את התמיכה חוצת המפלגות לה זוכה ישראל בארה"ב משני קצוות הקשת, מצד כל ממשל וכל נשיא. אנו מעריכים זאת עמוקות, את הסיוע בכיפת ברזל וכלל הסיוע לישראל, העמידה לצד זכותנו להגן על עצמנו מפני טרוריסטים המפרים כל נורמה וכל חוק והמאיימים על כולנו.

,אנו נלחמים לא רק את מלחמתה של ישראל, אלא מלחמה משותפת נגד אויבי האנושות – חמאס, חיזבאללה, אל-קעידה, דאעש – שרבים מהם נתמכים על ידי משטרים יצואני טרור כמו איראן,' אמר נתניהו. "אני חושב שמדובר באתגר לכל האומות התרבותיות. ישראל וארה"ב ניצבות יחד, וביקורכם משקף זאת. אני חושב שעלינו להבין שאם לא נתמודד עם אותם כוחות, הם יתקדמו, לא רק במזרח התיכון, אלא גם לאירופה, ארה"ב וכל מקום על פני כדור הארץ. העם בישראל נרגש מהתמיכה החזקה לה הוא זוכה מהעם האמריקני, הממשל האמריקני ונציגיה של ארה"ב. מדובר במגן ברזל למען ישראל ונגד השימוש במגן אנושי שגובה מחיר איום ונורא מתושבי עזה. לכן אני מודה לשניכם על הבעת התמיכה".

 חבר הקונגרס רויס אמר: "ההיסטוריה של ישראל רצופה התמודדות עם אתגרים, ואתם אכן התמודדתם עם האתגר הזה. אתם גם תתמודדו עם האתגר הבא, אולם אנחנו בארה"ב, נציגי שתי המפלגות, בהחלט מסכימים עם ההערכה הזאת, וכפי שאמרתי, אנו כאן לא רק כדי לסייע לכם להתמודד עם האתגר, אלא כדי לקיים דיון כיוון שכשנחזור לוועדת יחסי החוץ, בכוונתנו לקיים דיאלוג בנושא דאעש  והאיומים האחרים באזור, וכמובן לקיים דיאלוג שוטף בנושא איראן, המסייעת לטרור בדרכים כה רבות. תקוותנו היא שנוכל לגבש תכנית מרוכזת וממוקדת לגבי מה יש לעשות בנושא דאעש וכיצד לעצור את הסחף של דאעש, ועדיף מוקדם ולא מאוחר".

 חבר הקונגרס אנגל אמר: "אני ואד רויס מייצגים את שתי המפלגות. אנו מנהיגים את ועדת יחסי החוץ משתי המפלגות ואין ולו שמץ של חילוקי דעות בינינו והקונגרס מאוחד משני צדי הקשת בכל הנוגע לתמיכה בישראל ולעובדה שהקשרים בין ישראל וארה"ב הם חזקים והתמיכה חוצה מפלגות, וכך צריך להיות. רק לציין במהרה שתי דוגמאות: בימי נעילת המושב בוושינגטון, הקונגרס הצביע ברוב של 422 מול 8 לתקצוב נוסף של כיפת ברזל, וכמו כן העברנו החלטה פה אחד המגנה את חמאס על השימוש באזרחים כמגן אנושי. ולכן הידידות והזיקה בין ארה"ב וישראל היא בלתי מעורערת, וכך תמיד תהיה".

בטקס סיום קורס חובלים, שהתקיים היום אחר הצהריים, התייחס נתניהו להחלטת האו"ם להקים ועדת חקירה: "אנחנו נעמוד מול כל ניסיון של ארגונים צבועים לבקר אתכם. אם האו"ם רוצה להקים ועדות חקירה – שיקים ועדת חקירה על פשעי המלחמה של החמאס ולא של חיילי צה"ל שהתנהגו באופן מופתי".

בהתייחסות לניצחון שנחל צה"ל בלחימה ברצועת עזה, אמר נתניהו: "כדי להמחיש את גודל ההישג הצבאי של צה"ל והשב"כ ושאר זרועות הביטחון מול החמאס, מול הג'יהאד האסלאמי, חשוב לדעת שהכוח הלוחם של דאע"ש הוא חצי מהכוח הלוחם של הארגונים הללו ברצועת עזה – ועדיין המעצמות הגדולות בעולם מעריכות שייקח להם שנים להילחם בו. בכל יום שעובר, מבינים מנהיגים רבים בעולם שאם לא ייטלו חלק במלחמה נגד הטרור, גם כשהטרור נמצא רחוק מארצותיהם – הטרור בסופו של דבר יגיע גם אליהם, ואז המחיר שייגבה ממדינותיהם יהיה כבד בהרבה. ורבים מתחילים כבר להבין אמת פשוטה: שהחמאס והג'יהאד האיסאלמי ואל-קעידה ואל-נוסרה ודאע"ש וחיזבאללה, שנתמכת על ידי איראן – אלה הם כולם חלק מאותה רשת טרור איסלאמית שמאיימת על העולם כולו ושיש להילחם בה, ורצוי בכוחות משותפים.

"אנחנו בישראל תמיד הבנו זאת", אמר נתניהו. "אנחנו עוקבים אחר פעילות אל-קעידה בגבול הלבנון, בגבולנו בגולן, ועינינו נשואות גם לגזרות אחרות, גם למרחבים אחרים. צה"ל ערוך לכל תרחיש והוא ערוך לפעול מול כל איום, מול כל גזרה. ההיערכות הזאת נשענת על רוח עמנו ועל גבורת חיילינו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן