Skip to content

שר הביטחון הכריז על דאעש כ"התאחדות בלתי מותרת"

משמעות החתימה מאפשרת לנקוט בצעדים משפטיים ואחרים נגד התארגנויות, גיוס משאבים ופעילויות נוספות של הארגונים הללו או חברים בהם. מזכיר המדינה, ג'ון קרי, שוחח אמש עם ראש הממשלה נתניהו על הקואליציה שמגבש הבית הלבן במאבק נגד דאע"ש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לראשונה, ישראל נוקטת צעד ישיר נגד ארגון המדינה האסלאמית (דאעש).

ההכרזה החתומה ע"י שר הביטחון
ההכרזה החתומה ע"י שר הביטחון

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון חתם אתמול על הכרזה על התאחדות בלתי מותרת של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) ושל גדודי עבדאללה עזאם. משמעות החתימה מאפשרת לנקוט בצעדים משפטיים ואחרים נגד התארגנויות, גיוס משאבים ופעילויות נוספות של הארגונים הללו או חברים בהם. החתימה נעשתה בהתאם להמלצת שירות הביטחון הכללי.

מזכיר המדינה, ג'ון קרי, שוחח אמש עם ראש הממשלה נתניהו על הקואליציה שמגבש הבית הלבן במאבק נגד דאע"ש. דוברת מחלקת המדינה שמסרה על כך לא פרטה מה תהיה תרומתה האפשרית של ישראל, אך אמרה שמדינות מסוימות יכולות לתת סיוע הומניטרי, בזמן שאחרות יכולות לתת סיוע ללוחמים הכורדים.

בתוך כך אומר שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, כי יש להשמיד את ארגון המדינה האיסלאמית וכי הנשיא אובאמה מוכן לעשות את כל הדרוש להתמודדות עם איומים כאלה.

במשדר "הכל דיבורים" ברשת ב' אמר שפירו לאיילה חסון כי ארצות הברית בוחנת אפשרות להרחיב גם לסוריה את ההפצצות האוויריות נגד הארגון בצפון עיראק ופועלת לגבש קואליציה בין-לאומית משום שזה איום שאי אפשר להתמודד עמו לבד. הוא הוסיף כי ארצות הברית מחוייבת לצדק, וזרועה הארוכה תשיג את רוצחי העיתונאים פֲוֹלִי וסוֹטְלוֹף. לדבריו, צעירים רבים מהמערב, בהם אמריקנים, נסעו לסייע לארגון בסוריה ובעיראק, ויש סכנה של ממש כי ישובו לארצותיהם לעשות פיגועים או לגייס פעילים.

השגריר שפירו הוסיף כי שר החוץ קרי יבוא בקרוב לאזור להתייעץ בעניין עם מנהיגים במזרח התיכון.

לאחרונה נחשף בערוץ 10 עמוד פייסבוק חדש בישראל, שבו נחשפו עשרות פרופילים של ערבים ישראלים שמזדהים כתומכי דאע"ש, ביישובים ערביים בתוך תחומי הקו הירוק – ובהם גם בנצרת. מפעיל העמוד, ספג מאז הקמתו איומי רצח קשים מאוד, בדרישה שימחק את עמוד הפייסבוק. דגלים שחורים של דאעש הונפו גם במזרח ירושלים ועל הר הבית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן