Skip to content

איראן – צועדים קדימה בתוכנית הגרעין ומתייחסים בביטול לאמברגו המערבי

איראן מבטיחה ומקיימת - הנשיא אחמדינזאד חשף היום את "ההישגים המשמעותיים" שהובטחו בתחילת השבוע - דלק גרעיני מייצור מקומי. במקביל, הודיעו האיראנים על ניתוק אספקת הנפט לשש מדינות באירופה. אלא שנראה כי לא כל המדינות באירופה מרוצות מהאמברגו של האיחוד האירופי. שגריר הולנד באיראן, יוהנס קול, מבטא קול מסתייג מהאמברגו על איראן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איראן מבטיחה ומקיימת – הנשיא אחמדינזאד חשף היום את "ההישגים המשמעותיים" שהובטחו בתחילת השבוע – דלק גרעיני מייצור מקומי. במקביל, הודיעו האיראנים על ניתוק אספקת הנפט לשש מדינות באירופה. אלא שנראה כי לא כל המדינות באירופה מרוצות מהאמברגו של האיחוד האירופי. שגריר הולנד באיראן, יוהנס קול, מבטא קול מסתייג מהאמברגו על איראן

מאת נמרוד זגגי ועידן בריר

הנשיא אחמדינז'אד בביקור קודם בכור בבושהר
הנשיא אחמדינז'אד בביקור קודם בכור בבושהר

נשיא איראן, מחמוד אחמדינז'אד, השתתף היום בטקס הכנסתו של מוט דלק גרעיני ראשון מייצור מקומי איראני לתוך צנטריפוגה בכור הגרעיני בצפון טהראן. מהנדסים ומדענים העובדים בכור ליוו את הנשיא בביקורו באתר ותידרכו אותו באשר להתקדמות תוכנית הפיתוח הגרעיני בכור.

לביקורו של אחמדינז'אד בכור התלוו גם שר החוץ האיראני, עלי אכּבּר סאלחי, וכן סגן הנשיא וראש הוועדה האיראנית לאנרגיה אטומית, פרידון עבאסי. הביקור היה שיאו של מהלך תקשורתי של ממשלת איראן שהודיעה בראשית השבוע כי סיימה מבצע לאבטחת מערכת המחשבים בכורים הגרעיניים שלה, לאחר שורה של תקיפות שעל-פי פרסומים זרים היו קשורים למוסד ול-CIA. בהמשך השבוע הודיעה ממשלת איראן כי הוועדה האיראנית לאנרגיה אטומית תודיע היום (ד') על "הישגים משמעותיים בתחום הגרעין". חשיפת הדלק הגרעיני מייצור איראני נחשבת בהחלט להישג משמעותי של פרויקט הגרעין האיראני והוא מראה כי בכוונתה של הרפובליקה האסלאמית להאיץ את פרויקט הגרעין האיראני, גם תחת איום האמברגו המערבי.

באותו הקשר, מוקדם יותר היום זימן משרד החוץ האיראני את שגרירי הולנד, יוון, איטליה, ספרד, צרפת ופורטוגל כדי לבשר להם אודות הפסקת יצוא הנפט למדינותיהם. ההודעה לשגרירים באה כתגובה להחלטת האיחוד האירופי להטיל חרם על ייבוא נפט מאיראן מה-1 ביולי.

בתגובה למהלך זה הצהיר שגריר הולנד בראיון לסוכנות הידיעות האיראנית "פארס" ש"איננו מתלהבים מהטלת הסנקציות על איראן" והוסיף "אנו ממליצים לרפובליקה האסלאמית לשתף פעולה עם המוסדות הבינלאומיים ולפעול כך שהסנקציות לא יורחבו".


פרשנות בערוץ CNN על חשיפת ההישגים הגרעיניים האיראניים, מוקדם יותר היום

1 Comment

  1. גם אתם?
    16 בפברואר 2012 @ 9:24

    מאוד מצער לראות שגם במגפון לוקים בבורות עיתונאית בכל הנוגע לתחום הגרעין וכותבים טעויות גסות ובוטות. ציפיתי ליותר.
    לצנטריפוגה לא מכניסים מוטות דלק. צנטריפוגה היא מכשיר מכני המעשיר אורניום הנמצא בתרכובת גזית.
    יתרה מכך, בכורים גרעיניים אין צנטריפוגות. זה פשוט לא אותו מרכיב במעגל הדלק הגרעיני.
    פתחו ויקיפדיה ותשכילו לפני שאתם כותבים שטויות.
    תודה על ההקשבה וסליחה על הבוטות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן