Skip to content

העגלונים יורדים מהכביש

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום תקנה האוסרת על תנועת עגלות הרתומות לבעלי חיים בכבישים העירוניים והבינעירוניים. יתאפשר להעניק היתר לעגלות המיועדות לנופש ופנאי. התקנה החדשה תיכנס לתוקף בעוד שישה חודשים לאחר פרסומה ברשומות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ אבישי ברוורמן אישרה היום תקנה חדשה של שר התחבורה ישראל כץ, האוסרת על תנועת עגלות הרתומות לבעלי חיים בכבישים העירוניים והבינעירוניים בכל הארץ.

עגלה רתומה לסוס ברחובות עיר. צילום: עמותת כל חי
עגלה רתומה לסוס ברחובות עיר. צילום: עמותת הכל חי

התקנה החדשה אוסרת, כאמור, על עגלות רתומות לבעלי חיים בדרכים עירוניות ובינעירוניות, למעט בתחומי מושב או קיבוץ. עם זאת, הרשויות המקומיות יהיו רשאיות להעניק היתר מיוחד לעגלות רתומות לבעלי חיים, לאחר התייעצות עם קצין משטרה המיועדות למטרות נופש ופנאי בלבד.

זכויות בעלי חיים

השר כץ חתם על התקנה החדשה, בעקבות בקשות של גופים העוסקים בזכויות בעלי החיים ובראשם עמותת הכל חי לאסור את השימוש בבעלי חיים, לצרכים תחבורתיים. התקנה החדשה תיכנס לתוקף בעוד שישה חודשים לאחר פרסומה ברשומות.

פקודת התעבורה מכירה כיום בעגלה רתומה לבעל חיים כאמצעי תחבורה. מדובר בעיקר בשימוש בסוסים וחמורים לצורך הובלת משאות בתוך העיר. ניתן לראות כיום את התופעה ברבות מערי הארץ בהן תל אביב- יפו, רמת גן, גבעתיים, כפר סבא, נתניה, נהריה ועוד.

סיכון משמעותי

השר כץ ציין, כי הימצאותם של עגלות הרתומות לבעלי חיים בכבישי ישראל מהווה סיכון משמעותי לנהגים ולהולכי הרגל כאחד ולעיתים קרובות הן אף גורמות לעיכוב בתנועה ולפקקים מיותרים.

מדובר לרוב בסוסים, המושכרים לרוכלים על בסיס תשלום פעוט של עשרות שקלים ליום ומהווים עבורם תחליף זול לכלי רכב. כדי להימנע מהוצאות כספיות, בעלי החיים אינם מקבלים טיפולים רפואיים הכרחיים, מזון ראוי ותנאי מחיה הולמים, כך עד מותם האכזרי, עקב תשישות מחלות ורעב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן