Skip to content

נדחתה הצעה אנטי ישראלית בוועידה הכללית של סבא"א

שר החוץ, אביגדור ליברמן, ששוחח בשבועות האחרונים עם שורה של שרי חוץ וראשי מדינות בכדי שמדינותיהן יתנגדו להצעה, אמר כי דחיית ההצעה מעבירה מסר חשוב שלפיו הקהילה הבינלאומית אינה מסכימה לניסיון הריק מתוכן להפנות אצבע מאשימה אל ישראל כשכולם יודעים כי הסכנה ליציבות במזרח התיכון ולשלום העולם אינה מגיעה ממדינה אחראית ושוחרת שלום כמו ישראל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הוועידה הכללית של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) דחתה היום ברוב של 13 מדינות הצעת החלטה ביוזמת מדינות ערביות לאימוץ מסמך רשמי המותח ביקורת על ישראל בגין  ארסנל הנשק האטומי הנמצא לכאורה ברשותה.

לקראת המפגש השנתי של 162 המדינות החברות בארגון, הציגו מדינות ערב הצעה הקוראת לישראל להצטרף לאמנה הגלובלית נגד הפצת נשק גרעיני. ארצות הברית ומדינות המערב בארגון טענו מנגד כי אם יאומץ נוסח ההחלטה כמסמך רשמי בידי הארגון, הוא יגרום יותר נזק מאשר תועלת. 58 מדינות הצביעו נגד הטקסט שהציגו המדינות, בעוד 45 הצביעו בעד אימוצו. נציגי שאר המדינות נמנעו או נעדרו מההצבעה.

הצעת החלטה זהה נדחתה גם אשתקד ובשנים קודמות ובמשרד החוץ אומרים כי הצבעה זאת של המדינות החברות בסבא"א מבטאת דחייה של ניסיון ערבי חוזר לגנות ולבודד את ישראל בסבא"א, להסיט את תשומת הלב של הקהילה הבינלאומית מהבעיות הבוערות במזה"ת, מחתירת איראן לנשק גרעיני ומעובדת השימוש בנשק כימי מצד המשטר בסוריה.

עוד מדגישים במשרד החוץ כי ישראל נשארת מחויבת לדיאלוג אזורי עם שכנותיה במובנו הרחב, ליצירת אמון הדדי, לטיפול באתגרי השעה ולהשגת ביטחון ויציבות אזורית. "בעקבות הפסד חוזר זה בהצבעה, אנו מקווים כי מדינות ערב, יוזמות הצעת ההחלטה, יבינו את חוסר התוחלת בהעדפת הצבעות מסוג זה בארגונים בינלאומיים, על פני הידברות ישירה לקידום האינטרסים המשותפים באזור".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, בירך על החלטת הוועידה הכללית של סבא"א לדחות ברוב גדול את ההחלטה האנטי-ישראלית שכותרתה "יכולות הגרעין של ישראל". השר ליברמן אמר כי זהו ניצחון של הדיפלומטיה הישראלית וכי הוא מברך את אנשי משרד החוץ שעמלו קשה על-מנת למנוע את קבלת ההצעה. בהודעה שפרסם השר ליברמן  הוא הודה לראש הממשלה שנרתם גם הוא למשימה ושוחח עם מנהיגים בעולם בענין.

השר ליברמן, ששוחח בשבועות האחרונים עם שורה של שרי חוץ וראשי מדינות בכדי שמדינותיהן יתנגדו להצעה, אומר כי דחיית ההצעה מעבירה מסר חשוב שלפיו הקהילה הבינלאומית אינה מסכימה  לניסיון הריק מתוכן להפנות אצבע מאשימה אל ישראל כשכולם יודעים, כולל המדינות הערביות שעומדות מאחרי ההצעה, כי הסכנה ליציבות במזרח התיכון ולשלום העולם אינה מגיעה ממדינה אחראית ושוחרת שלום כמו ישראל – אלא מצויה במאמץ הנמשך של איראן להשיג נשק גרעיני ובארגוני הטרור שמקבלים מימון גם מחלק מן המדינות הערביות שעומדות מאחרי הצעת ההחלטה נגד ישראל.

"מוטב לאותן מדינות ערביות שהגישו את הצעת ההחלטה, במקום לעסוק בהתרסה נגד ישראל, לחשוב מה היה מצבן לו הכור הגרעיני שניסתה להקים סוריה בדיר א-זור היה מוקם ונופל בימים אלו לידיהם של ארגון דאע״ש או ג׳בהת א-נוסרה", אמר השר ליברמן.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על החלטת הוועידה הכללית של הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית. גם בסביבת ראש הממשלה אמרו כי ההצבעה הזאת של המדינות החברות בסבא"א מבטאת דחייה של ניסיון ערבי חוזר לגנות ולבודד את ישראל בסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית ולהסיט את תשומת הלב של הקהילה הבין-לאומית מהבעיות הבוערות במזרח התיכון, ובראשן חתירת איראן לנשק גרעיני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן