Skip to content

בכורה עולמית לסדרת גיבלי ארמניילדו זנייה של מזארטי בתערוכת הרכב של פריס

בשנת יובל המאה של מותג מזראטי, ולאחר הצלחת הסדרה המוגבלת קוואטרופורטה זנייה, שכללה 100 יחידות בלבד, בחרו מזראטי וארמניילדו זנייה בגיבלי כתוצר הטבעי של השותפות ביניהן, המייצגת את מכונית הקונספט הייחודית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מזראטי גיבלי A Q4, שעוצבה בשיתוף פעולה עם ארמניילדו זנייה, מציעה סגנון מוצר חדש ויוקרתי. עם המראה הדינאמי והעכשווי שלה, היא פונה לשוק יעד יוקרתי של חובבי פריטים יקרי ערך, והיא נוצרה מתוך מחשבה על פיתוח מגוון מוצרים חדש בעתיד. לשלדה גימור צבע של שלוש שכבות בגוון חדש וגם גלגלי 20 האינץ' הם בצבע שפותח במיוחד; החלל הפנימי עוצב כביטוי האולטימטיבי של סגנון ויוקרה, עם סכמת צבעים מנוגדים שנוצרה על ידי שילוב של העור המשובח ביותר עם חוטי זנייה יקרי ערך.

ביתן החברה יציג גם מגוון רחב של דגמי מזראטי, כגון קוואטרופורטה GTS, המתאפיינת בעיצוב חיצוני חדש וסדרת MY15 עם מבחר עשיר יותר של ציוד סטנדרטי, הזמינה גם בגרסת דיזל. עוד שני דגמי גיבלי יוצגו בגרסות S Q4 ודיזל, לצד סדרות יובל המאה של GrandTurismo MC Stradale ו-GranCabrio MC.

אם האופי הספורטיבי המסורתי של מזארטי מגולם בסדרות היובל GranTurismo ו-GranCabrio , העתיד ללא ספק מיוצג על ידי הקונספט של מזראטי אלפיירי, שזכה לאחרונה ב"פרס העיצוב למכוניות קונספט ואבטיפוסים" בתערוכת Villa d’Este Concours d'Elegance במאי השנה. אלפיירי, שנוצרה לכבוד יובל המאה של מזארטי שחל השנה, חוקרת את המורשת העיצוב והסגנון של המותג וצופה את מגמות העיצוב העתידות שלו.

מזראטי גיבלי ארמניילגו זנייה (צילום יח"צ חו"ל )

סדרת גיבלי ארמניילדו זנייה
המזראטי גיבליS Q4 בעיצוב של ארמניילדו זנייה, שתוצג בתערוכת הרכב בפריס בהופעת בכורה עולמית, בולטת מבין יתר המכוניות של מגוון גיבלי הנוכחי בזכות גימורי הצבע, החומרים והגימורים הייחודיים שלה; היא מהווה דוגמה להרמוניה של ניגודים, סינתזה סגנונית בין עיצוב מתוחכם לדינאמיות טכנולוגית. גימור מיוחד זה, שנועד להוות ציון דרך ראשון לקו המוצרים המחודש העתידי של היצרן, פותח למען מכונית הקונספט ומעצים את אופייה וערכה האסתטי, והופך אותה ליוקרתית עוד יותר בזכות החומרים שעוצבו בשיתוף פעולה עם ארמנגילדו זגנה והותאמו לחלל הפנימי של המכונית ליצירת המראה העכשווי האולטימטיבי.

צדה החיצוני של המכונית מתאפיין בגוון כחול טורקיז Azzurro Astro החדש והיוקרתי; טכנולוגיית הייצור מבוססת על שכבה משולשת של פיגמנטים, המוסיפים לעומק, לברק ולזוהר של הגימור, המועצם על ידי הגוונים המשתנים של כחול בנקודות המבריקות ביותר, וממותן לגוון אפור אפר בחלקים הכהים יותר. הפיגמנטים של האלומיניום שנעשה בהם שימוש לצבע מיוחד זה מדגישים את קווי העיצוב ומעצימים את הפרופיל השרירי של השלדה; קווי המתאר המפוסלים של המכונית מודגשים במידה רבה על ידי הצבע שנעשה בו שימוש, בעוד שכבת הצבע העליונה השקופה מוסיפה עומק וברק זוהר. מאפיינים חיצוניים בולטים מיד לעין הם גלגלי Urano של 20 אינטש עם צבעם הייחודי שפותח במיוחד למכונית קונספט זו; הגימור, המכונה מתכת נוזלית, מדגיש את הסגנון הספורטיבי, טכנולוגית העילית והמיצוב היוקרתי של עיצוב הרכב. כראוי למצוינות בעיצוב אופנה המיוצגת על ידי השותפות בין מזראטי לזגנה, הסגנון מתמקד בעיקר בחלל הפנימי של המכונית. הניסיון המשותף עם הסדרה המוגבלת של קוואטרופורטה זגנה סייעה לארמנגילדו זגנה ליצור אריג משי טהור, המשלב תחושת רכות משיית עם מראה טכני אלגנטי, ליצירת רושם חזותי חזק מאוד. דינאמיות ועכשוויות הן מילות המפתח להבנת הקומפוזיציה המורכבת משני צבעים ושני סוגי חומרים של תא הנוסעים – בגווני עור טבעי ומשי בצבע פחם אבן של זגנה.
העור בגוון טבעי של POLTRONA FRAU מותאם לאריג משי מיקרו-שברון, בדוגמה המאפיינת את עיצוב הפנים של המכונית. המשי, שהנו חומר מתוחכם במהותו, זוכה לעיטור נוסף על ידי דוגמת מיקרו-שברון בעבודת יד המסתיימת ליד צינוריות ריפוד המושב. גם על פאנל הדלת אריג המשי התואם בנקודות בגווני שחור-לבן מועשר על ידי רקמה בדוגמת ריב משתנה.
לגבי המושב, העור בגוון טבעי עם מרקם גרגרי דק במיוחד ותפרים בגוון אפור בהיר מנוגד תואם לשיבוץ המשי במרכז באריגת מיקרו-שברון בדוגמת גלילים אנכים על המושב המרכזי ומשענת הגב, שבתוכם הגליל המרכזי, עם צינוריות העור בצדדים, כולל אריג מיקרו-שברון מיוחד המוסיף לתחושה התלת-ממדית הרכה ולמראה הטכני. על הפאנלים של הדלתות, השטח המרכזי מרופד באריג משי זגנה ומעוטר בדוגמת גלילים אלכסונית, עם תפרי קישוט בגוון על גוון ורקמות בדוגמת ריב משתנה. אותו אריג משמש לריפוד גג המכונית, עמודי התמיכה העליונים של החלונות והצלונים, הנושאים את תוויות המותג "עיצוב בלעדי של ארמנגילדו זגנה למען מזארטי" מבפנים. הגימור המתוחכם והיוקרתי של החלל הפנימי של המכונית בא לידי ביטוי גם במשענות הראש, הכוללות סמל קלשון רקום עם תפרים בגוונים מנוגדים. בתוך המכונית, הדינאמיות המהווה את סימן ההיכר של דגם קונספט זה משתקפת בשיבוצים הדקורטיביים יקרי הערך של סיבי פחמן מבריק, בתוך המנהרה המרכזית המאסיבית והפאנלים של הדלתות; בזכות האריגה האלכסונית המורכבת והעובי של השכבה השקופה, חומר זה מדגיש את העיצוב הדינאמי, הטכני והאיכותי מאוד של תא הנוסעים.

למכונית מאפיינים ייחודיים אחרים הכוללים ריפודים בגוון שחור מאט עם שיבוצי עור והשם גיבלי רקום עליהם, עם גימור שוליים מעור במגוון טבעי אשר מחוברים לרצפת המכונית עם כפתורים העשויים מאלומיניום דחוס; וגם לוחות אדן הדלת כוללים מרכיבים יקרי ערך שעוצבו במיוחד מאלומיניום דחוס עם גימור סאטן, הכוללים שיבוצים של סיבי פחמן מבריק ונושאים את הלוגו של מזארטי. לוחית של סדרת ארמנגילדו זנגה מוגבלת מוצמדת לעמוד התמיכה המרכזי החיצוני של החלונות ולמנהרה שבין המושבים הקדמיים.

המכונית מופעלת על ידי מנוע טורבו כפול V6 עתיר ביצועים של 410 כוח סוס, עם הנעה ארבע גלגלית “Q4” , המבטיח האצה של 0 עד 100 קמ"ש בתוך 4.8 שניות בלבד גם בזכות מומנט פיתול מקסימאלי של 550 Nm, שיכול להשיג מהירות שיא של 284 קמ"ש.

דגמי קוואטרופורטה GTS ו-MY15
הייצור של סדרת MY15 החדשה החל ביוני 2014. בנוסף להכנסת מספר תכונות חדשות, בוצע גם עיצוב מחדש רחב היקף על פי המפרט הגבוה ביותר של גרסת קווטרופורטה, דגם GTS, המופעל על ידי מנוע הטורבו הכפול V8 רב העוצמה של 530 כוח סוס עם הנעה אחורית. השינויים שהוכנסו נועדו להפוך הקווטארופורטה הסטנדרטית היוקרתית ביותר במגוון זה לקלה יותר לזיהוי מיידי, תוך הרחבה ניכרת של הציוד הסטנדרטי.

מזארטי בפריז (צילום יח"צ חו"ל)

מבחינה אסתטית, העיצוב החיצוני של הרכב שודרג על ידי הוספת סמלGTS אחורי ויצירת ניגודיות קלה בסכמת הצבעים; הספוילר הקדמי, האדנים הצדדיים והפס התחתון של הפגוש האחורי תואמים כעת בצבעם לגוף הרכב, ולשבכה הקדמית נוספה מסגרת בגוון שחור מבריק. סמל הקלשון הקדמי במרכז השבכה, ולוגו“Saetta” המפורסם על עמוד התמיכה האחורי, כוללים את הפסים האדומים האופייניים לגרסות עתירות ביצועים. שינויים אסתטיים הוכנסו גם בגלגלים הסטנדרטיים, שגודלם עדיין 20 אינטש אך הם מחושלים להקטנת משקלם במידה ניכרת; הגלגלים מצטיינים בעיצוב טכני וגוון פחם אבן אפור, עם ליטוש יהלום חיצוני וגימור מאט עם כיסויי רכזת גלגל בצבעים תואמים וסמל קלשון אדום – הזמין רק בגרסה זו. החישורים הדקים מאפשרים ראייה טובה של בלמי הקליפר האדומים עם גימור בציפוי אלקטרוליזה, המעידים על ביצועים הגבוהים של הרכב הזמינים רק בגרסת GTS.

החלל הפנימי של הרכב שודרג עם ריפוד עור רחב במרקם גרגרי עדין וגימור לכה בגוון שחור פסנתר, ששניהם מוצעים כתכונות סטנדרטיות. פריטים נוספים בעיצוב הפנים כוללים סמל GTS קומפקטי שנוסף לצדו החיצוני של השעון המרכזי של לוח המחוונים עם מחוגים אדומים, ושטיחון לרצפה בצד הנהג עם שיבוצי עור וסמל GTS רקום. מסדרת MY15 של המותג, התרחבו אפשרויות הבחירה גם לשאר מגוון דגמי קווטארופורטה, עם תכונות חדשות שניתן לבחור מביניהן לרבות שלושה גימורי צבע חדשים, ששניים מהם הם גווני אפור חדשים (Grigio מתכתי ו-Grigio Maratea מתכתי מבריק) וגוון Bianco Alpi הלבן עם טכנולוגית ציפוי משולש חדשה. שני גלגלים חדשים: גלגל 19 אינטש בגוון פחם אבן עם ליטוש יהלום וגימור מאט שקוף, וגלגל 20 אינטש בעיצוב זהה לזה של GTS, עם מבנה מחושל וגימור כסוף.

קיים גם מבחר רחב יותר של ריפודים פנימיים, עם שילובי תפרים מנוגדים חדשים ושני צבעים חדשים: אדום, בשילוב עם שחור לסכמת צבעים כפולה, וגווןTortora אפרפר לעיצוב פנים אלגנטי בצבע אחיד. שיבוצים בשחור פסנתר עם גימור לכה זמינים כעת גם לגרסות V6 עם מנועי בנזין ודיזל כשיבוצים להגה, בנוסף לשיבוץ בעץ הובנה שחור עם גימור לכה. לבסוף, קונסולת התקורה עם מערכת קישור הבית המשולבת עם שלושה ערוצים זמינה כעת גם באירופה.

דגם GranTurismo MC Stradale וסדרת היובל GranCabrio MC
לאחר הצגתם בתערוכות בניו יורק ובייג'ינג, הושקו דגמים אלו באירופה בתערוכת הרכב בפריס כמחווה למאה השנים הראשונות של מזראטי, כמייצגי הרוח הספורטיבית שאפיינה באופן מסורתי את מותג מודנה. שני הדגמים זמינים בשלושה שילובי צבעים חדשים עם ציפוי משולש, בנוסף לארבע סכמות הצבעים שכבר זמינות לדגםMC Stradale. מגוון הגלגלים, כולל עד ארבע גרסות שונות לשני הדגמים הזמינים של MC rofeo.

גם כיסויי רכזת הגלגל עוצבו במיוחד כך שישלבו בתוכם את לוגו המדליון של יובל המאה והם זמינים בשני גימורים: אפור עשן מאט ואפור פחם על פי סגנון העיצוב והצבע של הגלגלים. הסדרות המיוחדות ליובל המאה כוללות מגוון רחב של עיצובי פנים. כל אחד משבעת הגימורים החיצוניים תואם לגימור פנימי ספציפי.

המושבים מרופדי העור מצטיינים במראה אגרסיבי במיוחד עם שיבוץ דקורטיבי בגוון מנוגד המבוסס על שלושת הצבעים (אדום, לבן וכחול) של פרופילי המושבים. אותו מאפיין מרכזי מופיע גם במשענות הראש ומקיף את לוגו הקלשון הרקום.
גימורי הצבע המיוחדים עם הציפוי המשולש כוללים את גווני אדוםRosso Magma וכחול Blu Inchiostro, שני צבעים המדגישים את האופי הספורטיבי של גרסות MC אקסטרים של סדרות GranTurismo ו-GranCabrio. שני גוונים אלו מהווים פרשנות מודרנית של צבעי הסמל של מזראטי וגם מייצגים את הצבעים המסורתיים של בולוניה, העיר שבה נוסדה החברה בשנת 1914.

השילוב של צבעי החלל הפנימי משקף גם את גימור שלושת הגוונים של גוף הרכב והגלגלים. העור השחור של המושבים ולוח המחוונים עומד בניגוד בולט לאדום, לבן וכחול של פרופילי המושבים באורך מלא והתפרים, התואמים בצבעיהם לפריטים החרוטים בלייזר של הגלגלים. אותו שילוב צבעים מופיע על ההגה המרופד עור. המראה הספורטיבי של החלל הפנימי מודגש על ידי שיבוצי סיבי הפחמן על לוח המחוונים, סביב המושבים ולוח הגנה חיצוני שלוגו יובל המאה מתנוסס עליו בגאווה. אותה סכמת צבעים של החלל הפנימי זמינה גם לגימור החיצוני בגוון אפור אבן Grigio Pietra. סכמת הצבעים של החלל הפנימי מתקשרת לגימור גוף הרכב עם הציפוי הכפול בגוון כחולBlu Inchiostro יוצרת ניגוד בין מושבי העור ולוח המחוונים בלבן עם שיבוצים ותפרים בכחול סנטוריני.

המכונית של סדרת יובל המאה GranTurismo MC Stradale מופעלת על ידי מנוע 460 כוח סוס, 4.7 ליטר V8 עם יניקת אוויר טבעית שהופיע לראשונה בדגם GranTurismo Sport. בשילוב עם תמסורת רובוטית של 6 מהירויותMC Race Shift , המבטיחה ביצועים מעולים ומהירות שיא של 303 קמ"ש. בטיחות הרכב מובטחת על ידי בלמי דיסק פחמן-קרמיקהBrembo . לאור הפילוסופיה של מזראטי, סדרתGranTurismo MC Stradale החדשה מבוססת גם על ההתקדמות שהושגה על ידי הדגם הקודם בכל הקשור להקטנת צריכת הדלק והפליטות.

סדרות יובל המאה שלGranTurismo MC Stradale ו-GranCabrio MC שיהיו זמינות בשוק החל מיולי, משלימות את מגוון מזראטי הנוכחי עם הדגמים החגיגיים שכה מאפיינים את רוח החברה.

קונספט אלפיירי
גרסת קונספט זו הנה ספורטיבית יותר באופייה מדגםGranTurismo הנוכחי, ומעידה שוב על המורשת של מכוניות מרוץ שכה אופיינית למזראטי. האלפיירי, רכב 2+2 בעיצוב איטלקי זוהר, מצוי כעת בשלב הקונספט, אך הכל מוכן כדי להפוך אותו למציאות: הוא נוצר, עוצב ונבנה לאור מטרה זו. הצורה והסגנון הם מרכיבי מפתח בעיצוב: אף ארוך ונמוך, שבכה קדמית המתפצלת אנכית לשני חלקים קעורים, פנסים קדמיים ואחוריים עתידניים, כאשר הפנסים האחוריים מעוצבים כך שישתלבו באופן הרמוני עם המבנה האחורי של המכונית וישלימו את תעלות האוורור שמתחת, ליצירת מראה אחורי מרשים של מכונית מרוץ.

מכונית הקונספט עוצבה כך שתכלול את המאפיינים המהווים את סימן ההיכר של מזראטי: תעלות אוורור משולשות בעיצוב מחודש על קשתות הגלגלים, סמל הקלשון במיקום מרכזי על השבכה הקדמית, לוגו “Saetta” על עמוד התמיכה האחורי, וגלגלים מחושלים שעיצוב החישורים שלהם מזכיר את מבנה הקלשון. הדרישה מהמעצבים הייתה פשטות ומינימליזם ליצירת תא נוסעים בגודל נוח של 2+2 , עם דגש על מקור ההשראה של המותג של מכוניות מרוץ. בעיצוב הפנים נעשה שימוש רב בעור אניליןPoltrona Frau ביחד עם נחושת, אלומיניום וחומרים אחרים המזכירים פלדת תחמוצת, שנעשה בה שימוש רב במכוניות מרוץ בשנות החמישים של המאה הקודמת. גם עיצוב מעטפת המושבים הנו בהשראת מכוניות מרוץ וינטאג', העומד בניגוד למראה העתידני והמבנה המודרני שלהם.

יובל המאה של מזארטי
שנת 2014 היא שנת יובל המאה של מזראטי. בדיוק לפני מאה שנה, פתחו אלפיירי, אטורה וארנסטו מזראטי את בית המלאכה הראשון שלהם בבולוניה ב-1 בדצמבר 1914. החגיגות החלו ב-2 בדצמבר 2013 לציון היום שבו נכנסה החברה לשנת המאה של פעילותה. היובל נחגג בהתלהבות רבה, ועם הרבה סגנון, בכל רחבי העולם, על ידי יצירת אירועים מיוחדים ללקוחות ולחובבי המותג, ועל ידי שיתוף המפיצים וארגון חגיגות מיוחדות בתערוכות הרכב היוקרתיות ביותר כגון Villa d’Este Concours d'Elegance, Goodwood Festival of Speed , ותערוכת הרכב הבינלאומית הנערכת בפבל ביץ', קליפורניה.
האירוע המרכזי היה כנס יובל המאה הרשמי של מזראטי בספטמבר, עם תערוכה של מעל 200 דגמי מזראטי, רובם דגמי וינטאג' מכל רחבי העולם, למען כ-500 משתתפים, שיצא לדרך ממודנה. המשתתפים נסעו מעיר הבית של המטה הראשי של מזראטי לטורינו, היכן שדגמי קוואדרופורטה וגיבלי נבנים במפעל החדשני והמתקדם על שם ג'יובני אניילי בגרוגליאסקו, לאחר אירוע פתיחה בבולוניה, היכן שמזראטי נוסדה בשנת 1914, ועצירה בסאן מרטינו דל לאגו שליד קרמונה, היכן שהצוותים השתתפו בתחרויות; ביקרו משתתפים האירוע בכמה מהמקומות החשובים ביותר בהיסטוריה של מותג הקלשון, נהגו במכוניותיהם על הכבישים האיטלקיים המתפתלים שהם הרקע הטבעי של דגמי מזראטי, נשמו את ההיסטוריה בת מאה השנים וטעמו מהטעם האיטלקי כל כך של המסורת והייחודיות של מזראטי.

האירוע בן שלושת הימים הסתיים ביום שבת ה-20 בספטמבר, בפיאצה סאן קרלו בטורינו, על טקס הענקת הפרסים של Concours d’Elegance . פרס ההצטיינות בתערוכה היוקרתי ביותר הוענק לאבטיפוס של מזרטי מקסיקו4200 Frua , בעוד הדגם עטור השבחים ביותר באירוע היה מזראטי A6 GCS/53 מקולקציית פאניני, שזכה בפרס מיוחד ודורג שלישי בסוגו בתחרות; ורדה/רגוזוני היה הצוות המנצח במרוץ, ליד ההגה של Spyder Cambiocorsa של מזראטי משנת 2004.

לב החגיגות היה במודנה, העיר שאליה עברה מזראטי בשנת 1939 והיכן שהמטה הראשי שלה מצוי עד היום. במודנה גם יארח מוזיאון אנזו פרארי עד ינואר 2015 את תערוכת מזראטי המוקדשת במיוחד ליובל המאה: "מזראטי 100 – מאה שנים של רכבי ספורט איטלקיים יוקרתיים"

ספורט מוטורי
בסוף השבוע של 11-12 באוקטובר, יארח סבב שנחאי את המרוץ הלפני אחרון של סדרת תחרויות הגביע העולמי של מזראטי 2014 לפני גמר העונה באבו דאבי בדצמבר הקרוב, שבו יוענקו כל התארים. העונה נפתחה עם המבחנים להשתתפות בסדרת התחרויות בואלאלונגה, שלאחריה נערכו מרוץ הפתיחה בספא שבבלגיה, וסבבי הונגארורינג וסילברסטון – עם מרוץ VIR בארצות הברית לפתיחת החלק הבינלאומי של התחרות. זוהי סדרת תחרויות קשה מאוד שבמסגרתה מספר רב של מתחרים נאבקים ביניהם עם צוותים של מעל 20 משתתפים בממוצע בכל סבב, ומחזקים עוד יותר את כוח המשיכה של המותג החוגג את יובל המאה שלו השנה, ושל אליפות מוצלחת מאוד שכוללת סבבים המפורסמים בכל רחבי העולם.
בה בעת מוגדרים הקווים המנחים לסדרת התחרויות הבאה, השישית במספרה, המעידה על כך שגם בשנת 2015, סדרת התחרויות השמורה למכוניות המרוץ שלGranTurismo MC Trofeo תכלול שישה סבבים בלוח השנה שלה, שיכללו את אירופה, אמריקה ואסיה. בין החידושים יהיה לוח זמני מרוצים מתוקן, שיפורסם רשמית במהלך החודשים הקרובים, אך שלא ישפיע כלל על משך זמן הנהיגה הכולל, שהוא אחד הארוכים ביותר מבין סדרות של תחרויות בינלאומיות מעין אלו.
במהלך הסבב האחרון בארצות הברית של סדרת הגביע העולמי של מזראטי (#MaseratiTrofeo), עשה פרויקט מדיה דיגיטלית חדש את הופעת הבכורה שלו: #SensingSpeed. זוהי טכנולוגיית מעקב חדשנית הניתנת להתאמה אישית שיכולה לאסוף מגוון של פרמטרים בזמן אמת: מיקום על המסלול, מהירות ועוצמת הקול של הצליל הייחודי של מזראטי בתוך המכונית וקצב פעימות הלב של הנהג כדי לחוות את תחרות הגביע העולמי של מזראטי מזווית חדשה לחלוטין. השילוב של כל הפרמטרים מספק גם את "מדד האדרנלין" לכל אחד מהנהגים המשתתפים בתחרות.

פרויקט #SensingSpeed ממשיך להתפתח כל העת ויופיע גם בסבבי שנחאי ואבו דאבי של גביע העולם של מזראטי. קישור אינטרנט לכל הפרטים: http://sensingspeed.maseraticorse.com

תכנית 2014 Master של מזראטי מציעה מגוון שלם של חוויות נהיגה יוקרתיות מאוד מהשורה הראשונה, המתאפיינות בסגנון האיטלקי הייחודי ובאלגנטיות שכה אופיינית לכל הפעילויות של מזראטי. במסלול המרוציםVarano De' Melegari שליד פרמה שבאיטליה מצוי צי של חמש עשרה מכוניות, שכולן חלק מקו מוצרי מזראטי הנוכחי, בניהולו של נהג פורמולה 1 לשעבר אנדראה דה אדמיץ'. כל אחת מהמכוניות מצוידת במערכת הקלטת שמע-וידיאו, שיעמדו לרשות משתתפי הקורס כדי ללמוד את טכניקות הנהיגה השונות ותמרונים במצבי חירום. חוויות הנהיגה כוללות את הקורס בן היום או יומיים של“Master GT” הקלאסי, הקורס החדש יותר שתוכנן לאחרונה"Master High Performance" לנהגים מנוסים יותר, וקורס"Master Italian Lifestyle Experience" המקיף את כל המרכיבים המפורסמים ושובי הלב ביותר של סגנון החיים האיטלקי: יוקרה, אמנות, אופנה ובעיקר, ביצועים על מסלולי מרוצים. במהלך ההכנות לגביע העולמי של מזארטי 2015, גם“Trofeo Racing Academy” יוצג מחדש. פרויקט זה הוא הביטוי האולטימטיבי לקורסי הנהיגה של מזראטי. זוהי תכנית הדרכה מקצועית בנהיגת מרוצים שעשויה להוביל להשתתפות באחד או יותר ממרוצי סדרת הגביע העולמי של מזראטי לשנת 2015, או פשוט להעניק למשתתפים ימי מרוצים מהנים אך בטיחותיים בזכות הביצועים והתחרותיות המשופרים של המשתתפים על המסלול. ההשתתפות שמורה לנהגים מנוסים עם כישורי נהיגה מעולים – אם או בלי ניסיון קודם במרוצים. התכנית כוללת 2 ימי הדרכה עם שיעורים תיאורטיים ומעשיים כאחד. בתום פרויקט Trofeo Racing Academy, יוכלו המשתתפים לגשת למבחן נהיגה על מכונית מרוץ עם מנוע של 2,000 סמ"ק לנסיעת מבחן, כפי נדרש על ידי הפדרציה הלאומית האיטלקית כדי שיוכלו להשתתף בגביע מזראטי.

שמונה חודשים של הצלחה מסחרית בלתי ניתנת לעצירה למזארטי ברוב השווקים שבהם היצרנית עם סמל הקלשון פעילה, עם עליות ניכרות במכירות לעומת השנה החולפת. בצפון אמריקה, סופקו 8,151 רכבים ללקוחות עם עלייה כוללת במכירות של יותר מפי 3, בעוד בסין, היכן שסך כל המכירות עמד על 5,488 רכבים, העלייה לעומת התקופה המקבילה בשנת 2013 הייתה כמעט פי 6.5.

מגמת הצמיחה ההולכת וגוברת המשיכה גם בכל השווקים העיקריים באירופה; עם אספקת 4,183 רכבים ללקוחות מתחילת 2014, ועלייה ממוצעת של כמעט פי 4 לעומת התוצאות שהושגו בשמונת החודשים הראשונים אשתקד. אחד הגורמים העיקריים שמאחורי הישג זה הוא ביצור מעמדה של איטליה כשוק המוביל באירופה. ההזמנות החדשות בשמונת החודשים הראשונים של 2014 עלו לכדי 898 רכבים, המהווה עלייה של פי 6 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשווקים אחרים בעולם שמזראטי פעילה בהם, סופקו 3,050 רכבים, עם עלייה של יותר מפי 2 לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן