Skip to content

לפיד: "יש משבר עם ארה"ב וצריך לטפל בזה כמו במשבר"

"אם לא היינו במשבר אין לי ספק ישראל הייתה משתתפת בוועידה האזורית במצרים", טען לפיד בארוע שבתרבות בתל אביב. "לפעמים צריך לדעת להגיד תודה וצריך לנהוג ביחסים בין ארה"ב לישראל באחריות ובכבוד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר האוצר, יאיר לפיד, קובע כי יש משבר ביחסי ישראל עם ארה"ב ואומר כי "לפעמים צריך לדעת להגיד תודה וצריך לנהוג ביחסים בין ארה"ב לישראל באחריות ובכבוד". השר לפיד התייחס ליחסי ישראל ארה"ב ולתהליך המדיני, בעקבות הסירוב לאפשר לשר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, להפגש עם בכירים בצמרת הממשל. זו הפעם הראשונה שבה מודה שר בממשלת ישראל, באופן מפורש ובפומבי, כי יש משבר ביחסי ישראל ארה"ב.

"לעשות הכל, כל דבר, כדי לצאת מהמשבר ולחזור ליחסים טובים". לפיד (צילום ארכיון: דן בר דוב)
"לעשות הכל, כל דבר, כדי לצאת מהמשבר ולחזור ליחסים טובים". לפיד (צילום ארכיון: דן בר דוב)

בראיון על הבמה עם העיתונאי יואב קרקובסקי,  באירוע שבתרבות, במרכז הקהילתי רוזין בתל אביב, אמר שר האוצר לפיד: "יש משבר עם ארה"ב וצריך לטפל בזה כמו במשבר. היחסים עם ארה"ב חיוניים וחשובים למדינת ישראל ואנחנו צריכים לעשות כל דבר בעולם כדי לצאת מהמשבר. כשר אוצר וחבר קבינט אני יודע עד כמה חשובים וחיוניים היחסים הטובים עם ארה"ב למדינת ישראל על מדינת ישראל לעשות  הכל, כל דבר, כדי לצאת מהמשבר ולחזור ליחסים טובים".

שר האוצר הדגיש: "אם לא היינו במשבר אין לי ספק ישראל הייתה משתתפת בוועידה האזורית במצרים ויש לכך משמעות גדולה אני מזכיר לכולם שהמצרים ביחסים טובים עם מדינת ישראל." הוא הדגיש: "לפעמים צריך לדעת להגיד תודה וצריך לנהוג ביחסים בין ארה"ב לישראל באחריות ובכבוד" והדגיש את שיתוף הפעולה בין ארה"ב לישראל במהלך מבצע "צוק איתן" ואת המעורבות האמריקאית הגדולה בייצור מערכת כיפת ברזל.

על התהליך המדיני אמר לפיד: "בממשלה הזאת התנהל מו"מ מול הפלסטינים שהתקדם בקשיים גדולים, מי שפירק את המו"מ זה אבו מאזן. קשה מאוד לשבת למו"מ שאבו מאזן מדבר איתך על שאהידים בהר הבית. הפתרון האמיתי היחידי הוא תהליך מדיני אזורי. אני לא חסיד של דיבורי השלום, אני רוצה היפרדות מהפלסטינים. מדינת ישראל לא יודעת לבלוע לקרבה 4 מיליון פלסטינים, הזמן הולך ומתקצר ואני לא מוכן לתת לסכנה הזאת לקרות. כשאבא שלי עלה לישראל מהגטו הוא לא עלה כדי לחיות במדינה דו לאומית, אני לא מוכן להסתכל מהצד ולראות את מדינת ישראל הופכת למדינה דו לאומית".

בהתייחסות למשבר הקואליציוני ערב פתיחת מושב החורף אמר לפיד: "האמירה שאנחנו הולכים לבחירות הייתה יותר רכילות ואמירות פוליטיות מאשר מציאות, התפקיד שלי כיו"ר מפלגת "יש עתיד" ושר האוצר הוא להמשיך לפעול למען הציבור בישראל, להמשיך וליישם את השוויון בנטל, לטפל במשבר הדיור, ולהמשיך ולקדם את תכנית הדיור הרחבה כך שזוגות צעירים יוכלו לקנות דירה בישראל, נבחרתי בשביל לפעול ולעבוד קשה ולא בשביל להתפטר".

בפתח הראיון נשאל לפיד מדוע החליט לגדל זקן, לפיד סיפר בחיוך "אחרי ליל התקציב נסעתי  לחופשה עם משפחתי לקראת הגיוס של בני ליאור לצה"ל, החלטתי לתת גם לפנים לנוח. בדרך חזרה ליהיא אמרה לי שהיא חשובת שזה נחמד אז נשארתי עם הזקן"

בתגובה להחלטה האמריקאית למנוע משר הביטחון להיפגש עם בכירי המימשל ולדברי לפיד על המשבר ביחסים, אמר ח"כ ניצן הורוביץ, חבר ועדת חוץ ובטחון: "המשבר עם ארה"ב הוא חסר תקדים בחומרתו. זה אינו משבר חולף אלא שבר עמוק ביחסים החשובים ביותר למדינת ישראל, כתוצאה ישירה ממעשי נתניהו: הפגיעה במאמצי ארה"ב לקידום התהליך המדיני והבחישה הבלתי פוסקת שלו בפוליטיקה האמריקאית יחד עם יריביו של אובמה. הדברים גורמים נזק קשה לאינטרסים הישראלים".

ח"כ הורוביץ הדגיש: "השר לפיד לא יוכל לרחוץ בנקיון כפיו ולומר שהתריע על כך. כשותף הבכיר של נתניהו, גם הוא נושא באחריות מלאה למצב".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן