Skip to content

נתניהו: לבחון שלילת אזרחות לקוראים להשמדת המדינה

סערה פוליטית, מימין ומשמאל, בעקבות האירוע הקשה בכפר כנא הבוקר. שר הכלכלה בנט מכנה את הצעיר הערבי שנורה ונהרג: " "מחבל ערבי אחוז טירוף"; שר החוץ ליברמן "ומחזק את משטרת ישראל שפועלת ברוח זו של אפס סובלנות לטרור"; ח"כ אחמד טיבי: "זה חיסול נוסח כנופיות רחוב. אני קורא לעצור את השוטר היורה ולהעמיד אותו לדין […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר כי ינחה את שר הפנים, לבחון את שלילת אזרחותם של הקוראים להשמדת מדינת ישראל. זאת בעקבות המהומות שהיו היום בכפר כנא וביישובים אחרים במגזר הערבי, בעקבות תקרית הירי שבה הרג שוטר את חיר חמדאן, שאיים על שוטרים בסכין.

"לא נסבול הפרות סדר". נתניהו (צילום ארכיון: נירה ידין)
"לא נסבול הפרות סדר". נתניהו (צילום ארכיון: נירה ידין)

"ישראל היא מדינת חוק", אמר נתניהו. "לא נסבול הפרות סדר והתפרעויות. נפעל נגד זורקי האבנים, חוסמי הצירים והקוראים להקמת מדינה פלסטינית במקום מדינת ישראל. מי שלא יכבד את החוק הישראלי ייענש במלוא החומרה".

שר הכלכלה, נפתלי בנט, הגיב גם הוא בחריפות לאירוע בכפר כנא: "מחבל ערבי אחוז טירוף תקף ניידת של שוטרינו עם סכין, בניסיון לרצוח אותם", אמר בנט. "תגובת השוטרים היא מה שמצופה מאנשי הביטחון שלנו. אפשר וצריך לבדוק. תמיד, אבל לא מדובר ב'רצח בדם קר' ובטח שאין להפקיר את אנשי כוחות הביטחון שנשלחים להגן עלינו.

"לא מדובר ברצח בדם קר". נפתלי בנט (צילום: ענבל כהן חמו)
"לא מדובר ברצח בדם קר". נפתלי בנט (צילום: ענבל כהן חמו)

"אם לא נעניק גיבוי נראה עוד ועוד ישראלים נרצחים באמצעות סכינים, זיקוקים ודריסות מכונית", אמר בנט.

שר החוץ, אביגדור ליברמן: ״אני מגבה את אמירתו של השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ׳, על-כך שמחבל  שפוגע באזרחים דינו להיהרג ומחזק את משטרת ישראל שפועלת ברוח זו של אפס סובלנות לטרור.

"לנהוג בנחישות וביעילות". אביגדור ליברמן (צילום: רפי מיכאלי)
"לנהוג בנחישות וביעילות". אביגדור ליברמן (צילום: רפי מיכאלי)

"מקרים כמו אלו שהתרחשו בימים האחרונים ואמש, בהם מחבלים מנסים לפגוע באזרחים תמימים, הם מקרים חמורים, יש לנהוג בהם בהתאם – בנחישות וביעילות וכך עושים שוטרי משטרת ישראל שמסכנים את חייהם בשמירה על שלום האזרחים מפני המחבלים הללו״, דברי השר ליברמן.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, מתח בראיון לערוץ 10, ביקורת על חברי הכנסת מהימין שפרסמו שהם מתכוונים לעלות ובכך לדבריו חוללו פרובוקציות שרק היוו גורם מסית נוסף: "אי אפשר להתעלם שחלק מהאירועים זה ניצול של מה שעשו לצערי שרים וחברי כנסת שעלו באופן כזה או אחר להר הבית", אמר יעלון.

"שימוש פוליטי ציני". משה (בוגי) יעלון (צילום: דן בר דוב)
"שימוש פוליטי ציני". משה (בוגי) יעלון (צילום: דן בר דוב)

בראיון לא התייחס השר יעלון לאירוע בכפר כנא, אלא לארועי הר הבית. "כשמישהו בא באופן פרובוקטיבי ועולה באופן פרובוקטיבי ומתחיל את מסעו בפרסומים באינטרנט, זה ברור שזה גורם מסית", אמר יעלון בהתייחסו לפעולותיהם של חברי כנסת כגון משה פייגלין וסגנית השר ציפי חוטובלי. "זו עשייה פוליטית מיותרת שפוגעת בסוף חיי אדם", הוא הסביר.

 במהלך הריאיון מתח שר הביטחון ביקורת על התבטאויותיו של שר הכלכלה נפתלי בנט שמתח ביום חמישי האחרון ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה בסוגיית ירושלים. "אין לעשות באירועים מהסוג הזה שימוש פוליטי ציני שיערער את היציבות. אם יש טענות יש להשמיען בחדרי הקבינט, זה פיקוח נפש", אמר יעלון.

השר אורי אריאל: מי שמכיל את הטרור בירושלים יאלץ בסופו של דבר להתמודד עם טרור בכפר כנא. על ראש הממשלה לשנות גישה ולהורות לכוחות הביטחון לעבור מהכלה להתקפה ולמגר את הטרור הערבי בכל מקום שיצוץ".

מלשכת ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, נמסר כי הרצוג "פעל ופועל אישית במהלך סוף השבוע בניסיונות להרגיע את הרוחות בכפר כנא".

לדבריו: "צריך לבצע חקירה מהירה וממצה עד תום. סרטון האירוע מטריד מאוד. אני קורא לממשלה ולמנהיגות הלאומית לקיים דיאלוג עם תושבי הכפר וכלל הציבור הערבי לפני שנתדרדר למראות ומאורעות אוקטובר 2000".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר כי השוטרים ירו באלחמדן בדם קר מבלי שהיווה סכנה לחייהם, שכן בסרטון ראו בבירור כיצד הוא התרחק מרכב המשטרה לפני שנורה. "זה חיסול נוסח כנופיות רחוב", אמר טיבי, "ואני קורא לעצור את השוטר היורה ולהעמיד אותו לדין לאלתר".

ח"כ משה פייגלין (ליכוד): "כשמבקשים חברי כנסת להמשיך ולעלות להר הבית אחרי ההתנקשות ברב גליק – מאשימה צמרת הביטחון דווקא אותם, בהסלמה. כשדורסים אזרחים אתם מפזרים בטונדות על המדרכות. כשיורים שוטרים על מחבל שמאיים עליהם בסכין, מאשימה המערכת את השוטרים במקום את המחבל. הגיע הזמן שתבינו – אנחנו במלחמה. בהפגנות בצפון מונפים עכשיו דגלי האויב – דגלי חמאס ופתח. מלחמה לא מנצחים עם בטונדות על המדרכות, מלחמה לא מנצחים במתן פרס למי שמבקש להבריח אותנו מההר. מלחמה לא מנצחים כשמאשימים שוטרים שביצעו את תפקידם. או שתחליטו לנצח, או שתפנו את מקומכם!"

ח"כ איתן כבל (העבודה) קרא לערביי ישראל להרגיע את הרוחות. "התמונות הקשות של הצעיר מכפר כנא שנורה למוות מקוממות כמעט כל אזרח – יהודי כערבי. הדבר הקל הוא להיכנע לזעם, לפרוק את התסכול ולהבעיר את הארץ; הדבר הנכון הוא לפעול בשום שכל, לשמור על איפוק ולהמתין לתוצאות הבדיקה של האירוע", אמר ח"כ כבל.

"אסור בשום אופן לחרוץ את דינם של השוטרים ללא משפט, על סמך סרטון מטושטש ונטול פסקול של כמה שניות. אך אם יתברר שאכן הירי היה לא מוצדק – אין לי ספק שהם יועמדו לדין. במדינת ישראל אין הבדל בין דם לדם, ואין הצדק נעשה בהתפרעויות אלימות אלא בבתי המשפט".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן