Skip to content

צפי להידוק שיתוף הפעולה בתחום הגז הטבעי בין ישראל להולנד

ישראל יכולה ללמוד מניסיונה של הולנד בתחום הגז הטבעי, למשל בהובלה מאובטחת ובטיחותית של גז טבעי, מהשדה לבתי הצרכנים או לתחנת הכוח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שגריר הולנד בישראל קאספר וולדקאמפ. אין זה הצעד הראשון בשיתוף הפעולה שלנו
שגריר הולנד בישראל קאספר וולדקאמפ. אין זה הצעד הראשון בשיתוף הפעולה שלנו ובהחלט לא האחרון

באירוע בנושא הגז הטבעי במלון דן פנורמה בתל אביב, לצד וועידת ישראל לאנרגיה ועסקים, שהתקיים בתחילת החודש בתל אביב, הסכימו מומחים ישראלים והולנדים בתחום הגז, כי טמונות הזדמנויות גדולות בקידום שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בנושא זה.

הצעות לשיתוף פעולה

האירוע בנושא עסקי הגז קיבץ יחדיו 50 נציגים רמי דרג ממגזר הגז הטבעי הישראלי וההולנדי, ביניהם מומחים בתחום הצנרת לחברות מובילות בתחום אסדות הים. נציגות נכבדה של מגזר הגז ההולנדי נטלה חלק באירוע, כאשר 9 חברות הולנדיות הציגו בפני המשתתפים הצעות לשיתוף פעולה. בצד הישראלי השתתפו חברות מובילות, מומחים וקובעי מדיניות בתחום הגז.

הסכם שיתוף פעולה

נציגי תחום הגז הישראליים וההולנדים, הדגישו את היתרונות של המשך שיתוף הפעולה בתחום בין שתי המדינות, שנוצר במשך השנים שחלפו. משלחות גדולות של אנשי עסקים מתחום הגז הטבעי בהולנד ביקרו בישראל בשנים 2012 ו-2013 וכתוצאה מכך הורחבו קשרי המסחר בין ישראל להולנד. ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ועמיתו ההולנדי, מארק רוטה, הצהירו כי הם מצפים להגדלת שיתוף הפעולה בתחום, בהסכם שחתמו בשנת 2013.

מאגר תמר. נציגי תחום הגז הישראליים וההולנדים, הדגישו את היתרונות של המשך שיתוף הפעולה בתחום הגז הטבעי בין שתי המדינות
מאגר תמר. נציגי תחום הגז הישראליים וההולנדים, הדגישו את היתרונות של המשך שיתוף הפעולה בתחום הגז הטבעי בין שתי המדינות

הולנד וישראל צפויות בעתיד להדק את שיתוף הפעולה בתחום הגז הטבעי. הולנד הינה בעלת ניסיון רב בתחום הגז הטבעי מאז התגלו שדות הגז הראשונים במדינה, בשנת 1948. מומחים משתי המדינות הודו, כי ישראל יכולה ללמוד מניסיונה של הולנד בתחום הגז הטבעי, למשל בהובלה מאובטחת ובטיחותית של גז טבעי, מהשדה לבתי הצרכנים או לתחנת הכוח.

"אין זה הצעד הראשון בשיתוף הפעולה שלנו ובהחלט לא האחרון", אמר שגריר הולנד בישראל, קספר וולדקאמפ. "אנו נחושים לבנות מערכת יחסים ארוכת טווח ומועילה בין ישראל להונלד בתחום זה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן