Skip to content

ליברמן קורא ליוזמה מדינית ישראלית בתגובה ליוזמות הפלסטיניות

השר ליברמן קורא להתמודד עם המתקפה המדינית הפלסטינית "בצורה חכמה ונחושה". לדבריו, "העולם אינו מחכה לנו ומתקדם במהלכים המסכנים אותנו. זו הסיבה שחובה עלינו לנקוט ביוזמה ישראלית ולהציג הצעה ישראלית מסודרת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ, אביגדור ליברמן, קורא לקדם את פני היוזמות הפרו-פלסטיניות בקהילה הבינלאומית, ביוזמה מדינית ישראלית. "לא נקבל תכתיבים מהפלסטינים", אומר השר ליברכמן. "עלינו להציג יוזמה מדינית נגדית".

וכך כותב שר החוץ, בעמוד הפייסבוק שלו הבוקר:

אביגדור ליברמן וג'ון קרי. יוזמה ישראלית נגדית (צילום ארכיון: שחר עזרן)
אביגדור ליברמן וג'ון קרי. יוזמה ישראלית נגדית (צילום ארכיון: שחר עזרן)

"הצעת ההחלטה על "הכרה במדינה פלסטינית וסיום הכיבוש בתוך תקופה של לא יותר משנתיים", שאותה מקדמים הפלסטינים וצפויה לעלות להצבעה מחר במועצת הביטחון של האו"ם, אינה המהלך האנטי-ישראלי היחיד שאותו יבצעו מחר הפלסטינים ותומכיהם. גם הפרלמנט האירופי יצביע מחר על ההצעה להכיר במדינה פלסטינית וכך גם הפרלמנט בלוקסמבורג. בנוסף, בלוקסמבורג יכריע בית הדין לצדק בבקשה להוציא את חמאס מרשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי ובז'נבה תתכנס ועידת החתומות על אמנת ז'נבה – צעד נוסף של הפלסטינים שנועד לנגח את ישראל ולהציגה כמפרת זכויות אדם וכמדינה תוקפנית.

"כל המהלכים הללו, שמצטרפים למהלכים דומים נוספים שחלקם כבר בוצעו ואחרים עתידים להתבצע, הם חלק ממהלך מאורגן ומתוכנן שנועד להעמיד את ישראל בפני עובדות", כותב השר ליברמן. "זוהי מתקפה מדינית שעלינו להתמודד עימה בצורה חכמה ונחושה.

"מדינת ישראל לא תסכים לקבל תכתיבים מהפלסטינים. כל ניסיון של הפלסטינים להסתייע בגורמים בינלאומיים, על-מנת לכפות עלינו את הפתרון הרצוי להם, רק ידרדר את המצב באזור עוד יותר ודינו להיכשל. מדינות אירופה המשתפות פעולה עם הפלסטינים במהלכים הללו משולות למי שמקרב את הגפרור הבוער אל זה שמחזיק בידו את חבית חומר הנפץ. הן אינן עוזרות לאף אחד אלא רק פועלות מתוך אינטרסים פוליטיים וחברתיים פנימיים שלהן, כשהתוצאות הרעות יתרחשו כאן במזה"ת. צעדים חד-צדדיים של הפלסטינים ייענו בצעדים משמעותיים מצד ישראל, בשטח ובזירה הבינלאומית.

"אך בנוסף להתנגדות ולמאמצי הבלימה של המהלכים הללו חובה עלינו גם ליזום", כותב השר ליברמן. "אסור לשבת בחיבוק ידיים ורק לומר למה אנחנו מתנגדים. העדר יוזמה ישראלית תדרדר את מעמדנו בזירה הבינ"ל, תפגע ביחסינו עם ידידותינו בעולם המערבי ולא תאפשר לנו לעמוד על הדברים החשובים לנו. עמידה במקום מסכנת את ישראל.

נתניהו וקרי אתמול ברומא. לא הבטיח וטו (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
נתניהו וקרי אתמול ברומא. לא הבטיח וטו (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

"בעוד אנו כאן עסוקים בשאלות 'הרות גורל' סביב הפיצולים והאיחודים בין הגורמים הפוליטיים השונים, העולם אינו מחכה לנו ומתקדם במהלכים המסכנים אותנו. זו הסיבה שחובה עלינו לנקוט ביוזמה ישראלית ולהציג הצעה ישראלית מסודרת. אני כבר הצגתי את ההצעה שאני סבור שיש לקדם, הסדר אזורי משולב שיסדיר את יחסינו עם מדינות ערב, עם הפלסטינים ועם ערביי ישראל שאני סבור שיביא להסדר יציב עם העולם הערבי והפלסטינים ויחזק את היותה של ישראל מדינה יהודית. אך גם אם כרגע אין רוב בממשלה להצעה זו, חובה עלינו לנקוט ביוזמה כלשהי. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להיות מובלת – אנו חייבים ליזום ולהוביל."

בניגוד לשר החוץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו – שנפגש אתמול ברומא עם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי – לא דיבר על יוזמה מדינית ישראלית אלא רק על תגובה לניסיונות הפלסטינים לכפות הסדר.  "אני מאד מעריך את המאמצים של מזכיר המדינה למנוע הידרדרות באזור", אמר נתניהו בתום פגישתו עם קרי – שנמנע מלהבטיח שארה"ב לא תטיל וטו על הצעות ההחלטה שיעלו לדיון במועצת הביטחון. "אמרתי בפגישה שהניסיונות של הפלסטינים ושל כמה מדינות באירופה לכפות תנאים על ישראל רק ידרדרו את המצב באזור ויסכנו את ישראל ולכן נתנגד לזה בתוקף".

בתוך כך, הנשיא לשעבר, שמעון פרס, נפגש עם שר החוץ הצרפתי לורן פביוס, העורך מרתון פגישות מדיניות על רקע המהלך הצרפתי להצעת החלטה במועצת הביטחון של האו"ם.

פרס הדגיש כי ממשלת ישראל כרגע עומדת בפני בחירות ויש להמתין עם התנעת תהליך מדיני ולא ליצור עובדות בשטח ואמר: "ישראל עומדת כעת בפני בחירות, ניתן לקרב כעת בין הצדדים על מנת להביאם יחדיו בעוד שלושה חודשים לחידוש המשא ומתן".

בהקשר המהלך הפלסטיני, הדגיש פרס כי פתרון עם הפלסטינים חייב להיות בהסכמה ואמר: "ישנה הסכמה רחבה בישראל על פתרון של שתי מדינות לשני עמים ועל הקמת מדינה פלסטינית- אך הפתרון של הסדר מדיני חייב להיעשות בהסכמה של שני הצדדים ולא בדרך חד צדדית. יש קול התומך במשא ומתן גם בצד הפלסטיני ולכן אין מנוס מלחזור לשולחן המשא ומתן- אפשרי לעשות זאת ולהגיע להסכם עם הפלסטינים. רק פתרון שיוסכם במשא ומתן יעניק שלום אמיתי ויציב לשני הצדדים. אין תחליף לביטחון שתי המדינות ולכך ששתי המדינות יחיו בהסכמה זו לצד זו".

1 Comment

  1. גידי
    17 בדצמבר 2014 @ 13:05

    ליברמן קורץ לשמאל …או מרדים אותם ?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן