Skip to content

ישראל רכשה ארבע ספינות סער חדשות מגרמניה

כך גילה הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במסדר הכנפיים בבסיס חצרים. בהתייחסו לתקרית הירי אתמול, ברצועת עזה, אמר נתניהו : "לא נסבול התקפות עלינו, לא מרצועת עזה, לא מן הגולן, לא מגבול הלבנון - משום מקום, ולכן צה"ל הגיב בעצמה, הגיב בעצמה ומיד על הניסיון של ארגוני הטרור להרים ראש בימים האחרונים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל רכשה לפני שלושה ימים ארבע ספינות סער חדשות מגרמניה. כך גילה הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנאומו בטקס מסדר הכנפיים, לרגל סיום קורס הטיס ה-169 במספר. הטקס התקיים בבסיס חיל האוויר בחצרים.

"היום אני שמח לבשר שלפני שלושה ימים הוספנו נדבך חשוב בכוח המגן שלנו", אמר נתניהו. "רכשנו מגרמניה ארבע ספינות סער חדשות, זאת בנוסף על הצוללות שכבר נבנות שם עבור חיל הים. אני מבקש להודות לקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, על המחויבות והסיוע המתמיד לביטחוננו".

צופים במטס. (צילום: חיים צח/לע"מ)
צופים במטס. (צילום: חיים צח/לע"מ)

בהתייחסו לתקרית הירי אתמול, ברצועת עזה, אמר נתניהו : "לא נסבול התקפות עלינו, לא מרצועת עזה, לא מן הגולן, לא מגבול הלבנון – משום מקום, ולכן צה"ל הגיב בעצמה, הגיב בעצמה ומיד על הניסיון של ארגוני הטרור להרים ראש בימים האחרונים. אנחנו רואים בחמאס אחראי על כל הפרה של השקט מרצועת עזה ואנחנו פועלים בהתאם. פעולות המניעה שלנו, פעולות הסיכול שלנו, נעשות במעגל רחב, לעיתים הרחק מגבולותינו. לחיל האוויר יש תפקיד מכריע בביצוע המדיניות הזאת – באוויר, בים וביבשה, חיילינו תוקפים את ארגוני הטרור ומשבשים בשיטתיות אספקת אמצעי לחימה אליהם שנשלחים בעיקר מאיראן ומגרורותיה".

נתניהו הוסיף ואמר: "אנו נחושים למנוע מאויבינו להשיג נשק קטלני שיכול לסכן את ביטחוננו ואנחנו נחושים לעשות הכול כדי למנוע מאיראן, שקוראת להשמידנו גם בימים אלה, מלהשיג נשק גרעיני".

גם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, התייחס לתקרית הירי אתמול: "המאבק לא תם, כפי שנוכחנו רק אתמול ובסוף השבוע שעבר בשתי תקריות אש מרצועת עזה, וזו ההזדמנות לשלוח איחולי החלמה מהירה לחייל שנפצע אתמול. חוסר היציבות דורש מאיתנו להיות ערוכים לכל התפתחות. מדרום ומצפון, מקרוב ומרחוק, ממשיכים חורשי רעתנו לנסות לשבש את חיינו ולפגוע באזרחינו. הם עושים זאת בדרכים שונות, חותרים להרוג בנו ולהתיש אותנו, אך נתקלים בחומה בצורה – בחזית הצבאית ובעורף האזרחי".

יעלון התייחס ברמיזה גם לפרשת המג"ד מגבעתי: "צבא ההגנה לישראל הוא צבא ערכי ומוסרי, שפועל על פי נורמות וקודים ללא פשרות. כשמתגלות חריגות אנו מטפלים בהן במלוא החומרה, מודעים לחשיבות שבטיפוח אמון במפקדים מצד החיילים וההורים השולחים אותם לצה"ל. אנו דורשים מכל מפקד, זוטר ובכיר, להוביל בזכות דוגמא אישית וערכים. לא נתפשר על פחות מכך. מי שיסטה מהדרך לא יהיה איתנו.

"זכרו כי כמפקדים בצה"ל, עיניהם של חיילים תהיינה נשואות אליכם. זכרו כי כאשר תפסעו ברחוב לבושי מדים, עונדים דרגות קצונה ועוטים על חזכם את כנפי הטיס, אתם מייצגים, ומחויבים, לערכי מוסר והתנהגות ייחודיים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן