Skip to content

ליברמן: "הפרקליטות נוהגת בנו יחס של איפה ואיפה"

לטענתו, בעוד הפרקליטות מקפיאה את ההליכים, בתביעה שהגיש אב הבית, של מעון ראש הממשלה, בנוגע ליחסה של משפחת נתניהו אליו - דווקא בנוגע ל'ישראל ביתנו' יש לחץ להאיץ ולהרחיב את החקירה. "אני מכיר את פרקליט המדינה שי ניצן, מעריך ומכבד אותו ואני מקווה לשמוע ממנו הסבר מניח את הדעת לעניין", אומר ליברמן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, טוען כי הפרקליטות נוהגת במפלגתו מנהג של איפה ואיפה, בהשוואה לדרך שבה נהגה בעניין התביעה המתוקשרת שהגיש מני נפתלי, נגד משרד ראש הממשלה.

"יחס של איפה ואיפה". ליברמן (צילום: רפי מיכאלי)
"יחס של איפה ואיפה". ליברמן (צילום: רפי מיכאלי)

"ראינו ידיעות בתקשורת על כך שבקרוב יהיו עוד מאות נחקרים ועצורים", אומר ליברמן. "מדובר במהלך מתוכנן ומתוזמן היטב, בחקירה שמתואמת לחלוטין עם לוח הזמנים של מערכת הבחירות כדי שיהיו עוד מעצרים ועוד הדלפות, מכוונות ומגמתיות, עד ליום האחרון של מערכת הבחירות, כשהצד השני מנוע מלהגיב.

"זה מעורר הרבה שאלות ותהיות", אומר יו"ר "ישראל ביתנו". "מה שצורם במיוחד הוא האיפה ואיפה שנוהגת הפרקליטות: ראיתי את עמדת הפרקליטות, את דבריה של המשנה לפרקליטת מחוז ירושלים בעניין התביעה שמנהל מני נפתלי נגד משרד ראש הממשלה, לפיהם 'בתקופה זו של בחירות מתחייבת זהירות מוגברת שלא יעשה שימוש בהליך משפטי למטרות שונות, זרות להליך, ובכלל זה השפעה על מהלכים פוליטיים'. אבל דווקא בנוגע ל'ישראל ביתנו' יש לחץ להאיץ ולהרחיב את החקירה. אני מכיר את פרקליט המדינה שי ניצן, מעריך ומכבד אותו ואני מקווה לשמוע ממנו הסבר מניח את הדעת לעניין. אני תומך בגישתה של המשנה לפרקליטת מחוז ירושלים וסבור שכפי שראוי לדחות לאחר הבחירות את המשפט בנוגע לתביעתו של מני נפתלי כך היה ראוי לנהוג גם בנוגע לחשיפת חקירה זו".

בתגובה אומרת התנועה למען איכות השלטון בישראל: "מבישה העובדה, כי השר ליברמן במקום להוציא הודעה המגנה בחריפות את  מהמעשים החמורים המיוחסים לבכירי מפלגתו ולהבהיר כי ככל שיתאמתו החשדות הם יורחקו משורות המפלגה ולהביע תמיכה במערכת אכיפת החוק ובחשיבות מיגור שחיתויות, הרי שהוא תוקף את מערכת אכיפת החוק ומעלה טענות כנגד תזמון החקירות. אין זמן טוב לשחיתות והמלחמה בה צריכה להיות נחרצת ומתמדת, וטוב עשו גורמי אכיפת החוק שלא נתנו לבחירות שהוקדמו לסכל את אכיפת החוק.התנועה מבקשת לחזק את ידי המשטרה והפרקליטות וקוראת להם שלא להירתע ממיצוי החקירה להגנה על שלטון החוק, על כספי הציבור ועל טוהר המידות בשירות הציבורי."

דבריו של ליברמן נאמרו בתגובה לבקשת הפרקליטות, לדחות את תחילת משפטו של אב הבית לשעבר בבית ראש הממשלה, מני נפתלי, עד אחרי הבחירות בחודש מרס. הדיון הראשון נקבע כבר מזמן ל-8 בינואר 2015, כחודשיים לפני הבחירות. בבקשת הדחייה נאמר: "בתקופה זו של בחירות, מתחייבת זהירות מוגברת שלא יעשה שימוש בהליך המשפטי למטרות שונות, זרות להליך, ובכלל זה השפעה על מהלכים פוליטיים".

1 Comment

  1. שפתי כהן-יגאל כהן
    28 בדצמבר 2014 @ 16:33

    איזה הצדקה יש לפרקליטות להפסיק משפט נגד מי שאינה מועמדת בבחירות כלל וכלל, אלא אם כן הם מאשרים ששרה היא ראשת הממשלה על דעת הבגצ והבדצ וכנופיית שלטון החוקן.
    שימו לב.
    במקום ששרה תבקש מה שלא מגיע לה והפרקליטות יגיבו לחיוב או שלילה.
    שרה כפתה עליהם להתבזות ולבקש הם להפסיק.
    כי הפכתם לראש משפט ופרי צדקה ללענה, אללה ילענכום מן מחכמה ומן שעאב.
    יוחזר הסולטן הטורקי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן