Skip to content

1.7 מיליון פלסטינים ברצועת עזה חיים כמעט ללא חשמל

תחנת הכוח העזתית פועלת לסירוגין ומסוגלת לספק שש שעות של אנרגיה ליממה. הדלק ממצרים כמעט לא זורם ודלק מוברח במנהרות מהווה היום את עיקר עיסוקן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תחנת הכוח העזתית פועל לסירוגין ומסוגלת לספק שש שעות של אנרגיה ליממה. הדלק ממצרים כמעט לא זורם ודלק מוברח במנהרות מהווה היום את עיקר עיסוקן

מאת אליק מאור

תחנת הכוח בעזה, שמספקת יותר משני שלישים מתצרוכת החשמל ברצועה, הפסיקה לעבוד אתמול (רביעי), ופועלת לסירוגין. מלאי הדלק כמעט אזל ונותרו כמה מאות אלפי ליטרים בלבד. 1.7 מיליון פלסטינים שרויים בחשכה בשעות הלילה ונאלצים להתמודד עם הקור באמצעי חימום אחרים.

 (צילום: סוכנות הידיעות הפלסטינית)
החמאס מאשים את ישראל במחסור (צילום: סוכנות הידיעות הפלסטינית)

חברת החשמל, שמנוהלת על ידי החמאס, מסרה כי נכון לעכשיו היא יכולה לפעול למשך שש שעות במהלך היום בלבד. הסיבה לכך נעוצה באספקת הנפט ממצרים, שהופסקה כמעט כליל לנוכח בעיות האנרגיה הקשות גם במצרים. כדי שהתחנה תוכל לעבוד היא זקוקה ל-600 אלף ליטר נפט ליום, שאין ברשותה.

לדברי מקורות בעזה, התחנה קיבלה החל ביום חמישי שעבר ועד אתמול 340 אלף ליטר בלבד ומכאן המחסור החמור. "אנו מצטערים להודיע שלא נוכל לספק חשמל לבתי חולים, תחנות שאיבת מים ושאר הצרכים החיוניים למחייה", אמר אבו אל עמרין, מנהל המידע ברשות האנרגיה בעזה. הוא קרא למצרים להיענות בדחיפות  לצרכים המיידים בעזה.

מקומיים דיווחו, כי עיקר הברחות  במנהרות עוסקות כיום בדלק המגיע ממצרים עם מיכליות, שמעבירות באמצעותן דלק לתושבי עזה. ישראל מספקת לפחות 35 אחוז מתצרוכת החשמל בעזה וזו לא הופסקה. החמאס מצידו הפנה בתקשורת אצבע מאשימה לעבר ישראל כאחראית למשבר האנרגיה בכך שסגרה וצמצמה בינואר 2010 את הזרמת הדלק לעזה. לעומת זאת, בתקשורת הערבית צוטט בהרחבה פעיל וחוקר זכויות האדם בעזה, מוסטפה איברהים, שאמר כי זהו החמאס, שכשל כישלון חרוץ בבניית רשת ביטחון לאנרגיה בעזה.

מתוך עזה בוקעים היום קולות הגנראטורים הפרטיים, שמופעלים כמעט בכל מקום על מנת להמשיך את חיי העסקים והיום יום ברצועה. גורם בעזה אמר היום, כי החמאס מוצא את עצמו בבעיה קשה, במיוחד בחמשת הימים האחרונים, בהם הוא נלחם בישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן