Skip to content

אחרי התבוסה במועה"ב: אבו מאזן מבקש להצטרף לביה"ד הבינלאומי

נתניהו בתגובה: "ננקוט בצעדי תגובה ונגן על חיילי צה״ל - הצבא המוסרי בעולם. גם את הניסיון הנוסף הזה לכפות עלינו תכתיבים נהדוף כפי שהדפנו את הפנייה הפלסטינית למועצת הביטחון של האו״ם". ליברמן: "אבו-מאזן יכול לחתום על איזו אמנה שהוא רוצה,היחידים שמבצעים פשעי מלחמה בסכסוך כאן הם הפלסטינים עצמם,שאחראים לטרור רצחני נגד תינוקות, ילדים,נשים וגברים, ללא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, חתם הערב על שורת אמנות של ארגונים בינלאומיים ובהם בית הדין הבינלאומי בהאג. אבו מאזן עשה זאת, במהלך ישיבת ההנהגה הפלסטינית ברמאללה, לאחר שנכשל בניסיונו להשיג רוב במועצת הביטחון של האו"ם, להצעת ההחלטה שהגיש.

רוצה להצטרף לביה"ד הבינלאומי. אבו מאזן (צילום: נירה ידין)
רוצה להצטרף לביה"ד הבינלאומי. אבו מאזן (צילום: נירה ידין)

המדובר ב-20 מוסדות בינלאומיים ופרוטוקולים – ובהם אמנת רומא, שסוללת את הדרך בפני הפלסטינים להצטרפות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. משמעות ההצטרפות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג: הפלסטינים יוכלו להגיש תביעות נגד ישראל. זאת, כמובן, בתנאי והצטרפות הפלסטינים תאושר.

אמנות ומסמכים נוספים שעליהם חתם אבו מאזן: האמנה נגד הפצת נשק גרעיני, האמנה לזכויות האישה, אמנה בנוגע לאי התיישנות של פשעי מלחמה, אמנה נגד שימוש בפצצות מצרר, פרוטוקול להתחייבות לחקור ושפוט פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות – ועוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "מי שצריך לחשוש מבית הדין הבינלאומי בהאג זאת הרשות הפלסטינית שנמצאת בממשלת אחדות עם חמאס, ארגון טרור מוצהר שכמו דאע״ש מבצע פשעי מלחמה.

"ננקוט בצעדי תגובה ונגן על חיילי צה״ל – הצבא המוסרי בעולם", אמר נתניהו. "גם את הניסיון הנוסף הזה לכפות עלינו תכתיבים נהדוף כפי שהדפנו את הפנייה הפלסטינית למועצת הביטחון של האו״ם".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, הגיב בעמוד הפייסבוק שלו: "אבו-מאזן יכול לחתום על איזו אמנה שהוא רוצה,היחידים שמבצעים פשעי מלחמה בסכסוך כאן הם הפלסטינים עצמם,שאחראים לטרור רצחני נגד תינוקות, ילדים,נשים וגברים, ללא אבחנה, במשך מאה השנים האחרונות. את זה גם שופט חרש, עיוור ואילם יודע. לכן שאבו-מאזן לא יאיים עלינו, המדינה עם הצבא המוסרי ביותר בעולם!"

[related-posts]

1 Comment

  1. גידי
    2 בינואר 2015 @ 6:37

    איזה שטויות לומר "צבא מוסרי" צבא ומוסר לא הולכים ביחד. לדעתי לנו צבא חזק מקצועי ויעיל ,שמופעל בשיקול דעת כדי לנצח .
    הפלסטינים שלא מכירים בנצחון יהודים במלחמת העצמאות, ממשיכים את מלחמת 48 כדי לשנות את תוצאות. הם עושים זאת פעם באינטיפאדה ומתאבדים,ופעם באום ובהאג.אין להם כוונה להגיע להסכם.הם חיים את העבר השנאה והבורות.ככאלה אין להם ולנו עתיד משותף.
    אבו מאזן כמו ערפאת בונים על השמאל ההזוי שיפורר את המדינה ויחליש אותה .זאת במימון ארופי, ע"י התקשורת וארגונים הזויים ומזיקים כמו בצלם והקרן החדשה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן