Skip to content

סופית: פייגלין וחוטובלי – בחוץ; בצמרת – ארדן ואדלשטיין

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ניצח כצפוי את דני דנון בהתמודדות וקיבל 75 אחוזים מן הקולות. דנון קיבל 19 אחוזים. נתניהו בתגובה: "הוכחנו לאזרחי ישראל שהדמוקרטיה בליכוד הרבה יותר חזקה מהדיקטטורה של מפלגות אווירה שקמות ונופלות כפטריות אחר הגשם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההפתעה גדולה בבחירות הפנימיות לליכוד: ח"כ משה פייגלין נדחק למקום לא ריאלי ויצטרך לראות את הכנסת הבאה מבחוץ. גם ציפי חוטובלי נדחקה למקום לא ריאלי. הפתעה נוספת היא במיקומו הגבוה של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין. בעוד הציפיה הייתה להתמודדות בין גלעד ארדן לישראל כץ, על המקום השני – הצליח אדלשטיין להגיע למקום השני אחרי השר גלעד ארדן. אחריהם בצמרת הרשימה: השר ישראל כץ, ח"כ מירי רגב והשר סילבן שלום.

לוח התוצאות כפי שצולם לקראת סיום הספירה
לוח התוצאות כפי שצולם לקראת סיום הספירה

ואלו התוצאות הסופיות בפריימריז של הליכוד: במקום הראשון – בנימין נתניהו. אחריו לפי הסדר: גלעד ארדן, יולי אדלשטיין, ישראל כץ, מירי רגב, סילבן שלום, משה (בוגי) יעלון, זאב אלקין, צחי הנגבי, דני דנון, מקום 11 – שיבוץ של ראש הממשלה, יריב לוין, יובל שטייניץ, גילה גמליאל, אופיר אקוניס, דוד ביתן (מחוז השפלה), חיים כץ, ג׳קי לוי (מחוז גליל ועמקים), יואב קיש, מועמד מחוז דן, אבי דיכטר, דוד אמסלם (מחוז ירושלים), מיקי זוהר (מחוז נגב), מקום 23 – שיבוץ רה"מ, איוב קרא (המגזר הלא יהודי), נאווה בוקר (משוריין לאישה חדשה), ציפי חוטובלי במקום ה-26 ונגוסה אברהם (עולה חדש). משה פייגלין נדחק הרחק מאחור למקום ה-36.

בחוץ? ח"כ משה פייגלין - האם יהפוך להפתעת הפריימריז? (צילום: דן בר דוב)

בחוץ? ח"כ משה פייגלין – האם יהפוך להפתעת הפריימריז? (צילום: דן בר דוב)
בחוץ? ציפי חוטובלי. (צילום: דן בר דוב)
בחוץ? ציפי חוטובלי. (צילום: דן בר דוב)

כצפוי, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ניצח בפער גדול בהתמודדות מול דני דנון. נתניהו גרף 75 אחוזים מהקולות, דנון קיבל כ-19 אחוזים. השאר שילשלו לקלפי פתקים לבנים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיבח היום את הרשימה. "אני שמח לומר לכם שלפי התוצאות שמסתמנות בשעה הזו של הבוקר, נראה שהליכוד בחר רשימה מעולה, לפי כל הסימנים", אמר נתניהו. "הוכחנו לאזרחי ישראל שהדמוקרטיה מנצחת את הדיקטטורה, הדמוקרטיה בליכוד הרבה יותר חזקה מהדיקטטורה של מפלגות אווירה שקמות ונופלות כפטריות אחר הגשם".

בראיון לגלצ התייחס היושב ראש דנון לדברים. "למרות שכביכול לא היה שום מתח, מסתמן שראש הממשלה ניצח", אמר דנון. הוא גם התייחס לקולות שקיבל כמועמד לראשות המפלגה: "בקלפיות קטנות האחוזים שאני מקבל הם גדולים, בקלפיות הגדולות האחוזים שראש הממשלה מקבל הם הרבה יותר גבוהים. ולכן הניצחון שלו בשלב הזה מובטח, ואני לא רואה שום שינוי".

הגברת הראשונה של הליכוד - מירי רגב (צילום: דן בר דוב)
הגברת הראשונה של הליכוד - מירי רגב (צילום: דן בר דוב)

"ביישובים קטנים ובפריפריה התוצאות שלי יותר טובות", הוסיף. על דרכו במפלגה אמר: "אני יכול לומר היום שאני בעזרת ה' אהיה בעשירייה הראשונה". דנון התייחס גם לרשימה שתתגבש. "ההערכה שלי היא שנהיה רשימה מאוד דומה לרשימה הקיימת, למעט נציגים מהפריפריה שייכנסו ובצדק לכנסת".

על הבחירות לכנסת מבחינתם המפלגה אמר דנון: "זה לא בחירות שניצחנו אותם והם בכיס שלנו. צריך לעבוד קשה, לחדד מסרים, ואני מקווה שננצח".

הפתעה בצמרת: יולי אדלשטיין (צילום ארכיון: ציפי מנשה)
הפתעה בצמרת: יולי אדלשטיין (צילום ארכיון: ציפי מנשה)

חבר הכנסת משה פייגלין, שלא רץ הפעם, כמדי שנה, לראשות הרשימה הסביר בגלצ את המעשה. "החלטתי פשוט לצבור כוח לפעם הבאה ולעשות את זה כמו שצריך, ולהתמודד עוד פעם על הרשימה לכנסת", אמר פייגלין בגלצ. על חבריו במפלגה אמר פייגלין: "אין לי שום רשימות חיסול, לא היה חבר כנסת אחד שאמרתי לא לבחור בו". הוא הוסיף: "אני רוצה לקוות ולהאמין שמקומי בכנסת יישמר ואזכה לשרת את עמי באמונה כפי שניסיתי בשנתיים האחרונות לעשות".

גם חברת הכנסת גילה גמליאל התייחסה בגלצ ליום הפריימריז הארוך. על מקומן של נשים ברשימת המפלגה, והמאבק אולי על מקומות אלו, אמרה גמליאל: "קראתי במשך הקמפיין להבציע לכל הנשים של הליכוד. לא ראיתי בזה שום קרב". היא הוסיפה: "אני רוצה להיכנס למקומות הריאליים ומבחינתי המיקום הוא ממש לא רלוונטי".

ממטה הרצוג ולבני נמסר על רשימת הליכוד המסתמנת: "הפנים והשמות ברשימת הליכוד הם אותם פנים ושמות שהובילו את המדיניות של ממשלת ישראל והביאנו עד הלום, למצב שבו העוני מחריף, ישראל יותר ויותר מבודדת וזוגות צעירים אינם מסוגלים לרכוש דירה. מי שחושב שכך המדינה צריכה להמשיך להתנהל ימצא ברשימה הזו נציגים מתאימים. לעומת זאת, כל מי שחושב שמדינת ישראל זקוקה לשינוי עמוק בסדרי העדיפויות  ולרוח חדשה שתוביל מדיניות חדשה ותקבל החלטות למען רווחתם של כלל אזרחי ישראל – מבין שהליכוד הפנה לו עורף, ויצטרף למחנה ציוני גדול, שמביא בשורה ותקווה אמיתית. הרשימה בראשות הרצוג ולבני תביא בשורה חברתית ותחלץ את ישראל מבידוד מדיני, שפוגע באופן קשה בביטחון, בכלכלה וברווחה של האזרחים".

יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד, הגיב על תוצאות הפריימריז בליכוד, בהופיעו בכנס ראשי מטות של מפלגתו ואמר כי מפלגת הליכוד של היום מביישת את הערכים ואת הדמויות שעל בסיסם הוקמה: "אתמול היו פריימריס בליכוד – יש לכם ספק, יש למישהו ספק, שבגין לא היה נבחר אתמול בפריימריז בליכוד? הם היו זורקים אותו הביתה", אמר לפיד. "הליכודניקים הוותיקים מתביישים. אדוני ראש-הממשלה, הליכודניקים של פעם, של בגין, לא מבינים מה קרה למפלגה שלהם. הם לא מבינים את הנהנתנות הזו, את הניתוק המוחלט מהעם. הם לא מבינים למה המדינה צריכה להחזיק לך שלושה בתים. הם לא מבינים למה יו"ר המפלגה של שמיר ובגין לא יכול לטוס ללונדון, חמש שעות טיסה, אם לא מסדרים לו מיטה במטוס. זה לא הליכוד. זו ירידה מהפסים. זו שחיתות". במקום לנהל את הכלכלה, במקום לנהוג באחריות- 'שימנתם' במיליארדים ראשי רשויות מהליכוד, וקומבינטורים מהליכוד,וחברי מועצה מהליכוד, וראשי סניפים מהליכוד וראשי ישיבות וועדי עובדים".

ח"כ תמר זנדברג הגיבה על תוצאות הבחירות בליכוד: "שתיים מעשרים. מסתמן שיהיו רק שתי נשים בעשרים המועמדים הראשונים לרשימת הליכוד. אשה אחת על כל תשעה גברים. אין שריון, אין הקפצה, אין ייצוג ואין קידמה. תגידו ש״הטובים נבחרים״ ומה זה משנה. באמת? אז איך זה שכל הטובים גברים? מקרה? לא נראה לי.

"מפלגת שלטון שמרשה לעצמה לחיות לפי סטנדרטים שהיו מתקבלים אולי לפני עשרים שנה, מפלגת שלטון שמרשה לעצמה לא לייצג יותר ממחצית מהאוכלוסייה, מפלגת שלטון שמתיימרת להיות מתקדמת ודמוקרטית, אבל שבמציאות היא מועדון גברים סגור, כנראה שלא הולכת להמשיך להיות מפלגת שלטון. ב17 במרצ".

[related-posts]

2 Comments

  1. גידי
    2 בינואר 2015 @ 6:20

    כל אדם ישר רואה שיש לליכוד נבחרת מנצחת ,בלי פיגלין וקיצוניים יש לביבי סיכוי מצוין.

  2. דני
    1 בינואר 2015 @ 10:03

    אבוי לנו אם הליכוד תיבחר לקדנציה נוספת. משמעות הדבר שמירי רגב תהיה שרת החינוך הבאה!

    בימים כאלה, חייבים את יש עתיד כדי לבלום את הטירוף של הימין המשתולל

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן