Skip to content

נתניהו תובע דחיית בקשת הרש"פ, להצטרף לביה"ד בהאג

נתניהו כינס דיון מיוחד בלשכתו בתל אביב, מבלי לזמן את שר החוץ, אביגדור ליברמן. "אנחנו מצפים מבית הדין הבין-לאומי לדחות על הסף את הפנייה הצבועה של הרשות הפלסטינית, מן הטעם שהרשות הפלסטינית איננה מדינה", אמר נתניהו בדיון. "הרשות הפלסטינית היא ישות שמקיימת ברית עם ארגון טרור, החמאס, שמבצע פשעי מלחמה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו דורש מבית הדין הבינלאומי בהאג, לדחות על הסף את בקשת הרשות הפלסטינית להצטרף לאמנה שתאפשר לו לעתור לבית הדין.

ראש הממשלה בדיון על הצטרפות הרש"פ לאמנות הבינלאומיות (צילום: חיים צח/לע"מ)
ראש הממשלה בדיון על הצטרפות הרש"פ לאמנות הבינלאומיות (צילום: חיים צח/לע"מ)

ראש הממשלה כינס אחר הצהריים, בלשכת ראש הממשלה בקריה בתל-אביב, דיון בנושא הצטרפות הרשות הפסטינית לאמנות הבינלאומיות – ובראשן אמנת רומא. לדיון זימן ראש הממשלה את שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, היועץ לביטחון לאומי יוסי כהן, פקידים בכירים ממשרדי הממשלה השונים ובכירים בשב"כ ובצה"ל – אך לא את שר החוץ, אביגדור ליברמן.

בסיום הדיון אמר ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו מצפים מבית הדין הבין-לאומי לדחות על הסף את הפנייה הצבועה של הרשות הפלסטינית, מן הטעם שהרשות הפלסטינית איננה מדינה. היא ישות שמקיימת ברית עם ארגון טרור, החמאס, שמבצע פשעי מלחמה, ומדינת ישראל היא מדינת חוק עם צבא מוסרי ששומר על כל החוקים הבינלאומיים".

עוד אמר ראש הממשלה: "אנחנו נגן על חיילי צה"ל כמו שהם מגנים עלינו".

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, חתם אמש על שורת אמנות של ארגונים בינלאומיים ובהם בית הדין הבינלאומי בהאג. אבו מאזן עשה זאת, במהלך ישיבת ההנהגה הפלסטינית ברמאללה, לאחר שנכשל בניסיונו להשיג רוב במועצת הביטחון של האו"ם, להצעת ההחלטה שהגיש.

המדובר ב-20 מוסדות בינלאומיים ופרוטוקולים – ובהם אמנת רומא, שסוללת את הדרך בפני הפלסטינים להצטרפות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. משמעות ההצטרפות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג: הפלסטינים יוכלו להגיש תביעות נגד ישראל. זאת, כמובן, בתנאי והצטרפות הפלסטינים תאושר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן