Skip to content

האיחוד האירופי מגנה את הקפאת העברת הכספים לרש"פ

בהודעה שפרסמה אחר הצהריים, הממונה על יחסי החוץ באיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, נאמר כי החלטת ישראל, שלא להעביר את כספי המסים לרשות הפלסטינית, סותרת את מחויבותה של ישראל לפרוטוקול פריז, שנחתם בנושא בין הצדדים ב-1994. גם ארה"ב גינתה את ההחלטה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האיחוד האירופי מגנה בחריפות, את הפסקת העברת כספי המסים שישראל גובה מתושבי הגדה, עבור הרשות הפלסטינית.

מותחת ביקורת. מוגריני (צילום: ויקיפדיה)
מותחת ביקורת. מוגריני (צילום: ויקיפדיה)

בהודעה שפרסמה אחר הצהריים, הממונה על יחסי החוץ באיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, נאמר כי "הצעדים שבהם נקטו הפלסטינים והישראלים עלולים להחמיר את המצב המתוח ממילא בשטח ועלולים להרחיק את פתרון באמצעות המו"מ". עוד אומרת מוגריני כי החלטת ישראל, שלא להעביר את כספי המסים לרשות הפלסטינית, סותרת את מחויבותה של ישראל לפרוטוקול פריז, שנחתם בנושא בין הצדדים ב-1994. מוגריני אומרת עוד כי "רשות פלסטינית יעילה שמחויבת לשלום היא מרכיב מפתח בהגעה לפתרון שתי המדינות".

גם ארה"ב מתחה ביקורת על החלטת ישראל. אמש אמרה דוברת הסטייט דיפרטמנט, ג'ן סאקי, כי ההקפאה של העברת ההכנסות, היא פעולה שתגביר את המתיחות. "אנו מתנגדים לכל פעולה שמעלה את המתיחות ואנו קוראים לשני הצדדים להימנע מפעולות כאלה", אמרה. עם זאת הדגישה סאקי שארה"ב מתנגדת להצטרפות הפלסטינים לבית הדין בהאג ואמרה, שלמאמצי הרשות להצטרף לגוף זה "עלולות להיות השלכות על הסיוע האמריקאי" לרשות.

על ההחלטה להקפיא את העברת הכספים לרשות נמתחה גם ביקורת מבית. נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין מתח אתמול ביקורת על החלטת ישראל להשעות את העברת כספי המסים לרשות הפלסטינית. "אין בצעד הזה תועלת – לא לישראל ולא לפלסטינים", אמר ריבלין במפגש עם שגרירים בירושלים. הנשיא הדגיש כי גישתה של הרשות, השוללת משא-ומתן ישיר עם ישראל, מצדיקה להטיל עליה עיצומים, אך אלה חייבים להיות תואמים את האינטרס הישראלי.

1 Comment

  1. דן
    6 בינואר 2015 @ 18:24

    ישראל צריכה לקשור את אי העברת הכספים עם החוב של הרש"פ לחברת החשמל מיליארד וחצי שזה פי 3 מכספי המיסים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן