Skip to content

יואב גלנט הצטרף למפלגתו של כחלון: "מנהיגות נמדדת במעשים"

גלנט התייחס גם לפרשת הקרקעות ביישובו, עמיקם: "בראייה לאחור אני מצר על כך ויודע כי לא על כך צריכים הדברים להתרחש", אמר גלנט. "נעשו שגיאות, גם שלי, והיום הייתי נוהג אחרת. אני לא עוסק בעבר, שמתי את הדברים מאחורי ואני נושא עיני לעתיד. תחושת האחריות שלי ואהבתי לעם ולארץ הביאו אותי למפלגה. אני רוצה להחזיר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האלוף במיל' יואב גלנט, לשעבר מפקד פיקוד דרום, הצטרף הערב למפלגת כולנו בראשות משה כחלון: "אני רוצה להוביל לצד משה כחלון מבצע גדול – להחזיר את הביטחון הכלכלי לאזרחי ישראל"", אמר גלנט. עם זאת, לא שכח להזכיר את פרשת הקרקעות ביישובו עמיקם, שמנעה ממנו בסופו של דבר את הרמטכ"לות.

"ללא ביטחון לא תיתכן יציבות כלכלית". משה כחלון ויואב גלנט (צילום: תמיר ברגיג)
"ללא ביטחון לא תיתכן יציבות כלכלית". משה כחלון ויואב גלנט (צילום: תמיר ברגיג)

"בראייה לאחור אני מצר על כך ויודע כי לא על כך צריכים הדברים להתרחש", אמר גלנט. "נעשו שגיאות, גם שלי, והיום הייתי נוהג אחרת. אני לא עוסק בעבר, שמתי את הדברים מאחורי ואני נושא עיני לעתיד. תחושת האחריות שלי ואהבתי לעם ולארץ הביאו אותי למפלגה. אני רוצה להחזיר את הביטחון הכלכלי לאזרחי ישראל ולהחזיר את האמונה ביכולתנו בחברה הישראלית".

גלנט סיפר כי ההצטרפות לחיים הפוליטיים לא נשקלה על ידיו בעבר וכי רק בקיץ האחרון החלה התלבטות ארוכה ובסופה הבנה והחלטה: "35 שנים במדים, בשירות מדינת ישראל, אינן פוטרות אותי מן האחריות. השליחות שלי טרם הושלמה.  באתי לכאן הערב כדי להודיע על הצטרפותי ל'כולנו', בראשותו של משה כחלון, מתוך רצון לנסות ולתרום מניסיוני לטובת מדינת ישראל ואזרחיה. אני עושה זאת באהבה, לטובת כולנו.  משוואת החוסן הלאומי הישראלי נשענת על שלושה אדנים – בטחון, כלכלה יציבה וצומחת, וחברה איתנה – אלו גורמים התלויים ומשפיעים זה על זה בכל הרבדים: ללא ביטחון לא תיתכן יציבות כלכלית וללא סולידריות חברתית לא יתקיים תהליך הולם של התגייסות ונשיאה בנטל בשעת קרב".

גלנט אמר כי עפ"י תפיסתו הביטחונית, מול אויב וטרור הבא להרוג נשים, ילדים וגברים ללא הבחנה, לא תהיינה פשרות. "חיינו אינם הפקר, נכה ונרדוף את מבקשי נפשנו", אמר. "סביבנו מתחוללת סערה. אבל לצד הסיכונים נוצרות גם הזדמנויות – העולם הערבי המתון רואה, כמונו, בקיצוניות האיסלמיסטית איום חמור וסכנה ליציבות. לפיכך, לצד ההגנה הבלתי מתפשרת על ישראל ואזרחיה חובתנו לתור בעת הזו אחר כל הזדמנות כדי ליצור בריתות והסכמים, גלויים וסמויים, עם שכננו . לפני אלו, ראוי כי ניטיב להוקיר את ידידותם ומחויבותם של בעלי בריתנו – ארה"ב הייתה ועודנה משענתנו האסטרטגית העיקרית. הגיבוי האמריקאי הינו מפתח לכל מהלך לאומי רב חשיבות: מדיני, בטחוני וכלכלי, אין תחליף עבורנו למערכת היחסים והקשרים הייחודית ורבת השנים עם ארה״ב וראוי כי נתייחס אליה בתבונה ובזהירות".

גלנט סיפר כי בחר להשתלב במפלגת "כולנו" ולהזדהות עם דרכו של משה כחלון, שמנהיגותו נמדדת במעשים ובביצועים – ולא בדיבורים. "נולדתי ביפו כבן להורים שהגיעו לכאן כדי למצוא מפלט מאימי המלחמה ההיא ולהגשים את חלום הדורות – הקמת מדינה ליהודים. אבי הגיע ארצה כמתנדב בן 17 ולחם במלחמת השחרור בשורותיה של יחידת החוד – שועלי שמשון. אמי ומשפחתה הגיעו על סיפונה שלספינת המעפילים אקסודוס, גורשו ושבו כדי להגשים חלום ולהקים מדינה. הצורך בצמצום פערים ובשיפור מצבן שלאוכלוסיות חלשות אינו זר לי. כמי שגדל בתנאים בסיסיים ובמשך רוב חייו פיקד על חיילים המגיעים מכל רובדי החברה, אני חושב כי חובתנו לפעול לצמצום הפערים וליצירת מערכת תגמול הוגנת אשר תאפשר לכל אזרח להתקיים בכבוד", אמר גלנט. "ראיתי לצערי, לא אחת,  לוחמים החוזרים מקרב אל בית קר ואל מקרר ריק – לכך אסור להסכים, הם מגינים עלינו ואנחנו מצווים לשמור עליהם".

יו"ר מפלגת "כולנו", משה כחלון, הציג במסיבת העיתונאים שהתקיימה הערב בכפר המכביה, את האלוף (מיל.) יואב גלנט, כגיבור ישראל. "אתם ודאי שואלים מה עושה גיבור ישראל במפלגה חברתית כלכלית", אמר. "התשובה פשוטה: שנינו מאמינים בכל ליבנו שבלי חוסן פנימי לא יהיה חוסן לאומי. ללא חוסן פנימי לא יהיה חוסן לאומי. ושלא יבלבלו אתכם, הבחירות הקרובות הן לא בין ימין ושמאל הבחירות האלה הן בין מי שמדבר לבין מי שעושה.

"ראשי המפלגות חוזרים לימין ושמאל בגלל הכישלון הצורב שלהם לטפל במצוקת בדיור, ביוקר המחייה ובפערים החברתיים. אבל עם ימין ושמאל לא קונים במכולות או משלמים משכנתא. גלנט פה כי הוא מבין שביטחון זה קודם כל סולידריות, ביטחון זה אחוות לוחמים.  גלנט פה כי הוא יודע שמנהיגות נבחנת במעשים ולא בדיבורים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן