Skip to content

גינוי להודעת ביה"ד בהאג, כי יפתח בחקירה ראשונית נגד ישראל

נתניהו: "זאת שערורייה"; ליברמן: "נפעל בזירה הבינ"ל, כדי לפרק את ביה"ד הבינלאומי בהאג"; הרצוג ולבני: "ממשלה בראשותנו תעמוד בנחרצות נגד כל צעד חד צדדי של הרשות הפלסטינית ותיאבק בנחישות כנגד ההליכים בביה"ד הבינלאומי בהאג"; ארה"ב: "זו אירוניה טרגית שישראל, שטרוריסטים ירו אלפי רקטות לעבר אזרחיה, היא שנבדקת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גינוי בישראל, מקיר אל קיר – החל מראש הממשלה ושר החוץ וכלה בראשי "המחנה הציוני" יצחק הרצוג וציפי לבני – להודעת בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, כי הוא יפתח ב"חקירה ראשונית" של חשדות לפשעי מלחמה מצד ישראל נגד הפלסטינים. גם ארה"ב מגנה במילים חריפות ביותר את ההודעה.

בית הדין הודיע עוד כי בהמשך החקירה יוחלט אם הממצאים הראשוניים יובילו לחקירה מלאה של פשעי מלחמה, שבוצעו לכאורה על ידי הצד הישראלי או הצד הפלסטיני.

בניין ביה"ד הבינלאומי הפלילי בהאג (צילום ויקיפדיה)

בניין ביה"ד הבינלאומי הפלילי בהאג (צילום ויקיפדיה)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר: "זאת שערורייה שימים ספורים אחרי שטרוריסטים טבחו ביהודים בצרפת, התובעת הכללית של בית הדין הבינלאומי פותחת בבדיקה נגד מדינת היהודים, וזאת בגלל שאנחנו מגנים על אזרחינו מפני החמאס, ארגון טרור שנמצא בברית עם הרשות הפלסטינית, ושפושעי המלחמה שלו ירו אלפי טילים לעבר אזרחי ישראל. לצערי זה הופך את בית הדין לחלק מהבעיה ולא לחלק מהפתרון".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר בתגובה להחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג, כי מדובר בהחלטה שערורייתית שכל מטרתה היא לנסות ולפגוע בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני הטרור. 

ליברמן אמר עוד, כי אותו בית דין – שלאחר יותר מ-200 אלף הרוגים בסוריה לא מצא לנכון להתערב בנעשה שם, או בלוב או במקומות אחרים – מוצא לנכון ״לבחון״ את הצבא המוסרי בעולם, בהחלטה שכולה נובעת משיקולים פוליטיים אנטי-ישראלים. "גם המשוואה שכביכול 'בוחנת' את שני הצדדים היא כסות למטרה של פגיעה בישראל משום שברור שכלל לא ניתן לשים באותה משוואה את צה״ל, שעושה הכל על-מנת שלא לפגוע בחפים מפשע לעומת ארגוני הטרור שיורים מתוך אזורי אוכלוסיה אזרחית על-מנת לפגוע באוכלוסיה אזרחית.

הרצוג ולבני (בתמונה עם שר החוץ הספרדי): "ממשלה בראשותנו תיאבק בנחישות כנגד ההליכים בביה"ד הבינלאומי" (צילום ארכיון: דן בר דוב)
הרצוג ולבני (בתמונה עם שר החוץ הספרדי): "ממשלה בראשותנו תיאבק בנחישות כנגד ההליכים בביה"ד הבינלאומי" (צילום ארכיון: דן בר דוב)

"אנו לא נקבל זאת ואני אמליץ שלא לשתף פעולה עם ה'בדיקה' הזו", אומר השר ליברמן. השר ליברמן הוסיף כי יפעל בזירה הבינלאומית, על-מנת להביא לפירוקו של בית הדין הזה שהוא גוף שמייצג את הצביעות ונותן רוח-גבית לטרור.

ראשי המחנה הציוני, יצחק הרצוג וציפי לבני, מסרו בתגובה: "ממשלה בראשותנו תעמוד בנחרצות נגד כל צעד חד צדדי של הרשות הפלסטינית ותיאבק בנחישות כנגד ההליכים בביה"ד הבינלאומי בהאג. נדע לגייס את תמיכת הקהילה הבינלאומית, כדי להעניק את המטריה המדינית הנדרשת לפעולות הצבא ואת השכפץ המשפטי לכל חיילי ומפקדי צה"ל".

יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד: "העולם יצא מדעתו. אלפי טילים על ישראל, מנהרות טרור לעבר גני ילדים, ארגון איסלאמיסטי מעוות מנסה לרצוח אזרחים, ומה עושה בית הדין בהאג? מחליט לחקור את ישראל. זה טירוף, זוהי צביעות. אנחנו לא נשאל אף אחד בעולם איך להגן על עצמנו".

האלוף במיל' יואב גלנט, מס׳ 2 במפלגת ׳כולנו׳, אמר על החלטת בית המשפט הבינלאומי בהאג: "בית הדין הבינלאומי בהאג והאנשים שלקחו את ההחלטה הזו הם התגלמות הצביעות". גלנט הוסיף: "ההחלטה לחקור פשעי מלחמה בעקבות מבצע 'צוק איתן' לאחר שנורו אלפי טילים על אזרחים ישראלים חפים מפשע,היא בעצמה פשע נגד המוסר ונגד הצדק".

גם מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה גינוי נמרץ, להודעת ביה"ד הבינלאומי בהאג: "ארה"ב מתנגדת נחרצות להחלטת בין הדין. זו אירוניה טרגית שישראל, שטרוריסטים ירו אלפי רקטות לעבר אזרחיה, היא שנבדקת". בממשל האמריקני הבהירו כי בכוונתם לפעול בערוצים דיפלומטים לסיכול המהלך, למרות שארה"ב עצמה אינה חברה ב-ICC: "נמשיך להתנגד לפעולות בבית הדין בהאג נגד ישראל, הן פוגעות בשלום".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן