Skip to content

נתניהו: "אסור לאפשר לאיראן ללכת בדרכה של צפון קוריאה"

בפגישה עם ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר נתניהו: "יש לנו דבר משותף – שתי החברות שלנו הן דמוקרטיות שואפות שלום שניצבות בפני איומים רציניים ממדינות סוררות סמוכות. הן איראן והן צפון קוריאה נשלטות בידי דיקטטורות קיצוניות ואכזריות, מדינות ששואפות להפחיד ולאיים על שכנותיהן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קורא לקהילה הבינלאומית, לא לחזור על הטעויות שנעשו במו"מ עם צפון קוריאה, במהלך המו"מ המתנהל עם איראן לפירוקה מיכולת צבאית גרעינית.

"אין סכנה גדולה יותר לשלום העולם ובטחונו מאשר שאיפתה הבלתי פוסקת של איראן להשגת נשק גרעיני", אמר היום נתניהו בפגישתו עם ראש ממשלת יפן, שינזו אבי.

פגישת נתניהו-אבה (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
פגישת נתניהו-אבה (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

"ראינו את הזוועות שביצעו קיצונים אסלאמיסטים חמושים בנשק קונבנציונאלי. ראינו זאת בעיראק, בסוריה, בניגריה, בקניה, בהודו, בפקיסטאן, ולפני עשרה ימים ראינו זאת גם בפריז. כעת, רק דמיינו את התוצאות הנוראיות הקיצונים האסלאמיסטים ששולטים באיראן ישימו את ידיהם על נשק גרעיני. כולנו נעמוד בפני איום שאת תוצאותיו לא ניתן אפילו לדמיין", אמר נתניהו. "ישראל רוצה שתוכנית הנשק הגרעיני של איראן תגיע לקיצה בדרכי שלום. ואני קורא לקהילה הבינלאומית שבניסיונה להגיע לסיום כזה לא תחזור על הטעויות שנעשו במו"מ עם צפון קוריאה. הסכם זה, שנחתם עם פיונג-יאנג ב-1994 זכה לשבחים רבים כפריצת דרך היסטורית לקראת אי-העשרה. אך בסופו של דבר הסכם זה לא הצליח למנוע את ההעשרה המסוכנת שמאיימת כיום על כל מזרח אסיה. אסור לאפשר לאיראן ללכת בדרכה של צפון קוריאה".

נתניהו הדגיש כי עד שיושג הסכם שיפרק את היכולת הגרעינית הצבאית של איראן, יש לשמר את הסנקציות הבינלאומיות על איראן.

"יש לנו דבר משותף – שתי החברות שלנו הן דמוקרטיות שואפות שלום שניצבות בפני איומים רציניים ממדינות סוררות סמוכות", אמר נתניהו. "הן איראן והן צפון קוריאה נשלטות בידי דיקטטורות קיצוניות ואכזריות, מדינות ששואפות להפחיד ולאיים על שכנותיהן, ובמקרה שלנו אף למחות אותנו מעל פני האדמה. לאיראן ולצפון קוריאה יש תכניות גרעין צבאיות אגרסיביות ומתקדמות. שתיהן מפתחות נשק גרעיני ואת הטילים הבליסטיים שיישאו אותו. אם לא נוכל להגן על ביטחוננו מול אלה שמאיימים עלינו, מאיימים לתקוף אותנו ואף עושים זאת, הרי שלא יהיה שלום. ישראל עומדת על כך  שתהיה לה הזכות להגן על עצמה כנגד כל אלה שיבצעו מעשי טרור כנגד אזרחיה ויתקפו אותם. לא נאפשר לאיש לקשור את ידינו, כולל בית הדין הבינלאומי. נעשה כל שיידרש כדי להגן על עצמנו בכל מקום שנידרש".

1 Comment

  1. דותן
    21 בינואר 2015 @ 12:52

    איזה פספוס קולוסאלי.

    זה מה שיש לראש ממשלת ישראל לומר בפגישה עם אחד מהמנהיגים החשובים בעולם, כאשר הוא מגיע כדי לדון בשיתופי פעולה עסקיים?

    לעמוד ליד ראש ממשלת יפן, ולומר כי יפן נמצאת תחת איום קיומי של שכן מטורף, זה כמו להמליץ למשקיעים שלא להגיע לשם כי המצב לא יציב.

    זו העלבה לראש ממשלת יפן.

    ושאף אחד לא יטעה: עם כל הכבוד ל"אומת הסטארט-אפ", יותר מדי אנשים מסתכלים על ישראל כעל מקום לא יציב, ושעדיף לא להיות בקשרים עסקיים איתו.

    ההתמקדות של ראש ממשלתנו בנאומי בחירות שבאים על חשבון מערכות יחסים ארוכות טווח, היא לא פחות ממסוכנת בשבילנו.

    דותן

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן