Skip to content

ליברמן קורא למנהיגי העולם לנהוג במלחמה בטרור כמו מלך ירדן

"אי-אפשר לנצח במילים ובהכרזות אלא רק במעשים קשים. אסור לנהל כל מו״מ, לשחרר אסירים או לעשות עסקאות עם טרוריסטים אלא צריך להשמיד ולמגר אותם, כפי שעשה מלך ירדן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ, אביגדור ליברמן, שלח את תנחומיו לממלכת ירדן ולאזרחיה, על הרצח הברברי של הטייס הירדני בידי דאעש. ליברמן אומר כי אזרחי ישראל, שכבר 66 שנים מתמודדים עם טרור אכזרי מכל הסוגים, מזדהים עם כאבם ותומכים בתגובה הקשה והנחרצת של ירדן מול האירוע הזה.

"פעולה מהירה ועוצמתית". עבדאללה מלך ירדן (צילום: ויקיפדיה)
"פעולה מהירה ועוצמתית". עבדאללה מלך ירדן (צילום: ויקיפדיה)

״יש לשבח את המלך עבדאללה על פעולתו המהירה והעוצמתית מול הטרור הנפשע, כשכבר הבוקר הוצאו להורג מחבלת שאת שחרורה דרש דאעש ופעיל אל קאעידה נוסף ובקרוב יוצאו להורג מחבלים נוספים הכלואים בממלכה״, אמר ליברמן.

לדברי השר ליברמן: ״על מנהיגי העולם לנהוג במלחמה נגד הטרור בכלל, ודאעש בפרט, בצורה דומה לזו שנהג מלך ירדן משום שטרור אי-אפשר לנצח במילים ובהכרזות אלא רק במעשים קשים. אסור לנהל כל מו״מ, לשחרר אסירים  או לעשות עסקאות עם טרוריסטים אלא צריך להשמיד ולמגר אותם, כפי שעשה מלך ירדן. העולם צריך מנהיגות חזקה שמחויבת להשמיד את הטרור האיסלמי הכולל את דאעש, חמאס, חיזבאללה, אל קאעידה ושותפיהם״, אומר השר ליברמן

מועמד המחנה הציוני לתפקיד שר הביטחון, אלוף (במיל) עמוס ידלין, שוחח לפני זמן קצר עם שגריר ירדן בישראל , וואליד עובידאת, והביע צער על הוצאתו להורג של הטייס הירדני בידי דעאש.

״מדובר באירוע מזעזע שביצעו אנשים אשר איבדו כל צלם אנוש", אמר ידלין. "ישראל כולה משתתפת בצערו של העם הירדני – אין בנושא הזה אופוזיציה וקואליציה. ירדן היא בעלת ברית אסטרטגית של ישראל ושיתוף הפעולה בין המדינות חשוב למלחמה בטרור. המקרה אתמול רק מדגיש חשיבות יצירתן של בריתות אזוריות הכוללות את כל הגורמים הפרגמאטיים כחלק מהמלחמה נגד הקיצוניים שמאיימים על יציבות האזור כולו״.

במהלך שיחתם, בירך ידלין את עובידאת על החלטת ירדן להחזירו לכהונתו כשגריר בישראל: ״מדובר בצעד משמעותי וחשוב במערכת היחסים שבין המדינות״.

ארגון דאעש הוציא להורג את טייס חיל האוויר הירדני מועאז אל-כסאסבה שנפל בשבי הארגון בסוריה בחודש דצמבר – ושרף אותו בחיים בתוך כלוב. בתגובה הוציאה ירדן להורג את המחבלת שארגון דאעש דרש לשחררה ומחבל נוסף – וככל הנראה יוצאו להורג עוד טרוריסטים.

1 Comment

  1. גורן
    9 בפברואר 2015 @ 15:45

    בטרור אכזרי נלחמים בלי בג"צ ובלי בצלם לא ניתן להילחם בטרור בידים קשורות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן