Skip to content

צה"ל: לקחנו אחריות מלאה על הטיפול באסון האוטובוס הפלסטיני

גורמים בצה"ל הגיבו לרמיזות והצהרות שעלו מהשטח הפלסטיני, כאילו צה"ל כביכול מנע או עיכב סיוע נדרש: טיפלנו ביעילות ורגישות מרבית. אבו מאזן: "איננו מטילים את האחריות על האסון על אף אחד, מדובר במכה משמיים, בגלל תנאי מזג האוויר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גורמים בצה"ל הגיבו לרמיזות והצהרות שעלו מהשטח הפלסטיני, כאילו צה"ל כביכול מנע או עיכב סיוע נדרש:  טיפלנו ביעילות ורגישות מרבית. אבו מאזן: "איננו מטילים את האחריות על האסון על אף אחד, מדובר במכה משמיים, בגלל תנאי מזג האוויר" 

מאת אליק מאור

בצה"ל מגיבים בכעס על רמיזות והצהרות של גורמים ואזרחים פלסטיניים, שטוענים כי ישראל, באמצעות צה"ל, עכבה את כוחות ההצלה ומנעה הגעה של כוחות חילוץ ועזרה רפואית פלסטיניים בעת אסון האוטובוס, שאירע אתמול בוקר.

לטענות הפלסטינים, צה"ל שהגיע למקום האירוע בסדר כוחות גדול, השתלט ומנע או עיכב כוחות הצלה, עזרה וחילוץ פלסטיניים ואחרים שהוחשו למקום התאונה. בצה"ל כעסו הבוקר. "צה"ל נטל אחריות מלאה על הטיפול באירוע", אמרו הבוקר גורמי צבא למגפון. לדבריהם,  צה"ל פעל ללא לאות באסון וברגישות מוחלטת. "היה צורך לפנות רכבים לצירים חלופיים, כדי שלא יווצרו פקקי תנועה ענקיים" אמרו אותם הגורמים, "לאבטח את האזור מהתקהלויות גדולות של סקרנים ולאפשר גישה מהירה של צוותי רפואה וחרום לחילוץ והגשת עזרה".

צה"ל הגיש עזרה. אסון האוטובוס (צילום: זק"א)
צה"ל הגיש עזרה. אסון האוטובוס (צילום: זק"א)

בצה"ל מביעים צר רב על מות הילדים, אך יודעים בבירור, שמבחינת הצבא, ניתן כל סיוע נדרש ואפשרי להצלת חיים ואף הוצע סיוע רפואי כולל פינוי מיידי לבתי חולים בישראל.

בהודעה לתקשורת הודיע הבוקר הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס:  "איננו מטילים את האחריות על האסון על אף אחד, מדובר במכה משמיים בגלל תנאי מזג האוויר". במקביל, הרשות הכריזה על יום אבל לאומי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן