Skip to content

ליברמן: בג"ץ פוגע בחוסן הלאומי של המדינה

"היועצים המשפטיים של 'ישראל ביתנו' עובדים כבר עכשיו על הצעות חוק שנגיש מיד לאחר הבחירות ושימנעו מבג״ץ להתערב בעתיד בהחלטות הכנסת וועדת הבחירות", הבטיח ליברמן באירוע שבתרבות בבת ים. לדבריו, הדרך הטובה ביותר לשמור על האיזונים הנכונים ועל הפרדת הרשויות היא הקמת בית משפט לחוקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו״ר ״ישראל ביתנו״, שר החוץ אביגדור ליברמן, מאשים את בג"ץ בפגיעה בחוסן הלאומי של ישראל – ואומר כי לאחר הבחירות תגיש מפלגתו הצעות חוק שימנעו מבג"ץ להתערב בהחלטות ועדת הבחירות המרכזית והכנסת.

"קונצנזוס לאומי רחב". ליברמן (צילום: יח"צ)
"קונצנזוס לאומי רחב". ליברמן (צילום: יח"צ)

באירוע שבתרבות בבת-ים אמר ליברמן: ״סביב ההצעה של ״ישראל ביתנו״ לפסול את חנין זועבי מלרוץ לכנסת היה קונצנזוס לאומי רחב. אפילו מפלגת העבודה תמכה בה והיא התקבלה על-ידי ועדת הבחירות ברוב גדול, כי כולם מבינים היום שצריך להיות עיוור וחירש כדי לא לראות שזועבי היא שונאת ישראל, בוגדת שמקומה בבית הסוהר ולא בכנסת. אבל ההסכמה הלאומית הרחבה הזו לא מנעה מבג״ץ לפסול את ההחלטה ולאפשר לזועבי להתמודד שוב לכנסת.

"זה בדיוק כמו במקרה של המאבק במסתננים לישראל", אמר ליברמן. "זה איום אסטרטגי על המדינה גם מבחינה חברתית, גם מבחינה כלכלית ואפילו ביטחונית – וגם לגביו יש הסכמה לאומית רחבה שצריך להתמודד עם זה באמצעים משמעותיים ובצורה תקיפה. ההחלטות האלו של בג״ץ, גם בעניין זועבי וגם בעניין המסתננים הן פגיעה קשה בחוסן הלאומי שלנו. ביכולת להתמודד עם דברים שמאיימים על קיומה ועל זהותה של מדינת ישראל. לכן היועצים המשפטיים של 'ישראל ביתנו'  עובדים כבר עכשיו על הצעות חוק שנגיש מיד לאחר הבחירות  ושימנעו מבג״ץ להתערב בעתיד בהחלטות הכנסת וועדת הבחירות. מאז שהקמנו את ״ישראל ביתנו״ דגלנו וקידמנו את עקרון הפרדת הרשויות ולא יכול להיות שהרשות השופטת תתערב פעם אחר פעם בהחלטות של הרשות המבצעת והרשות המחוקקת״.

לדברי השר ליברמן, ״הדרך הטובה ביותר לשמור על האיזונים הנכונים ועל הפרדת הרשויות היא הקמת בית משפט לחוקה ובכל מקרה אסור שבית המשפט העליון יוכל בכל רגע נתון להתערב ולהפוך החלטות בעלות משמעות פוליטית וחברתית שיש לגביהן קונצנזוס לאומי רחב. אנחנו נפעל בענין מיד לאחר הבחירות כדי שיהיה חוק ברור וחד-משמעי שבג״ץ לא יכול לעשות את זה יותר״ אמר השר ליברמן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן