Skip to content

יעלון על נפתלי בנט: "מבחינתי הוא מוקצה"

בנט, בתגובה, דורש לפרסם את תוצאות החקירה שקיימה ועדת החוץ והביטחון על מבצע "צוק איתן". בעמוד הפייסבוק שלו השיב לשר הביטחון: "תושבי הדרום עזבו את בתיהם, ילדים פחדו בדרום ללכת לישון , ואתה סירבת לצאת לפעולה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מי שמנסה לעשות פוליטיקה ממלחמה, מבחינתי הוא מוקצה". כך אמר הבוקר שר הביטחון, משה בוגי יעלון, בראיון לגלי צה"ל, בהתייחסו להתערבות השר נפתלי בנט במהלכי צה"ל בשיאו של מבצע "צוק איתן".

יחסים "לא מיטביים". משה (בוגי) יעלון (צילום ארכיון: דן בר דוב)
יחסים "לא מיטביים". משה (בוגי) יעלון (צילום ארכיון: דן בר דוב)

השר יעלון, שהתראיין לאפי טריגר מגלי צה"ל, התייחס לראיון עם בני גנץ ששודר אמש ב"עובדה" – ראיון שבו הדף הרמטכ"ל לשעבר את הביקורות שהשמיעו נגדו פוליטיקאים במהלך צוק איתן, ובהם השר נפתלי בנט. "גם ראש הממשלה וגם אנוכי נאלצנו לצאת פומבית בביקורת על התנהלותם של חלק מהשרים בקבינט במהלך המבצע. מי שמנסה לעשות פוליטיקה ממלחמה, מבחינתי הוא מוקצה", אמר השר יעלון.

בתגובה להאשמותיו של שר הביטחון, האשים בנט את שר הביטחון, כי סירב, במהלך "צוק איתן", להסיר את איום המנהרות.

"התעוררתי הבוקר בוושינגטון למתקפה רעשנית של השר בוגי יעלון נגדי", כתב בנט בעמוד הפייסבוק שלו. למה היום? מה קרה? דווקא כשאני בשליחות מדינית בנושא איראן? לבוגי הפתרונים.

נפתלי בנט: "מזל שהחמאס הפרו את הפסקת האש" (צילום: רפי מיכאלי)
נפתלי בנט: "מזל שהחמאס הפרו את הפסקת האש" (צילום: רפי מיכאלי)

"אז ככה, שיהיה ברור: במשך שלושה שבועות מה-30 ביוני ועד ה-18 ביולי, עשרה קבינטים במהלך המלחמה, דרשתי לצאת לפעולת המנהרות, כתב בנט. "אתה סירבת בוגי. סירבת. תושבי הדרום היו בסכנה ואתה סירבת. וב-15 ביולי הצבעת נגד היציאה לפעולת המנהרות ובעד קבלת הסכם הפסקת האש עם חמאס (!) כשמנהרות היו מוכנות לפעולה. מזל שחמאס הפרו את הפסקת האש.

גם בהמשך טוען בנט, סירב השר יעלון להורות על הסרת איום המנהרות. "תושבי הדרום עזבו את בתיהם, ילדים פחדו בדרום ללכת לישון , ואתה סירבת לצאת לפעולה. יצאנו לפעולה מאוחר מדי, שילמנו מחיר כבד מדי. אתה יודע את האמת בוגי, אתה יודע אותה מצויין. גם וועדת חוץ וביטחון שביצעה חקירה מקיפה בנושא יודעת את האמת".

בהמשך תובע בנט לפרסם מייד את תוצאות החקירה, של ועדת החוץ והביטחון. "שיתפרסמו הפרוטוקולים הרלוונטיים של המלחמה. זה חשוב לעתיד שלנו, זה חשוב לאזרחי ישראל".

בראיון לגלי צה"ל התייחס השר יעלון גם לאזהרות שהתקבלו מהבית הלבן, לפיהן אם נתניהו יפרסם בנאומו בקונגרס פרטים שסיפק הממשל לישראל – הדבר יהווה "בגידה באמון" בין בני ברית. לדברי השר יעלון, נתניהו יודע מה אפשר לגלות ומה לא. "אי אפשר לטעון שאנחנו שותפים ולא יודעים שום דבר ומצד שני לחשוש שנגלה חומר חדש", הוסיף יעלון, "יש פה מעשה רמייה איראני ולהיטות להגיע להסכם רע. טוב שלראש הממשלה יש הזדמנות להשמיע את זה לחברי הקונגרס, כבלם אחרון".

יעלון הוסיף: "בשש השנים האחרונות אמרנו 'לא' על לחצים אמריקנים – והיחסים לא נפגעו. היחסים הביטחוניים הם חסרי תקדים מתוך אינטרסים משתופים ומתוך הבנת האתגרים באזור. מערכת יחסים כזאת או אחרת, כפי שגם מעיד הנשיא אובמה, לא משנה את זה". עם זאת הודה יעלון כי זה לא סוד שהיחסים האישיים בין אובמה לנתניהו הם "לא מיטביים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן