Skip to content

סקרי הבחירות הערב: הליכוד לא הצליח לפרוץ חרף נאום נתניהו

נתניהו. "התגובות שקיבלתי הן מדמוקרטים והן מרפובליקנים היו מעודדות מאד, והתרשמתי, שהם מבינים טוב יותר מדוע העסקה הזאת רעה, ומהי החלופה הנכונה לעסקה הזאת". המחנה הציוני: ״הציבור זיהה את הספין. היום התברר סופית שנאום הבחירות של בנימין נתניהו הסתכם בכלום ושום דבר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חרף נאומו של נתניהו בקונגרס, הליכוד לא הצליח לעקוף את המחנה הציוני בשני הסקרים שנערכו היום עבור שני הערוצים המסחריים. בערוץ 10 הצליח הליכוד להשוות את כוחו עם המחנה הציוני ובערוץ השני המחנה הציוני עדיין שומר על עדיפות, למרות התחזקות הליכוד. בשני הסקרים המחנה הציוני שומר על יציבות ואינו יורד במספר המנדטים.

למרות הנאום - הליכוד לא הצליח לעקוף את המחנה הציוני (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
למרות הנאום - הליכוד לא הצליח לעקוף את המחנה הציוני (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

בסקר שערכו היום ד"ר מינה צמח ומנו גבע, בשיתוף מכון "מדגם", עבור חדשות 2, הליכוד בראשותו של נתניהו עלה במנדט אחד מ-22 ל-23 – אך המחנה הציוני בראשות הרצוג עדיין מוביל בסקרים עם 24 מנדטים.

המפלגה השלישית בגודלה על פי הסקר היא שוב הרשימה הערבית המשותפת עם 13 מנדטים. יש עתיד של יאיר לפיד והבית היהודי בראשות בנט מקבלים בסקר 12 מנדטים בכנסת הבאה. כולנו של משה כחלון נותרת עם 8 מנדטים, וארבע מפלגות השיגו 6 מנדטים כל אחת: ש"ס, יהדות התורה, מרצ וישראל ביתנו. יחד של אלי ישי עדיין עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים.

עפ"י סקר ערוץ 10, שנערך ע"י מכון "פרוייקט המדגם", בפיקוחו של קמיל פוקס, בקרב 952 נשאלים – הליכוד התחזק בשני מנדטים והשווה את כוחו למחנה הציוני: 23 מנדטים לכל אחת. יש עתיד בראשות יאיר לפיד יציבה עם 13 מנדטים, הרשימה המשותפת נחלשה במנדט אחד ומקבלת 12 מנדטים. כמוה גם הבית היהודי מקבל 12 מנדטים, אחרי שהוא מתחזק במנדט אחד.

צילום: ויקיפדיה
צילום: ויקיפדיה

מפלגת כולנו של כחלון נחלשת במנדט אחד ומקבלת 9 מנדטים, ש"ס ויהדות התורה מקבלות 7 מנדטים כל אחת, ישראל ביתנו של ליברמן מקבלת 6 מנדטים. מרצ ויחד מקבלות 5 מנדטים כל אחת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר בעקבות נאומו בקונגרס, כי הדברים שלו בקונגרס זכו לתהודה רבה. "יש לזה חשיבות מיוחדת גם בעת הזאת, ובמיוחד בעת הזאת. ייתכן מאוד שהקונגרס יהיה הגורם שישפיע ואולי אף יכריע לגבי גורלו של כל הסכם עם איראן", אמר נתניהו.

נתניהו אמר עוד כי בנאומו בקונגרס הציע חלופה מעשית להסכם הגרעין המתגבש עם איראן. לדבריו, החלופה הזאת תטיל על איראן מגבלות תקיפות יותר ותאריך לשנים את משך הזמן שייקח לה לפרוץ לנשק גרעיני אם תחליט להפר את ההסכם. "אותה חלופה מעשית שהצגתי בפני הקונגרס מציעה גם לא להסיר אוטומטית את הסנקציות מאיראן, עד שהיא תחדל מהפצת טרור ברחבי העולם, ממעשי התוקפנות נגד שכנותיה ומאיומים בהשמדת ישראל", אמר נתניהו. "התגובות שקיבלתי הן מדמוקרטים והן מרפובליקנים היו מעודדות מאד, והתרשמתי, שהם מבינים טוב יותר מדוע העסקה הזאת רעה, ומהי החלופה הנכונה לעסקה הזאת".

ממטה המחנה הציוני נמסר בעקבות הסקרים שפורסמו הערב: ״הציבור זיהה את הספין. היום התברר סופית שנאום הבחירות של בנימין נתניהו הסתכם בכלום ושום דבר. בשביל מנדט או שניים בסקרים נתניהו פגע בביטחון המדינה וקרע את היחסים עם ארה"ב. בעוד פחות משבועיים אזרחי ישראל יצאו להצביע בעד ישראל ונגד הבידוד וההפחדות של נתניהו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן